Onze V40 heeft zo nu en dan de volgende rare storing..
Tijdens het rijden (soms bij het inschakelen van de aanjager) valt de stroom even weg, de toerentellernaald zakt naar 0 en de verlichting wordt zwakker... de motor slaat echter niet af
Wie heeft dit probleem ook of kent de oorzaak?
Accu = 100% en alle (massa)stekkertje zijn roestvrij en gecheckt...
Wegvallen stroom V40 1.8i 16V 1996
- PanRiderEesveen
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 25.01.2009 - 22:58
- Locatie: Eesveen(OV)
Geen Volvo meer op de dam... 

- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
De minkabel wil ook weleens breken, loopt onder de accubak langs naar je versnellingsbak en chassis. Geen idee of dat gepaard gaat met deze storing.
- PanRiderEesveen
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 25.01.2009 - 22:58
- Locatie: Eesveen(OV)
Ik ga beide optie's controleren, je weet maar nooit!
Bedankt alvast!
Bedankt alvast!
Geen Volvo meer op de dam... 

- PanRiderEesveen
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 25.01.2009 - 22:58
- Locatie: Eesveen(OV)
Beide mogelijkheden gecheckt...
Massakabel is heel en onbeschadigd...
Pluspool en pluspoolaansluiting worden niet warm/heet...
Vandaag tijdens 1 rit van 15 km is weer diverse keren de stroom weggevallen (lampen flauw, radio uit..), de motor blijft wel gewoon functioneren... rara wat is dit...
Ik heb alle stekkerverbindingen en massa-aansluitingen onder de kap gecontroleerd, ontroest en gesmeerd.. nu weer afwachten
Iemand nog een idee?
Massakabel is heel en onbeschadigd...
Pluspool en pluspoolaansluiting worden niet warm/heet...
Vandaag tijdens 1 rit van 15 km is weer diverse keren de stroom weggevallen (lampen flauw, radio uit..), de motor blijft wel gewoon functioneren... rara wat is dit...
Ik heb alle stekkerverbindingen en massa-aansluitingen onder de kap gecontroleerd, ontroest en gesmeerd.. nu weer afwachten
Iemand nog een idee?
Geen Volvo meer op de dam... 

- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Meet eens de laadspanning. meerdere verbruikers aanzetten, bijv: lampen, achterruitverwarming ect. Dan bij 1500 toeren effe de spanning meten op de accupolen.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
als de laadspanning wegvalt, dan zal de naald van de snelheidsmeter toch niet naar beneden vallen? dan blijft ie toch wel overeind op de accu spanning. het laadlampje zal gaan branden als dynamo wegvalt, toch?
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 20.11.2005 - 22:35
- Locatie: houten
is het niet net zo iets als de knipperlichten werken gaat ook alles een beetje mee knipperren,het lijkt wel een spanningsval misschien de spanningsregelaar of de spannings stabilizator vande meters,heb je de auto al laten uitlezen op storingen? het blijft een raar probleem veel suc6 met zoeken naar de oplossing.
- PanRiderEesveen
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 25.01.2009 - 22:58
- Locatie: Eesveen(OV)
Ik hoor net van mijn ega dat onderweg bij het wegvallen van de stroom alle controle lampjes ook even gingen branden, (net als in de kontakt stand) ik heb dit vroeger ook eens met een escort gehad, allleen viel de motor dan wel uit..
Ik ga morgen op zoek naar een spanningsmeter (moest ik toch al een tijd hebben) als meten geen rare waarden oplevert moet de Volvo maar eens aan de computer...
Ik vind het idee van een haperende accu ook niet zo'n raar idee, nog niet eerder van gehoord.. ook geen idee hoe je dit na kan gaan.
Allemaal iig bedankt voor het meedenken!!
Ik ga morgen op zoek naar een spanningsmeter (moest ik toch al een tijd hebben) als meten geen rare waarden oplevert moet de Volvo maar eens aan de computer...
Ik vind het idee van een haperende accu ook niet zo'n raar idee, nog niet eerder van gehoord.. ook geen idee hoe je dit na kan gaan.
Allemaal iig bedankt voor het meedenken!!
Geen Volvo meer op de dam... 

-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
De plus en minkabel ogen ,daar zit teveel weerstand in,dat was vroeger een bekend probleem,misschien goed doorsolderen die ogen,zowel bij de accu als bij de bak en de startmotor,of vervangen die plus en minkabel.
Dan zul je zien dat het probleem opgelost is.
Je kunt dan meten wat je wilt,je zult altijd 12 0f 13,8 volt meten naar gelang het accuvoltage.
Het probleem treed op bij stroomafname,dus bij het lopen van de motor enz!
Succes
Dan zul je zien dat het probleem opgelost is.
Je kunt dan meten wat je wilt,je zult altijd 12 0f 13,8 volt meten naar gelang het accuvoltage.
Het probleem treed op bij stroomafname,dus bij het lopen van de motor enz!
Succes
- PanRiderEesveen
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 25.01.2009 - 22:58
- Locatie: Eesveen(OV)
Ik denk dat het probleem inderdaad zit in de plus en massa aansluitingen, zowel de accuklemmen als het massaoog bij de bak.
Ik heb deze ontroest, alle aanslag verwijderd en gepoetst, ik heb de storing tot nu toe niet meer gehad, en heb de indruk dat de dashboardverlichting ook helderder is...
Ik heb deze ontroest, alle aanslag verwijderd en gepoetst, ik heb de storing tot nu toe niet meer gehad, en heb de indruk dat de dashboardverlichting ook helderder is...
Geen Volvo meer op de dam... 
