Het interieur van mijn volvo is dringend aan een opknapbeurt toe. Het interieur stinkt behoorlijk naar sigaretten. De vorige eigenaar rookte volgens mij 4 pakjes per dag, waarvan er zeker twee in de auto :? De ventilator knopjes zijn niet wit maar bruin, het interieurlampje heeft een nicotine/caramellaagje, de asbak is helemaal versmeuld en het dashboard plakt aan alle kanten. Ik krijg nu de (half)zware indruk dat ik de geurtjes niet allemaal weg krijg. Maar goed, we gaan ervoor.. Ik zou eigenlijk een tapijtreiniger willen huren maar uit ervaring weet ik dat deze niet echt geschikt is voor het reinigen van het interieur van de auto. Ten eerste wordt alles kletsnat en het is nog maar te bezien of je in alle hoeken en gaten komt. Stoomreiniger is een behoorlijke machine en vraag mij serieus af hoe dit te doen, daar ik niemand ken die dit ooit heeft geprobeerd. Laatste optie zijn de spulletjes van HG en nog wat huis-tuin en keuken spuitbussen, al dan niet verkijgbaar bij het kruidvat. Maar nogmaals: dit geldt echt als laatste optie..
Tips zijn meer dan welkom..
Fikse reinigingsbeurt interieur
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Volvo reiniger gebruiken ! Verdund of onverdund, super spul is het ! Heb mijn interieur daar ook vrij schoon mee gekregen.
- Driven2Shine
- Forumsponsor
- Contacteer:
Je mag ook vrijblijvend contact met me opnemen over het reinigen van je interieur.
Desgewenst kan ik je ook de spullen leveren die je nodig gaat hebben.
Desgewenst kan ik je ook de spullen leveren die je nodig gaat hebben.
-
- 2nd Gear member
Ja, het lijken net caramel snoepjes..mad schreef:Bruine knoppen vanwege de nicotine? Dan werk je je een week in het zweet..
Je vraagt je soms af....
Volvo 440 1.7GL '91 Kmstand 186000
Eigenaar sinds 14-01-2009
-
- 2nd Gear member
wil je echt alle stank euit hebben, laat er ozon in pompen
doen ze bij leaseparken vaak ook met auto's(op kosten va de leaser, uiteraard), dit neutraliseert 99% van alle geuren! kosten heb ik overigens geen flauw idee van...
en verder flink boenen denk ik dan maar :F ik rook zelf ook aardig wat, maar nog nooit nicotineaanslag gevonden in de auto!

en verder flink boenen denk ik dan maar :F ik rook zelf ook aardig wat, maar nog nooit nicotineaanslag gevonden in de auto!
1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo
282000 & going very strong
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo

- Iroll
- 6th Gear member
Dat komt niet alleen van het roken, al die knopjes gaan er zo uitzien door ouderdom. Komt door de uv straling v.d zon. Kosten iets van 80cnt bij de dealer, tenminste die van de schuifregelaars voor de verwarming.Ja, het lijken net caramel snoepjes..
-
- 2nd Gear member
Na 1 bus tapijtreiniger en wat frustraties van de uitmunende kwaliteit van het A-merk (grrr..) kreeg ik opeens een idee: In de kast Vanish oxi gel zien staan (voor de was) naast een plantenspuit. Een scheut in de spuit en aangelengd met water. Dit spul op de bekleding gespoten en enkele minuten in laten werken. Daarna met droge handdoek navegen.. Je wilt niet weten hoeveel witte handdoeken ik al bruin heb gemaakt!! Echt superspul! Het plafond is ook al bewerkt en het ruikt ook al lekker fris:-)
- lesterh2
- 2nd Gear member
Fijn dat lukt Baais.
Iemand nog een trucje om vet vlekken aan de binnen kant van de ruit schoon te krijgen? Heb al verschillende dingen geprobeerd maar het is vrij hardnekkig. Vooral in de zomer zijn die vlekken erg storend.
Iemand nog een trucje om vet vlekken aan de binnen kant van de ruit schoon te krijgen? Heb al verschillende dingen geprobeerd maar het is vrij hardnekkig. Vooral in de zomer zijn die vlekken erg storend.
- Wiebe
- 5th Gear member
- Contacteer:
Gewoon glassex,werkt perfect! :onfire:
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
-
- 2nd Gear member
Een halve emmer water met een flinke scheut spiritus en een gelijke hoeveelheid schoonmaakazijn erin. Zeempje erin en de ramen van binnen en buiten afzemen. Het blinkt dat het blinkt:-)
's Zomers wil een prop kranten ook helpen.
Eventje nog wat smakelijke info voor de topic lezers:
Bij het nat sprayen van de dakbekleding kwamen er bruine druppels langs de handgrepen naar beneden.
Heerlijk toch die nicotine..
's Zomers wil een prop kranten ook helpen.
Eventje nog wat smakelijke info voor de topic lezers:
Bij het nat sprayen van de dakbekleding kwamen er bruine druppels langs de handgrepen naar beneden.
Heerlijk toch die nicotine..
- rene en erica
- 4th Gear member
dit was een mooi project geweest met een VOOR en een NA foto.wat ook erg prettig werkt is de stoelen er even uithalen(4 bouten en een stekker).en voor de ramen idd gewoon glassex en papier of oude kranten.
groet'n uut grunn