Heej...
ik hoor af en toe een stevige "tik" aan linker- en rechter voorzijde van mijn S80 '99. Vermoed dat er iets mis is met de schokbrekers of iets dergelijks. Heeft iemand daar ervaring mee en/of enig idee wat de kosten zijn bij eventueel vernieuwen???
alvast bedankt...
Schokbrekers volvo s80 '99
-
- Starter
Kunnen je stabilisatie stangentjes zijn, met name het rubber in dat stangentje. Niet zo kostbaar als schokbrekers
- Gerard
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Het kunnen ook de voorste ophangrubbers van de onderste draagarmen zijn.
Als die goed slecht zijn kunnen de draagarmen tegen het chassis stoten.
Groet, Gerard.
Als die goed slecht zijn kunnen de draagarmen tegen het chassis stoten.
Groet, Gerard.
Alles op z'n tijd, maar wel rap een beetje.
C70 2.4i Geartronic Momentum lichtblauw '07 170pk
S80 II 4.4 AWD Geartronic Summum bordeaux rood '06 315pk
S80 II 2.5T Geartronic Summum zwart '06 200pk G3
S60 2.4 Momentum zwart '04 140pk G3
S40 2.4i Momentum zwart metallic '04 170pk G3
Vida2Go Dice laptop
Hapert 3 tons 3 zijdige kipper / plateauwagen / oprijwagen '21
5820 Kwh zonnepanelen
3000 Kwh aandelen windmolen "de Trouwe Wachter"
300 L. zonneboiler met warmtepomp en 4 collectoren
C70 2.4i Geartronic Momentum lichtblauw '07 170pk
S80 II 4.4 AWD Geartronic Summum bordeaux rood '06 315pk
S80 II 2.5T Geartronic Summum zwart '06 200pk G3
S60 2.4 Momentum zwart '04 140pk G3
S40 2.4i Momentum zwart metallic '04 170pk G3
Vida2Go Dice laptop
Hapert 3 tons 3 zijdige kipper / plateauwagen / oprijwagen '21
5820 Kwh zonnepanelen
3000 Kwh aandelen windmolen "de Trouwe Wachter"
300 L. zonneboiler met warmtepomp en 4 collectoren
-
- Starter
probleem zit mogelijk boven op de schokbreker nl daar zit een lager en dat zal stuk zijn was bij mij ook het geval nu alles geruisloosk-town schreef:Heej...
ik hoor af en toe een stevige "tik" aan linker- en rechter voorzijde van mijn S80 '99. Vermoed dat er iets mis is met de schokbrekers of iets dergelijks. Heeft iemand daar ervaring mee en/of enig idee wat de kosten zijn bij eventueel vernieuwen???
alvast bedankt...
Probleem klinkt bekend, ik heb het ook al een hele tijd rechtsvoor. Als ik over een flinke drempel rij hoor ik rechts bovenaan een tik, of bonkje.
-
- 1st Gear member
Had precies hetzelfde.Na plaatsing van nieuwe veerisolatoren(ook wel halve manen genoemd)Probleem 100% verholpen Kosten incl.montage 26 euro
Dus niet alles bij de dealer kost een sloot geld! Alles weer stil
Dus niet alles bij de dealer kost een sloot geld! Alles weer stil
S80 T6 : Best car ever
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Ik zou haast zeggen 'uiteraard' heb ik óók een tikkend/bonkend geluid, in dit geval rechtsvoor.
Nu lees ik in deze topic over 'lagers' , veerisolatoren'' en 'halve manen'
Uiteraard wil ik van dat geluid af en ga dus, buiten de genoemde zaken, óók de stabilisatorstangetjes en ophangrubbers van de onderste draagarm bekijken.
Vragen:
1. Kun je de veerpoot (schokbreker + veer) in zijn geheel verwijderen zónder een veerontspanner te gebruiken ? E.e.a. uiteraard bij een opgekrikte voorzijde !
2. Waar dien je een garagekrik onder te plaatsen indien je de voorzijde in zijn geheel wilt opkrikken ?
3. De schokbrekers:
a. zijn er gelijkwaardige alternatieven voor de originele schokbrekers ? Hierbij gaat het me om het kostenplaatje.
b. zijn er bétere alternatieven ? Hierbij spelen de kosten géén rol.
Nu lees ik in deze topic over 'lagers' , veerisolatoren'' en 'halve manen'
Uiteraard wil ik van dat geluid af en ga dus, buiten de genoemde zaken, óók de stabilisatorstangetjes en ophangrubbers van de onderste draagarm bekijken.
Vragen:
1. Kun je de veerpoot (schokbreker + veer) in zijn geheel verwijderen zónder een veerontspanner te gebruiken ? E.e.a. uiteraard bij een opgekrikte voorzijde !

2. Waar dien je een garagekrik onder te plaatsen indien je de voorzijde in zijn geheel wilt opkrikken ?
3. De schokbrekers:
a. zijn er gelijkwaardige alternatieven voor de originele schokbrekers ? Hierbij gaat het me om het kostenplaatje.
b. zijn er bétere alternatieven ? Hierbij spelen de kosten géén rol.
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.