Is er buiten het standaard boord'gereedschap' nog ander gereedschap dat noodzakelijk of aan te bevelen is om bij je te hebben ?
Ik doel dan op gereedschap dat specifiek is toegesneden om problemen te lijf te gaan die kunnen worden toegeschreven aan het 'eigen karakter' van de S80 !
Extra gereedschap
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Ik heb m'n S80 2.9 van '99 nu ruim 4 jaar en er sinds meer dan 50.000 km mee gereden en gelukkig nog nooit geen gereedschap nodig gehad onderweg! Ik zou dus niets weten, wellicht dat andere rijders een andere mening zijn toegedaan...
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Een autolooplamp (de beste vind ik de exemplaren met een tl-buisje) met lang snoertje er aan zijn enorm handig als je 's avonds bv. een wiel moet wisselen.
Verder heb ik altijd een voetpomp bij me. (ook in m'n andere auto's trouwens). De luchtpompen bij de meeste benzinestations zijn kapot of moeilijk bereikbaar.
Zekeringen en lampjes natuurlijk ook.
En omdat het standaard zekeringenklemmetje (dat moet in het linker zekeringenkastje zitten) een onding is, heb ik een klein combinatietangetje bij me, zodat ik zekeringen snel en trefzeker in dat diepe gat kan plaatsen. En vooral bij het lostrekken van kapotte zekeringen is dat tangetje handig, want de zekeringen zitten eigenlijk te dicht opeen voor dikke vingers.
En een serieuze wielmoersleutel, want dat standaardding in het setje is behelpen. Hoe langer de arm van zo'n sleutel, hoe fijner dat ie werkt.
Verder heb ik altijd een voetpomp bij me. (ook in m'n andere auto's trouwens). De luchtpompen bij de meeste benzinestations zijn kapot of moeilijk bereikbaar.
Zekeringen en lampjes natuurlijk ook.
En omdat het standaard zekeringenklemmetje (dat moet in het linker zekeringenkastje zitten) een onding is, heb ik een klein combinatietangetje bij me, zodat ik zekeringen snel en trefzeker in dat diepe gat kan plaatsen. En vooral bij het lostrekken van kapotte zekeringen is dat tangetje handig, want de zekeringen zitten eigenlijk te dicht opeen voor dikke vingers.
En een serieuze wielmoersleutel, want dat standaardding in het setje is behelpen. Hoe langer de arm van zo'n sleutel, hoe fijner dat ie werkt.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Goelette
- 3rd Gear member
- Contacteer:
het anwb lidmaatschapspasje
Is bijvoorbeeld handig om de ruiten mee te krabben 

Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
OK dat is duidelijk.
Battlecruiser S80,
Het meeste van wat jij opnoemt heb ik standaard ook al bij me. Zeker zo'n uitschuifbare wielmoersleutel is erg handig zo niet noodzakelijk !
Goelette,
Met een pasje van de ACP (Automovel Clube de Portugal) zal dat ook wel lukken maar ................ in het deel van Portugal waar ik woon zijn de ruiten altijd ijsvrij.
hollander,
Leuke stad hè, Breda !? Ik ben er geboren en getogen.
Battlecruiser S80,
Het meeste van wat jij opnoemt heb ik standaard ook al bij me. Zeker zo'n uitschuifbare wielmoersleutel is erg handig zo niet noodzakelijk !
Goelette,
Met een pasje van de ACP (Automovel Clube de Portugal) zal dat ook wel lukken maar ................ in het deel van Portugal waar ik woon zijn de ruiten altijd ijsvrij.

hollander,
Leuke stad hè, Breda !? Ik ben er geboren en getogen.
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Hé ik ook!
Alleen woon ik er al tientallen jaren niet meer...
Volvo Rules the Road
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Nou even snel off-topic dan.Battlecruiser S80 schreef:Hé ik ook!
Gelukkig maakt het bezit van een S80 een hoop goed !
En ...... ik ben er ook al zo'n 40 jaar weg. Mijn geboortehuis staat op de Grote Markt. Wij woonden boven een kledingzaak (Modehuis Ria). Later is daar een kroeg/bar gekomen die 'The Paddock' heette. Maar ik heb er geen idee van of die kroeg/bar er nog steeds is en zo heet.
Maar genoeg nu want anders worden de moderatoren wakker :roll: :roll: