Wegvallen stroom V40 1.8i 16V 1996

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PanRiderEesveen
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 25.01.2009 - 22:58
Locatie: Eesveen(OV)

Onze V40 heeft zo nu en dan de volgende rare storing..

Tijdens het rijden (soms bij het inschakelen van de aanjager) valt de stroom even weg, de toerentellernaald zakt naar 0 en de verlichting wordt zwakker... de motor slaat echter niet af

Wie heeft dit probleem ook of kent de oorzaak?

Accu = 100% en alle (massa)stekkertje zijn roestvrij en gecheckt...
Geen Volvo meer op de dam... :-(
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Controleer de pluspool eens als je hem een kwartiertje hebt laten draaien ,word deze heet kan het mogelijk zijn dat de klemverbinding waar de kabel op vastzit de boosdoener is.
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

De minkabel wil ook weleens breken, loopt onder de accubak langs naar je versnellingsbak en chassis. Geen idee of dat gepaard gaat met deze storing.
Gebruikersavatar
PanRiderEesveen
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 25.01.2009 - 22:58
Locatie: Eesveen(OV)

Ik ga beide optie's controleren, je weet maar nooit!

Bedankt alvast!
Geen Volvo meer op de dam... :-(
schaefer
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 17.02.2008 - 19:47

en al oplossing gevonden?
Gebruikersavatar
PanRiderEesveen
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 25.01.2009 - 22:58
Locatie: Eesveen(OV)

Beide mogelijkheden gecheckt...

Massakabel is heel en onbeschadigd...

Pluspool en pluspoolaansluiting worden niet warm/heet...


Vandaag tijdens 1 rit van 15 km is weer diverse keren de stroom weggevallen (lampen flauw, radio uit..), de motor blijft wel gewoon functioneren... rara wat is dit...

Ik heb alle stekkerverbindingen en massa-aansluitingen onder de kap gecontroleerd, ontroest en gesmeerd.. nu weer afwachten

Iemand nog een idee?
Geen Volvo meer op de dam... :-(
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Meet eens de laadspanning. meerdere verbruikers aanzetten, bijv: lampen, achterruitverwarming ect. Dan bij 1500 toeren effe de spanning meten op de accupolen.
schaefer
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 17.02.2008 - 19:47

idd ff meten hoe je laadstroom is. Dikke kans dat je dynamo hapert onderweg. Dat zou niet verklaren waarom je dan nog geen startproblemen hebt.
suc6
verwe760
2nd Gear member
Berichten: 110
Lid geworden op: 05.05.2007 - 13:38

Niet?? De accu heeft niet eeuwig stroom!
Volvo S40 2.0I 16V Exclusive, Luxury line
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

als de laadspanning wegvalt, dan zal de naald van de snelheidsmeter toch niet naar beneden vallen? dan blijft ie toch wel overeind op de accu spanning. het laadlampje zal gaan branden als dynamo wegvalt, toch?
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
fjrene
3rd Gear member
Berichten: 289
Lid geworden op: 20.11.2005 - 22:35
Locatie: houten

is het niet net zo iets als de knipperlichten werken gaat ook alles een beetje mee knipperren,het lijkt wel een spanningsval misschien de spanningsregelaar of de spannings stabilizator vande meters,heb je de auto al laten uitlezen op storingen? het blijft een raar probleem veel suc6 met zoeken naar de oplossing.
Gebruikersavatar
PanRiderEesveen
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 25.01.2009 - 22:58
Locatie: Eesveen(OV)

Ik hoor net van mijn ega dat onderweg bij het wegvallen van de stroom alle controle lampjes ook even gingen branden, (net als in de kontakt stand) ik heb dit vroeger ook eens met een escort gehad, allleen viel de motor dan wel uit..

Ik ga morgen op zoek naar een spanningsmeter (moest ik toch al een tijd hebben) als meten geen rare waarden oplevert moet de Volvo maar eens aan de computer...

Ik vind het idee van een haperende accu ook niet zo'n raar idee, nog niet eerder van gehoord.. ook geen idee hoe je dit na kan gaan.

Allemaal iig bedankt voor het meedenken!!
Geen Volvo meer op de dam... :-(
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Als de metingen goed zijn begin ik toch aan het contactblokje op je stuurslot te twijfelen mede doordat je aangeeft dat een deel wel uitvalt maar de rest blijft werken.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

De plus en minkabel ogen ,daar zit teveel weerstand in,dat was vroeger een bekend probleem,misschien goed doorsolderen die ogen,zowel bij de accu als bij de bak en de startmotor,of vervangen die plus en minkabel.
Dan zul je zien dat het probleem opgelost is.
Je kunt dan meten wat je wilt,je zult altijd 12 0f 13,8 volt meten naar gelang het accuvoltage.
Het probleem treed op bij stroomafname,dus bij het lopen van de motor enz!
Succes
Gebruikersavatar
PanRiderEesveen
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 25.01.2009 - 22:58
Locatie: Eesveen(OV)

Ik denk dat het probleem inderdaad zit in de plus en massa aansluitingen, zowel de accuklemmen als het massaoog bij de bak.

Ik heb deze ontroest, alle aanslag verwijderd en gepoetst, ik heb de storing tot nu toe niet meer gehad, en heb de indruk dat de dashboardverlichting ook helderder is...
Geen Volvo meer op de dam... :-(
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”