Soeski schreef:Hey, die staat bij het ForePark...ik herken het. Wist niet dat daar ook een Volvo dealer zat. Kleur ziet er inderdaad goed uit, niet zo standaard muisgrijs (lease-grijs).
Klopt De hoofdvestiging van Niham zit op het Forepark, naast het nieuwe ADO stadion.
Ik ben ook wel heel benieuwd naar de Powershift. Ik wilde dat ook graag in mijn V50 maar die is alleen leverbaar bij de 2.0D. Wat dat betreft loopt Volvo nog wel achter op Audi/VW of Mitsubishi, Porsche; die hebben allemaal al dubbele koppelingen en dat rijdt geweldig!
Misschien over 1 of 2 jaar de V50 laten ombouwen naar een PowerShift bak
05-03-2009: V50 T5 R-Design Summum Geartronic 250pk/380nm Brilliant Blue Pearl, Season Line, Mobility Line, Vulcaflex Offblack/Creme, Achterspoiler, Elek. stoel, Keyless Drive, Dynaudio (Premium Audio MY2009), Parkeerverwarming, Bluetooth HF, SCM III, Sunblinds, Park Assist v/a, 18"; Midir Diamond Cut.
Ik heb begrepen dat ze de PowerShift bak in de nabije toekomst meer in willen gaan zetten in de verschillende modellen. Ik heb een dag proefgereden met de PowerShift en ik was erg onder de indruk. Schakelt sneller en soepeler dan je zelf kunt.
Precies, dat is nou net het voordeel van de natte koppelingen zeg maar. De gewone Geartronic van Volvo is alweer een "oude" bak, die zelfs minder zuinig is dan handschakelen. Heel vreemd vind ik dat trouwens. Alle dubbele koppelingen van andere merken (en ook de PowerShift) zijn zuiniger en sneller dan handbakken idd. (of in het Vlaams; klutsers! )
Ik vraag me af of het technisch ooit mogelijk wordt om een PowerShift in te laten bouwen als je van een Geartronic komt. Zal niet vrees ik.
05-03-2009: V50 T5 R-Design Summum Geartronic 250pk/380nm Brilliant Blue Pearl, Season Line, Mobility Line, Vulcaflex Offblack/Creme, Achterspoiler, Elek. stoel, Keyless Drive, Dynaudio (Premium Audio MY2009), Parkeerverwarming, Bluetooth HF, SCM III, Sunblinds, Park Assist v/a, 18"; Midir Diamond Cut.
Ik rij nu dik drie weken in mijn V50 2.0D Powershift, en ik ben nog altijd enorm tevreden met de rust in de auto.
Ik heb altijd handgeschakeld gereden, en de geartronic waarin ik heb proefgereden vond ik maar niks, maar tijdens het testritje in de S40 was ik verkocht. Okee, het is weer 3000 euro bovenop de prijs, maar ik vind het zonder meer waard (okee, ik betaal het niet helemaal zelf, maar toch)...
Ik heb nu 5550km gereden, en een gemiddeld verbruik van 6.2l/100km met een gemiddelde snelheid van 73km/u.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ik heb in een Audi Q5 gereden met de DSG bak, een 7-speed. Wat een snelheid met schakelen, zowel op als neer. Boven de 60km/u zit je al in 7, echt bizar. Zodra je meer vermogen wilt; gas in en hoppa, terug naar 2 of 3. Zonder schokjes of wat dan ook.
De Geartronic bak van Volvo vond ik ook goed; niet zo mooi als de DSG maar geen reden om de V50 te laten staan
Zeker niet omdat je ook zelf kan schakelen en de auto dan niet voor jou bepaalt dat je teveel toeren maakt.
05-03-2009: V50 T5 R-Design Summum Geartronic 250pk/380nm Brilliant Blue Pearl, Season Line, Mobility Line, Vulcaflex Offblack/Creme, Achterspoiler, Elek. stoel, Keyless Drive, Dynaudio (Premium Audio MY2009), Parkeerverwarming, Bluetooth HF, SCM III, Sunblinds, Park Assist v/a, 18"; Midir Diamond Cut.
Zo, ben vanochtend nog even langs de dealer gereden om te kijken hoe het er mee staat. Het exterieur is al helemaal in orde Ziet er een stuk beter uit met de spoiler en de Serapis velgen. Helaas stond ie in de kelder geparkeerd (en tussen 20 andere auto's), dus niet echt mogelijk om goede foto's te maken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
1999 V70 2.5D (570.000 km) 1998 V70 10 V (400.000 km) 1998 V70 2.5 20 V (363.500 km) 2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km) 2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km) 2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km) 2009 V50 D5 R-design (103.500 km) 2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km) 2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km) 1996 S40 1.8 LPI (370.000 km) 1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km) 1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Yes! Vanochtend om 11u was het zover... ik mocht m'n nieuwe V50 ophalen. Ik heb 'm de afgelopen weken al een paar keer gezien, maar natuurlijk nog niet in volle glorie
Vandaag een ritje op en neer naar het zuiden des lands gedaan en de eerste indrukken zijn erg positief. Xenon is geweldig, de Powershift ook en zeker de automatisch dimmende binnenspiegel is fijn 's avonds.
Ben ook erg te spreken over het RTI systeem. Snel, duidelijk en makkelijk te bedienen.
Ben erg blij met mijn keuzes!
Ik zal jullie nog even verwennen met wat foto's. De zon scheen nog net, dus alles glimt nog mooi. Een uitgebreidere fotoshoot zal nog wel een keer volgen als het beter weer is:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
mooie auto, ook mooie combinatie in het interieur, succes ermee.
Kom je ook op de meeting in de Meern?
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km) 1998 V70 10 V (400.000 km) 1998 V70 2.5 20 V (363.500 km) 2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km) 2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km) 2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km) 2009 V50 D5 R-design (103.500 km) 2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km) 2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km) 1996 S40 1.8 LPI (370.000 km) 1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km) 1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)