Hallo,
Ik ben net nieuw en mogelijk mag ik me binnenkort ook een echte volvo rijder noemen. Ik heb nl. een v50 2.0 edition II sport op het oog met 142.000 km op de teller. Deze staat bij een leasebedrijf en daarover heb ik diverse vragen, nl:
1) Geldt voor 4-cilinders dat bij 140.000 km de distributieriem vervangen dient te worden? (Nog geen inzage in ondehoudsboekje)
2) Is het verstandig om een benzine wagen met zo'n hoge kilmtrage aan te schaffen?
3) de auto is van eind 2006 en moet kosten 16.000 euro. Is dat redelijk?
Alvast bedankt....
Gr. Tim.
advies gevraagd bij aankoop v50 2.0 met 142000 km op teller
-
- 2nd Gear member
Geen concreet antwoord op bovenstaande vragen, maar een ex lease-auto kan (...) natuurlijk een redelijk stevige geschiedenis achter de kiezen hebben. Zeker als iemand een "sport" versie van een bepaald type heeft gekozen!
Als ik heel eerlijk ben, dan ben ik zuiniger op het Renaultje van mijn vriendin dan mijn huidige leasebak. Daarnaast zijn leasemaatschappijen niet echt royaal met reparaties / onderhoud in de laatste maanden van het leasecontract. Als het niet strikt noodzakelijk is, dan wordt vaak geen goedkeuring gegeven op reparaties in de laatste maanden van het contract. Het onderhoudsboekje biedt waarschijnlijk meer informatie en wijsheid ....
Als ik heel eerlijk ben, dan ben ik zuiniger op het Renaultje van mijn vriendin dan mijn huidige leasebak. Daarnaast zijn leasemaatschappijen niet echt royaal met reparaties / onderhoud in de laatste maanden van het leasecontract. Als het niet strikt noodzakelijk is, dan wordt vaak geen goedkeuring gegeven op reparaties in de laatste maanden van het contract. Het onderhoudsboekje biedt waarschijnlijk meer informatie en wijsheid ....
-
- Starter
Hey Marco,
Bedankt vor je snelle reactie.
Het is nl. zo dat de auto nu op 142.000 km staat en de laatste 120.000 km-beurt bij 126.000 km is gedaan. Volgens het leasebedrijf is de distributieriem niet vervangen. Volgens insiders moet dat al gebeuren bij 140.000 km.
Ik wil em eigenlijk dus alleen kopen als ie een 140.000 km beurt krijgt bij een officeiele volvo dealer incl. vervangen distributiereim.
Ik ga morgenochtend weer bellen en kijken of ze mijn verzoek inwilligen.
Het is gewoon een super mooie auto en raar om te zeggen, maar ik heb gewoon de kriebels in mijn buik, hahaha.....
Bedankt vor je snelle reactie.
Het is nl. zo dat de auto nu op 142.000 km staat en de laatste 120.000 km-beurt bij 126.000 km is gedaan. Volgens het leasebedrijf is de distributieriem niet vervangen. Volgens insiders moet dat al gebeuren bij 140.000 km.
Ik wil em eigenlijk dus alleen kopen als ie een 140.000 km beurt krijgt bij een officeiele volvo dealer incl. vervangen distributiereim.
Ik ga morgenochtend weer bellen en kijken of ze mijn verzoek inwilligen.
Het is gewoon een super mooie auto en raar om te zeggen, maar ik heb gewoon de kriebels in mijn buik, hahaha.....
-
- 2nd Gear member
Houd er wel rekening mee dat een leasemaatschappij de zaken wat rationeler bekijkt dan een gemiddelde autodealer. Een dealer kan een 140k onderhoudsbeurt inplannen in de verloren werkplaats-uurtjes en betaalt de inkoopprijs voor de benodigde onderdelen. Een leasemaatschappij krijgt gewoon een (dikke) factuur voor dezelfde 140k beurt.
Succes met de onderhandelingen!
Succes met de onderhandelingen!
-
- Starter
Ik heb em toch niet gehaald. Reden: bij 140.000 km moet de distributieriem worden vervagen volgens de garage. het is nl. een 4 cilinder. De leasemaatschappij zegt dat dat pas bij 150.000 km nodig is, maar dat klopt niet, want Volvo doet een beurt geven om de 20.000 km en daarom klopt die 150.000 ook niet. Ze willen de auto gewoon geen beurt laten geven zoals het hoort, omdat ze weten dat het hun honderden euro's gaat kosten. Jammer.... Ik heb er dan toch maar vanaf gezien ook vanwege het feit dat ie al 142.000 km heeft gereden en dat voor een benzine.
Ben nu rustig aan het kijken naar een andere, maar ben nog niks tegen gekomen. We zullen zien....
Tim.
Ben nu rustig aan het kijken naar een andere, maar ben nog niks tegen gekomen. We zullen zien....
Tim.
-
- 2nd Gear member
Voor de leasemaatschappij is het gewoon handel, en iedere euro aan onkosten is minder winst.
Maar is de vraagprijs vast of onderhandelbaar? Als ze er nog zo'n euro 500,- vanaf doen, dan kun je zelf de servicebeurt bekostigen.
Los daarvan, de meeste leaseauto gaan eruit bij 130-150k km benzine en 180k km diesel. Auto's met minder km's op de teller zijn wat schaarser...
Maar is de vraagprijs vast of onderhandelbaar? Als ze er nog zo'n euro 500,- vanaf doen, dan kun je zelf de servicebeurt bekostigen.
Los daarvan, de meeste leaseauto gaan eruit bij 130-150k km benzine en 180k km diesel. Auto's met minder km's op de teller zijn wat schaarser...
-
- Starter
De vraagprijs is vast en daar wijken ze niet vanaf, helaas....
het voelde op een gegeven moment niet meer lekker aan. Wie koopt er nu een auto die je meteen kan wegbrengen voor een grote beurt incl. vervangen distributieriem. Misschien als de auto extreem goedkoop is, maar dat is deze v50 helaas niet. Wel een scherpe prijs, maar niet extreem scherp.
ik spaar nog wel effe en dan kan ik mogelijk aan het einde van dit jaar een nog betere kopen. Nog effe geduld...
het voelde op een gegeven moment niet meer lekker aan. Wie koopt er nu een auto die je meteen kan wegbrengen voor een grote beurt incl. vervangen distributieriem. Misschien als de auto extreem goedkoop is, maar dat is deze v50 helaas niet. Wel een scherpe prijs, maar niet extreem scherp.
ik spaar nog wel effe en dan kan ik mogelijk aan het einde van dit jaar een nog betere kopen. Nog effe geduld...
-
- 7th Gear member
Ik vind hem stevig aan de prijs
-
- 7th Gear member
Even geduld hebben,de ex lease bedrijven willen er graag vanaf binnenkort.
-
- 2nd Gear member
Inderdaad, lease-maatschappij zijn ook een enorm probleem aan het krijgen met een (te) grote voorraad ex lease-auto's die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen. Daarom wordt nu met regelmaat aangeboden om auto's (tegen lagere) kosten nog een half jaartje door te blijven rijden/leasen. Omdat de handelsvoorraad te groot aan het worden is.
Ik zou gewoon eens een maandje afwachten. Grote kans dat "jouw" V50 er nog steeds staat. Weer bellen en dan eens vragen of er al ruimte is om te onderhandelen ....
Ik zou gewoon eens een maandje afwachten. Grote kans dat "jouw" V50 er nog steeds staat. Weer bellen en dan eens vragen of er al ruimte is om te onderhandelen ....