De S40 1.8 uit maart 2006 is nu een jaar geleden door ons gekocht.
KM stand bij aankoop ongeveer 26000, nu 36000. Auto vraagt om regulier onderhoud, dus de garage gebeld.
Even gebeld om te polsen wat de prijs van die beurt naar schatting is: kosten voor een beurt bedragen maar liefst 437 euro (vaste prijs). (de garage meldde nog dat dit de beurt is dat de bougies vervangen worden)
Dealer is een officiele Volvo dealer (Svala Leiderdorp).
Is dat normaal of heeft de baliemedewerker zich een beetje vergist?
Beetje dure beurt?
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27423
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dinsdag na een apk en 200.000 beurt 418 euro af mogen rekenen bij de balie (V50 2.0D uit 2004)
Vorige beurt was 100 euro duurder.
Denk dat de prijs toch wel aardig klopt
Vorige beurt was 100 euro duurder.
Denk dat de prijs toch wel aardig klopt
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33124
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Mijne mag woensdag weer onder narcose voor de 40.000km en dat gaat geloof ik iets van 350 euro kosten. (exclusief mijn nieuwe voorbumper...
)

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33124
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja precies, bij mij ook. Maar ook hopen dat ze niks gaan vervangen bij mij, mijn auto is nog nieuw 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 4th Gear member
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 15:08
60.000 beurt gehad (bij 70.000) voor een kleine 600 euri i.v.m. de vloeistoftoevoeging voor het roetfilter 1.6d
volgende 3 beurten voor 350 per keer, en bij 120.000 de dure van 1200 i.v.m. nieuw froetfilter
volgende 3 beurten voor 350 per keer, en bij 120.000 de dure van 1200 i.v.m. nieuw froetfilter
1996 volkswagen golf variant 1.9 TD comfortline
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)
2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)
2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
??Boswachter schreef:nieuw froetfilter
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
fuckingroetfilter?
- pieter007
- 5th Gear member
- Berichten: 1307
- Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
- Locatie: Putte , bij mechelen
- Contacteer:
idd ik vind het een Froetfilter
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
- Elveka
- 2nd Gear member
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 17.12.2008 - 22:51
- Locatie: Antwerpen
Dat (f)roetfilter is echt wel een erg dure milieubijdrage: om de 60000 het tankje vullen en om de 120000 het roetfilter vervangen. De Volvo-dealer heeft mij hiervoor deze week een prijsopgave gemaakt : 735 euro incl BTW (op enkele centen na ...!).
Ter informatie : als je er in slaagt om tot de 240000 km te geraken (met de 1,6D) dan komt er nog een distributieriem bij !
Ter informatie : als je er in slaagt om tot de 240000 km te geraken (met de 1,6D) dan komt er nog een distributieriem bij !
Luc
V60CC B5 MY2023 Plus Bright Platinum Grey + Winter-, Light Pack. Verbruik volgens Spritmonitor :
ex V70 D3 GT MY13 Twilight Bronze Momentum + Winter-, Family-, Motion Pack. Verbruik volgens Spritmonitor :
ex V50 1,6D MY08 Flint Grey Momentum Mobility pack RTI
ex V40 1,9TD MY03 Silver Grey Luxury RTI HU1205
ex V40 1,9D MY98 Silver Grey
V60CC B5 MY2023 Plus Bright Platinum Grey + Winter-, Light Pack. Verbruik volgens Spritmonitor :

ex V70 D3 GT MY13 Twilight Bronze Momentum + Winter-, Family-, Motion Pack. Verbruik volgens Spritmonitor :

ex V50 1,6D MY08 Flint Grey Momentum Mobility pack RTI
ex V40 1,9TD MY03 Silver Grey Luxury RTI HU1205
ex V40 1,9D MY98 Silver Grey
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21462
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Tja, die prijzen zijn een beetje inherent aan het model auto dat je rijdt.
Natuurlijk is het een hoop geld maar ik vind toch wel dat ik in een fijne auto rijd.
Overigens ben ik redelijk handig en die een hoop zelf. Da's toch een voordeel als je lid bent van een autovereniging.
Natuurlijk is het een hoop geld maar ik vind toch wel dat ik in een fijne auto rijd.
Overigens ben ik redelijk handig en die een hoop zelf. Da's toch een voordeel als je lid bent van een autovereniging.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 17.12.2007 - 08:31
- Locatie: amstelveen
Hierop aansluitend vraag ik mij het volgende af: ik heb de 1.6D in onderhoud bij de Volvo garage. Nou zijn er ook enkele Volvo specialisten ( voorbeeld: Nordicar Heerhugowaard ). Zijn er nou werkzaamheden die dit soort specialisten, of de hierboven genoemde Bovag garage, niet uit kan voeren. Met name vanwege de vele storingen die via software uitgelezen moeten worden? En de eventuele door Volvo uitgegeven updates van motormanagement etc.
Ik heb ons tweede autootje gewoon bij de Bovagdealer in onderhoud. Deze garage zegt dat zij iedere auto kunnen onderhouden. Ik vraag mij af of dit inderdaad zo is. Wie weet het antwoord?
Ik heb ons tweede autootje gewoon bij de Bovagdealer in onderhoud. Deze garage zegt dat zij iedere auto kunnen onderhouden. Ik vraag mij af of dit inderdaad zo is. Wie weet het antwoord?
- hans98
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
- Locatie: Leiderdorp
Nou Dwight, hou je maar vast, ik denk dat je met die vraag de knuppel in het hoenderhok hebt gegooid!
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Iedereen met een OBD-II uitlezer kan alle foutcodes uitlezen. Alleen software updaten/aanpassen kan niet door iedereen gedaan worden.Dwight schreef:Hierop aansluitend vraag ik mij het volgende af: ik heb de 1.6D in onderhoud bij de Volvo garage. Nou zijn er ook enkele Volvo specialisten ( voorbeeld: Nordicar Heerhugowaard ). Zijn er nou werkzaamheden die dit soort specialisten, of de hierboven genoemde Bovag garage, niet uit kan voeren. Met name vanwege de vele storingen die via software uitgelezen moeten worden? En de eventuele door Volvo uitgegeven updates van motormanagement etc.
Ik heb ons tweede autootje gewoon bij de Bovagdealer in onderhoud. Deze garage zegt dat zij iedere auto kunnen onderhouden. Ik vraag mij af of dit inderdaad zo is. Wie weet het antwoord?
- hans98
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
- Locatie: Leiderdorp
Nog even over de kosten van de beurt, nav een gesprek met mijn contactpersoon aldaar:
437 EUR bij 60.000 KM of drie jaar
303 EUR bij 80.000 of vier jaar.
Dat zijn vaste kosten en als je minder rijdt (nog even gechecked, wij hebben 6000 KM gereden afgelopen jaar) heb je pech.
437 EUR bij 60.000 KM of drie jaar
303 EUR bij 80.000 of vier jaar.
Dat zijn vaste kosten en als je minder rijdt (nog even gechecked, wij hebben 6000 KM gereden afgelopen jaar) heb je pech.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 01.02.2006 - 13:59
- Locatie: Genk
Ik weet het toch niet,
de s40/v50 is een evredelde Ford, begrijp me niet verkeerd, ik rij er zelf al 5 jaar met nog steeds grootste plezier mee, maar waarom moet dat onderhoud zo duur kosten?
Om nu effe geen reclame te maken, ik betaal het "Ford"tarief bij mijn dealer, elk jaar of 20 K tussen de 140 en 180 euro's....
De grote onderhoudsbeurten moten nog komen, maar als ik dit hoor kan ik hem beter nu verkopen en voor een nieuwe gaan, effe m'n budgetje raadplegen, maar deze meerkost per jaar evenaart mijn omnium, denk ik, of toch bijkans net, jup, overtuigd, mijn gevoel zegt nu tellen, schuld van dat autosalon, daar moesten ze maar niet staan met de nieuwe versie, mijn fout dus niet... Herken je dit, speelt zich af in je hoofd als je weer es een nieuwe versie ziet, koop ik hem of hou ik den oude nog effe, damn, weer prijs...
de s40/v50 is een evredelde Ford, begrijp me niet verkeerd, ik rij er zelf al 5 jaar met nog steeds grootste plezier mee, maar waarom moet dat onderhoud zo duur kosten?
Om nu effe geen reclame te maken, ik betaal het "Ford"tarief bij mijn dealer, elk jaar of 20 K tussen de 140 en 180 euro's....
De grote onderhoudsbeurten moten nog komen, maar als ik dit hoor kan ik hem beter nu verkopen en voor een nieuwe gaan, effe m'n budgetje raadplegen, maar deze meerkost per jaar evenaart mijn omnium, denk ik, of toch bijkans net, jup, overtuigd, mijn gevoel zegt nu tellen, schuld van dat autosalon, daar moesten ze maar niet staan met de nieuwe versie, mijn fout dus niet... Herken je dit, speelt zich af in je hoofd als je weer es een nieuwe versie ziet, koop ik hem of hou ik den oude nog effe, damn, weer prijs...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 24.08.2005 - 10:17
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Pffff, was even slikkern!
Rekening van € 635,- voor een 80.000km beurt.
Standaard gegevens waren al € 402,-
Daarboven op kwamen zaken als apk-afmeldkosten, remblokken +montagekosten, ruitenwisser(€50,-)+ montagekosten.
Daarnaast nog € 35,- voor een modelletje en een metalen sleutelhanger.
Rekening van € 635,- voor een 80.000km beurt.
Standaard gegevens waren al € 402,-
Daarboven op kwamen zaken als apk-afmeldkosten, remblokken +montagekosten, ruitenwisser(€50,-)+ montagekosten.
Daarnaast nog € 35,- voor een modelletje en een metalen sleutelhanger.
Volvo V60 T4 Geartronic Summum '17. Via 440 1.8 DL '93, 440 2.0 Sports '96, V40 2.0 Europa '99, V40 2.0 Sports Edition '01, V50 2.4 Momentum '05, V50 D3 Momentum '10. Volvo V40 D4 Momentum '15