Onlangs een Navman aangeschaft, echter wil ik deze niet met de zuignap (aan het raam) gaan gebruiken. Ik overweeg een Brodit houder (plaatsing voor de ventilatie) te kopen en dan het laatste gedeelte van de Navman houder erop te monteren. Nu wil ook graag de voeding continu aansluiten en ook nog mooi weg werken. Ik heb het forum helemaal doorgespit maar ben er nog niet helemaal uit.
Kan de kabel onder de ventilatie door naar beneden en heb ik dan een zogenaamde contrast-stekker nodig om hem te kunnen aansluiten aan de achterzijde van de sigarettenaansteker ?
Een actieve houder werkt niet op mijn model en aangezien het stekkertje van de voeding vastgeklikt zit aan de onderzijde van de houder hoef ik zo alleen maar mijn navigatie erop en eraf te klikken.
Aansluiten voeding navigatie.
- Kruimeltje69
- 1st Gear member
V70, 2.4T, 200 pk, bj 2000, halfleder, HU 803, family line, 17"; Almathea, schuifdak, electrisch bedienbare bestuurdersstoel, enz.
Ja, je kan naar beneden. Makkelijkste is om de radio er even uit te halen.
Ik had de tomtom aangesloten op de achterzijde van de sigarettenaansteker.
Even een doorlus-stekkertje maken, ik houd niet zo van stekkers afknippen.
Ik had de tomtom aangesloten op de achterzijde van de sigarettenaansteker.
Even een doorlus-stekkertje maken, ik houd niet zo van stekkers afknippen.
- vincent65
- 3rd Gear member
Ik heb gewoon aan de sigaretten aansteker (aan de binnenkant) een contrastekker gemonteerd en toen er boven weer uit laten komen.
Je ziet er niets van.
Ik heb geen volvo radio dus onder de "normale radio" zit een lege bak en daar komt het usb stekkertje er weer uit.
Je ziet er niets van.
Ik heb geen volvo radio dus onder de "normale radio" zit een lege bak en daar komt het usb stekkertje er weer uit.
Volvo 440
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
- Kruimeltje69
- 1st Gear member
Gaat het ventilatierooster er makkelijk uit ?
V70, 2.4T, 200 pk, bj 2000, halfleder, HU 803, family line, 17"; Almathea, schuifdak, electrisch bedienbare bestuurdersstoel, enz.
Zou ik niet doen, want aan de lamellen zitten verbindingsstangetjes die los kunnen raken.Kruimeltje69 schreef:Gaat het ventilatierooster er makkelijk uit ?
- Kruimeltje69
- 1st Gear member
Maar hoe krijg je dan het stekkertje eronder door (tussen het rooster en het dashboard) ? Of zit er zoveel speling op ?AlexV70 schreef:Zou ik niet doen, want aan de lamellen zitten verbindingsstangetjes die los kunnen raken.Kruimeltje69 schreef:Gaat het ventilatierooster er makkelijk uit ?
Kabel doe je tussen radio en dashbord.Kruimeltje69 schreef:Maar hoe krijg je dan het stekkertje eronder door (tussen het rooster en het dashboard) ? Of zit er zoveel speling op ?AlexV70 schreef:Zou ik niet doen, want aan de lamellen zitten verbindingsstangetjes die los kunnen raken.Kruimeltje69 schreef:Gaat het ventilatierooster er makkelijk uit ?
Is echt de makkelijkste oplossing. Dus even demonteren.

- Kruimeltje69
- 1st Gear member
Het liefst wil ik hem eigenlijk onder het ventilatiepaneel dus waar de brodit ook tussen gaat. Scheelt een centimeter waarschijnlijk, maar dan is hij wel zo goed als kan uit het zicht (als de navman er niet op zit). Ik heb plaatjes hier gezien van mensen die dat ook hebben kan ze alleen nu niet vinden :?
Dan zijn we met hetzelfde bezig.
Ik ben bezig met de Brodit-houder om mijn Garmin Nüvi in mijn 1998 C70 te monteren (zelfde dashboard).
Ventilatierooster is heel gemakkelijk te demonteren.
Ik ga achter het dashboard een 12V plug monteren (stroom van de sigarettenaansteker) en dan via de onderkant van het ventilatierooster.
Als iemand andere (betere) suggesties heeft, hoor ik ze graag.
Ik ben bezig met de Brodit-houder om mijn Garmin Nüvi in mijn 1998 C70 te monteren (zelfde dashboard).
Ik ga achter het dashboard een 12V plug monteren (stroom van de sigarettenaansteker) en dan via de onderkant van het ventilatierooster.
- Kruimeltje69
- 1st Gear member
Is dat hetzelfde als een contra-stekker ?dbosker schreef:Dan zijn we met hetzelfde bezig.
-
- 2nd Gear member
heb ook de brodit houder gemonteerd en kabel tussen aan boven zijde radio naar binnengewerkt en met contra stekker op aansteker gesoldeerd, de tmc kabel van mijn mio via zelfde we naar binnen en onder dashboard geplakt.
alles netjes weggewerkt zonder dat die kabels zichtbaar zijn..
440 1.8 2x-V40 1.9d 1999- V40 1.8 europa sport 2002-V70 2004 170pk 17";thor, sinds 12-2007 org.xenon - V70 2010 2.0d - V70 2015 T5 -Nu V90 2022 T6 Inscription en er bij een bmw Z4 3.0si cabrio uit 2006
- Kruimeltje69
- 1st Gear member
Nog een vraagje mijnerzijde : Is solderen de beste (veiligste) manier om de contrastekker op de aansteker aan te sluiten ? Tweede vraagje : Blijft de aansteker nog functioneren of gaat daar de spanning vanaf ?rene1969 schreef:heb ook de brodit houder gemonteerd en kabel tussen aan boven zijde radio naar binnengewerkt en met contra stekker op aansteker gesoldeerd, de tmc kabel van mijn mio via zelfde we naar binnen en onder dashboard geplakt.
Ik weet (nog) niet hoe de aansteker er aan de andere kant uitziet, dus kan alvast maar een plan van aanpak hebben ...
-
- 2nd Gear member
aansteker werkt gewoon, ik heb gesoldeerd maar je kunt ook van die knijpertjes om een kabel aan elkaar te verbinden.
440 1.8 2x-V40 1.9d 1999- V40 1.8 europa sport 2002-V70 2004 170pk 17";thor, sinds 12-2007 org.xenon - V70 2010 2.0d - V70 2015 T5 -Nu V90 2022 T6 Inscription en er bij een bmw Z4 3.0si cabrio uit 2006
12V plug is in feite hetzelfde als een contrastekker, alleen de plug kun je vast monteren (gat boren, of beugeltje aan zetten).
Beetje te vergelijken met het verschil tussen een stopcontact en een contrastekker (verlengsnoer).
Beetje te vergelijken met het verschil tussen een stopcontact en een contrastekker (verlengsnoer).
- Kruimeltje69
- 1st Gear member
Heeft iemand misschien een linkje voor de 12V plug of de contra-stekker ?
1. even googlen
2. even zoeken bij Conrad - www.conrad.nl (daar heb ik die van mij trouwens gekocht)
3. even naar de automaterialenzaak gaan
2. even zoeken bij Conrad - www.conrad.nl (daar heb ik die van mij trouwens gekocht)
- Kruimeltje69
- 1st Gear member
Ik heb uiteraard al op het web gespeurd, maar volgens mij nog niet de juiste tegen gekomen. Bij Conrad zie ik bijv. wel een 12V-ADAPTERKABEL staan maar volgens mij moet ik aan de ene kant twee losse draadjes hebben.dbosker schreef:1. even googlen
- vincent65
- 3rd Gear member
Dat klopt maar dan knip je de stekker er gewoon af en houd je de contrastekker over.
En je kan ze ook kopen zonder stekker.
Kost je wel €2,75
http://www.allekabels.nl/Sigarettenaans ... APLUG.html
En je kan ze ook kopen zonder stekker.
Kost je wel €2,75

http://www.allekabels.nl/Sigarettenaans ... APLUG.html
Volvo 440
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
- Kruimeltje69
- 1st Gear member
Rooster zou niet heel veel problemen moeten opleveren (zie plaatje), hoewel je geloof ik wel voorzichtig moet zijn met de lamellen.
Wel las ik een een ander topic dat iemand de sigarettenaansluiting via een 12 V plug op de radio wilde aansluiten , is dat ook een mogelijkheid ?
Quote :
In de V70 ga ik een telefoonhouder met voeding aanleggen. Aan die voeding zit zo'n dikke plug die in de aansteker kan. Dat is natuurlijk geen gezicht, dus ga ik die kabel onder het dashboard wegwerken.
Brodit levert leuke contrastekkers voor die plug.
Aan die contrastekker zitten twee draadjes die ergen op moeten worden aangesloten. Voordat ik de radio en omgeving demonteer even een vraag: Ziitten er aan de achterkant van de 12 v aansluiting in het dashboard gewoon twee draadjes waar ik dat Brodit ding op kan aansluiten met van die handige blauwe blokjes?
Of moet ik dat anders doen?
Antwoord :
Er even vanuitgaande dat je een HU (Volvo Head Unit Radio) hebt;
Hierachter zit een groene stekker.
De kabels aan deze stekker hebben een geschakelde + en een goede massa
Wel las ik een een ander topic dat iemand de sigarettenaansluiting via een 12 V plug op de radio wilde aansluiten , is dat ook een mogelijkheid ?
Quote :
In de V70 ga ik een telefoonhouder met voeding aanleggen. Aan die voeding zit zo'n dikke plug die in de aansteker kan. Dat is natuurlijk geen gezicht, dus ga ik die kabel onder het dashboard wegwerken.
Brodit levert leuke contrastekkers voor die plug.
Aan die contrastekker zitten twee draadjes die ergen op moeten worden aangesloten. Voordat ik de radio en omgeving demonteer even een vraag: Ziitten er aan de achterkant van de 12 v aansluiting in het dashboard gewoon twee draadjes waar ik dat Brodit ding op kan aansluiten met van die handige blauwe blokjes?
Of moet ik dat anders doen?
Antwoord :
Er even vanuitgaande dat je een HU (Volvo Head Unit Radio) hebt;
Hierachter zit een groene stekker.
De kabels aan deze stekker hebben een geschakelde + en een goede massa
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Rob2u
- 5th Gear member
Ik heb zo'n opbergvakje naast de audio zitten en via de achterkant de voedingsdraad doorgeleid. Vanaf daar via de achterzijde van de audio naar de sigarettenaansteker (achterzijde).
BTW: die Brodit-houders gebruik ik nu al bij 3 auto's en heb daar uitstekende ervaringen mee!
BTW: die Brodit-houders gebruik ik nu al bij 3 auto's en heb daar uitstekende ervaringen mee!
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco