Na het lezen van eerdere topics besloten om Xenon in te bouwen.
Het werkt prima, alleen de ballastkastjes waren lastig te plaatsen Maar hier bestaan ook genoeg topic's over dus is ook gelukt. Helaas in tegenstelling tot de 850's krijg ik wel de melding van lamp kapot. Ik weet dat er een vervangingsweerstandje tussenmoet (staat ook veelvuldig beschreven in topic's) alleen nu vraag ik me het volgende af?
Waar haal ik zo'n weerstandje vandaan en waar plaats je die in de xenonset? Want weerstandskabeltje kost 30€ per stuk en soms verhelpt dat het probleem niet.
Ik hoop dat iemand hier een kort en duidelijk antwoord op heeft zodat het irritante oranje lampje op het dashboard uitgaat....
S60 (2008) 2.5T Drivers Edition handbak, Volvotune behandeling,Imola sport leder Oak/Arena, RTI, 17" Talos, Magic Blue Pearl.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
Ik heb ook Xenon in mn lampen maar heb geen foutmelding gekregen... Toch raar dat jij die melding dan wel krijgt! Is het het motoreletroniek lampje dat brand?
Nee helaas niet. Het is een 'gloeilamp' die oranje oplicht. Volgens instructieboekje betekend dat een kapotte lamp....
Maar hoe heb jij je set dan aangesloten? Ik heb lamp-transformatordoosje-draden met relais-accu. Ik kan morgen nog proberen om de relais ertussen uit te halen. Misschien dat daar de storing ligt.
En van die storing is ook raar want meestal komen die storigen voor bij nieuwere typen volvos, de V70 00-07 en de V50/C30/S40 enz.
S60 (2008) 2.5T Drivers Edition handbak, Volvotune behandeling,Imola sport leder Oak/Arena, RTI, 17" Talos, Magic Blue Pearl.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
Nee was het maar zo makkelijk . Melding is sinds ik ze heb aangesloten. Heb toen alle lampen gecontroleerd. Maar ik las net in de instructiehandleiding dat je ook de mogelijkheid heb om de set zonder relais aan te sluiten. En als ik zo naar jou doos kijk heb jij een stuk minder draden dan ik een ook geen relais. Ik ga morgen het stuk met de relais er weer tussenuit halen en kijken of de lampen dan nog steeds branden en of de melding dan weg is.
S60 (2008) 2.5T Drivers Edition handbak, Volvotune behandeling,Imola sport leder Oak/Arena, RTI, 17" Talos, Magic Blue Pearl.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
Ik kan ook niks vinden in het boekje dat ik erbij kreeg! Er staat niets over relais e.d. Dus verder dan zo kan ik je helaas niet helpen. Succes ermee!!
Mijn vermoeden blijkt te kloppen. Ik mis 2 kabels. Deze zorgen ervoor dat de melding niet tevoorschijn komt....
Terug gegaan naar de winkel blijkt dat er in een andere set ook die kabels ontbreken. Helaas is de leverancier van de inbouwset zaterdags gesloten :-x Morgen weer terug naar de winkel en contact opnemen met leverancier hoe de set dan wel ingebouwd moet worden en waar die kabels zijn. Update volgt morgen.
S60 (2008) 2.5T Drivers Edition handbak, Volvotune behandeling,Imola sport leder Oak/Arena, RTI, 17" Talos, Magic Blue Pearl.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
Het duurde even ivm tijdgebrek maar er is licht .
Heb contact opgenomen met de leverancier van de Xenonset en samen zijn we eruit gekomen. Er bleken geen kabels te missen want deze horen alleen bij de H4 set...... Maar de leverancier raadde aan om er een los fittingkje tussen te zetten voor extra weerstand. Ik aan de gang met soldeerbout en fittinkjes en helaas nog steeds melding. Leverancier gebeld en die wist het uiteindelijk ook niet meer. Toen kreeg ik de ingeving om eens alle weerstands/relais draden los te koppelen en alleen de transformator aan te sluiten en voila geen melding en het werkt perfect.
Licht opbrengst t.o.v. H7 is veel beter. Lamp schijnt niet verder op de weg maar verlicht de 'omgeving' (zoals fietsers, borden, wandelaars e.d) veel beter. Hier haal ik dan ook de winst vandaan. En nadat ik de lampen goed heb afgesteld verblindt je de tegenliggers ook niet. Heb dit na het afstellen getest door op een lege donkere weg achter mijn pa aan te rijden en hem tegemoed te rijden. Al met al was het wat werk om ze in te bouwen maar het resultaat is prima. Hieronder wat foto's.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S60 (2008) 2.5T Drivers Edition handbak, Volvotune behandeling,Imola sport leder Oak/Arena, RTI, 17" Talos, Magic Blue Pearl.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
Blue Thunder schreef:Dat was ik idd vergeten te melden. De kleur is 7000k. Veel hoger zou ik niet gaan want dan worden de lampen alleen maar witter van.
wat is er tegen op witter(xenon) licht?
ik vind,en dat is persoonlijk natuurlijk,dat blauwe licht
een wel erg hoog"petjes"gehalte hebben.
Blue Thunder schreef:Dat was ik idd vergeten te melden. De kleur is 7000k. Veel hoger zou ik niet gaan want dan worden de lampen alleen maar witter van.
Als je veel hoger gaat, dan worden ze blauwe en paarser. rond de 5000/6000 zit je met wit/blauw
Als ik het zo zie dan lijkt het mij redelijk wat werk om het netjes te doen. Zelf zou ik gaan voor de 5600K variant, die komt redelijk overeen met fabriek af (heb ik mij laten vertellen)
Vind dat je het heel netjes hebt gedaan trouwens! Gefeliciteerd!
Zie ook dat je de normale standaard glazen hebt behouden, dus dat is mogelijk? Ennehh, wat kost dat nou?
Volvo V60 D6 PIH MY2014, Savile grey, Lines: Driver support, Hybrid Technology & Winter line Volvo XC90 2.5t Geartronic USA import
Citroën C1 baby blue
Als ik het zo zie dan lijkt het mij redelijk wat werk om het netjes te doen. Zelf zou ik gaan voor de 5600K variant, die komt redelijk overeen met fabriek af (heb ik mij laten vertellen)
Vind dat je het heel netjes hebt gedaan trouwens! Gefeliciteerd!
Zie ook dat je de normale standaard glazen hebt behouden, dus dat is mogelijk? Ennehh, wat kost dat nou?
Dank je. Inbouwen kostte niet zoveel tijd alleen het werkend krijgen (zonder melding op dashboard) wel .
En ja ik heb de normale glazen gebruikt. Dit is goed te doen want je hebt het zelfde lichtbeeld als met de H7 lamp. Alleen xenon heeft een grotere lichtintensiteit waardoor je dus meer ziet. Is uiteraard wel belangrijk dat je koplampen in goede conditie zijn, dus geen barsten en/of verweerd en dat je de lampen goed laat afstellen.
Prijs voor de set is normaal 275€ maar ik heb via dealer korting gekregen en toen was de set nog maar 130€
Ik mis nog een blauwe lamp op het dak
En de camera onder de binnenspiegel.....
S60 (2008) 2.5T Drivers Edition handbak, Volvotune behandeling,Imola sport leder Oak/Arena, RTI, 17" Talos, Magic Blue Pearl.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
Paul schreef:Je hebt absoluut niet hetzelfde lichtbeeld, je hebt veel strooilicht en dat zie je al op de foto's die je hier hebt geplaatst.
...dan toch maar even de speciale glazen monteren...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw 2017 XC60 mooi wit is niet lelijk 2011 Burton 2009 XC70 OR: kan het nog mooier? 2006 S80 XZ-NF-90: style and safety 2005 Saab 9-3 ('98 ) 1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson 1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig 1984 340 D (rood): Mijn eerste
Heeft nogal zin.... En nieuwe V50/S40?? met af-fabriek xenon......
Maar ik weet dat je met een heldere koplamp minder strooing van het licht hebt. De lens/reflector is dan afgesteld op Xenon. Maar helaas is de S70 niet uitgerust met heldere koplampen. Waar het mij persoonlijk om ging is dat het lichtbeeld acceptabel is en dat er meer licht is dan bij de standaard verlichting en ik dus meer zie. Want daar ging het me tenslotte om.
En zodra ik nog ergens 500€ heb zwerven koop ik de heldere koplampen van een C70
S60 (2008) 2.5T Drivers Edition handbak, Volvotune behandeling,Imola sport leder Oak/Arena, RTI, 17" Talos, Magic Blue Pearl.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
Blue Thunder schreef:
Prijs voor de set is normaal 275€ maar ik heb via dealer korting gekregen en toen was de set nog maar 130€
Er zit ongetwijfeld ergens verschil in en ik wil je niet erg teleurstellen, maar op de site van volvo700vereniging wordt er momenteel een inventarisatie gehouden naar de interesse in xenon ombouwset (enkel, bi-xenon, stadslicht en reservelampjes), tegen zeer aantrekkelijke prijzen.
Moeite waard: http://www.volvo700vereniging.nl.http-l ... node/23852
my 50 cents.....
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2