verschil tussen 480 turbo en 480 e

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dailyhero
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
Locatie: Amsterdam

hoi ik zit al tijdje nadenken over wat is precies het verschil tussen turbo motor en niet turbo motor bij de 480? aan het vermogen zie ik niet een groot verschil in prestaties. natuurlijk weet ik hoe turbo werk het gaat me vooral over het rijeigenschappen. zijn daar in grote verschillen?wie kan me het verschil uitleggen? het interesseert me in het verband om eventueel een nieuwer 480 model aanschaffen. ik ben nu een maal wel een lief hebber van turbo motoren maar misschien maakt het bij deze mooie auto niets uit of die wel of zonder turbo zit. is bij de uitvoeringen van GT ook ander turbo gebruikt als bij gewone turbo. ik kan dit informatie nergens te vinden. al vast bedank :wink:
dAILYhERO
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20762
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Een turbo is wat feller en agressiever dan de niet turbo motoren.

De niet turbo motoren (1.7 en later 2.0) hebben ongeveer 109 pk.
De turbo heeft er 120.

Deze pk's en de Newtonmeters komen wat feller in.

Zelf geef ik de voorkeur aan de 2.0i. van het laatste bouwjaar. Gewoon een recht door zee motor die het altijd doet.

En de GT turbo is een normale 1.7 Turbo motor. Zoals die vanaf 1988 geleverd is. Daar zit in principe geen verschil tussen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Cruising 480
2nd Gear member
Berichten: 205
Lid geworden op: 10.02.2008 - 14:26
Locatie: Hardinxveld (ZH)

V480-S60 schreef:Een turbo is wat feller en agressiever dan de niet turbo motoren.

De niet turbo motoren (1.7 en later 2.0) hebben ongeveer 109 pk.
De turbo heeft er 120.

Deze pk's en de Newtonmeters komen wat feller in.

Zelf geef ik de voorkeur aan de 2.0i. van het laatste bouwjaar. Gewoon een recht door zee motor die het altijd doet.

En de GT turbo is een normale 1.7 Turbo motor. Zoals die vanaf 1988 geleverd is. Daar zit in principe geen verschil tussen.
Ik blijf erbij dat de 1700 zonder turbo fijner is dan een 2 liter
LOVE CRUISING my 480
480 (E)S 2.0 1994 paris bleu
480 ES 1987

Groeten Robin
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Ik blijf erbij dat de 1700 zonder turbo fijner is dan een 2 liter
Vind ik alleen opgaan voor de B18E motor, dat is een lekker smeuiig apparaat. Draait graag toeren en heeft de meeste pk's en nm's van alle N/A B18's.
De rest haalt het niet bij de 2.0 is mijn ervaring.
Gebruikersavatar
dailyhero
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
Locatie: Amsterdam

okay dus in principe kan ik kiezen tussen 2.0i en 1.7 turbo. voorlopig zit ik te twijfelen of ik zal na een hele nieuwe auto zoeken of na gereviseerde motor?? :puppydogeyes: mijne 480 doet het nog steeds uitstekend maar voor het geval dat zal iets ernstig er me gebeuren weet ik welke kan ik moet kijken. wat al nu duidelijk is dat is dat het weer een 480 word. het rijden er in is als een drugs :turn-l: en ik heb wel wat auto's al uitgeprobeerd en il wil zeker geen nieuwe lelijke auto bedank voor jullie bijdragen
dAILYhERO
Melvin
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 14.03.2006 - 18:44
Locatie: Zutphen

Ik denk dat de motor het nog wel een tijd uithoudt. De kans dat de motor stuk is en de rest nog in perfecte staat lijkt me erg klein, als ie nu in uitstekende staat is. Tenzij je het onderhoud verwaarloost natuurlijk.
480classic
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 17.11.2008 - 22:36
Contacteer:

Ik rij zelf nu een 480 es 1990 .Hiervoor 2 maal turbo.
Als je een turbo gaat rijden zal je zien dat een lichte pedaaldruk al de auto vooruitstuwd.Plus in alle versnellingen pakt hij heerlijk op.De 480ES moet je eigenlijk gewoon zien dat de stappen net wat minder fel zijn.Voor de rest vind ik de 480es niet verkeerd,plus hij is redelijk zuinig met de brandstof.
Ik zou geen voorkeur willen geven.Bij goed onderhoud zijn ze allemaal
prima.Ga je voor zuinigheid dan zou ik de es 1990-1992 nemen.
Het is maar net wat je zelf bovenaan je lijstje hebt staan kwa rijcomfort.
Succes
Gebruikersavatar
dailyhero
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
Locatie: Amsterdam

top reacties! bedank ik zie dat niet veel uitmaakt en de 480 is gewoon zo of zo toffe auto. ik heb hier voor Fiat Croma heb gehad en nu kan ik niet wennen dat de motor van Volvo minder snel stuk gaat. Croma was echt een ramp :-( voorlopig is de mijn Volvo in goede staat en de eigenaar voor me heeft ook goed voor gezorgd en ik doe wat ik kan. bedank en leven de 480 :-)
dAILYhERO
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

dailyhero schreef:..bedank en leven de 480 :-)
:D
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Gebruikersavatar
storm480
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 23.10.2006 - 16:37
Locatie: Harlingen

mooi gesproken =D>
..bedank en hou leven in de 480 :thumbright:
...Storm by name, Storm by nature...

S80 V8 AWD Excecutive ('07)
480 2.0i S ('95) "ESter"

de "ex"-en:
C30 1.8i Sport ('08) "Enya"
S80 T6 ('00) "de Directeur"
360 GLT "Special 25" ('86) "Roestauratie project" ...opgegeven...
V70 2.0 Turbo ('98 )
480 S ('94) "wheeler-dealer"
480 Turbo ('89)
440 1.8i ('95)
480 ES ('87) donor
460 GL ('92)
440 GL ('91)
Plaats reactie

Terug naar “De 480”