Wanneer ik met mijn volvo 960 95' rij ( wanneer de motor koud is ) dan gaat vanaf +/- 40 km/h het stuur trillen.
De auto zelf trilt dan ook een beetje, maar is wel irritant.
Wanneer de auto warm gereden is heb ik dit probleem niet meer.
Maar boven de 130 / 140 km/h gaat hij weer wat trillen.
De vlegen die er onder zitten zijn volvo 850 R velgen ( titan ).
Deze heb ik laten maken ( gehele stoeprandschade's ).
Ze zijn weer als nieuw.
Er zijn ook nieuwe banden er om heen gegaan.
Ik heb de auto laten uitlijnen, tot 2 keer toe de wielen uitlaten balanceren... en deze zijn in orde.
Maar wat kan hier nouw het probleem zijn ?
Want wanneer de auto ''koud'' is en boven de 135 km/h
Iemand die mij hier mee kan helpen ?
Wat ook vreemd is... is wanneer ik achteruit over een drempel rijdt dan lijkt het alsof de voorophanging een flinke bonk krijgt.
Wanneer ik met mijn vader's 960 zo rijdt hoor je niets wat vreemd zou zijn.
Is mijn voorophanging los ?
Trillend stuur
- volvo 960R
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
- Locatie: Poortugaal
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Er zouden wat rubbers aan vervanging toe kunnen zijn. Was bij mn vorige 940 ook zo. Dat kan het bonken verklaren.
Het trillen kan misschien ook door je banden komen, rijd je elke dag? Zo niet, dan kunnen ze van het staan wat plat worden. Dit trekt na een paar kilometer meestal wel weg. Zie daar het verschil tussen warm en koud. Boven de 135 kan toch echt een onbalans zijn. Probeer de velgen eens aan de auto te laten balanceren. Je zegt dat je de wielen twee keer hebt laten balanceren, maar als je dat twee keer bij hetzelfde bedrijf hebt laten doen, met een wellicht niet zuiver balanceer apparaat, dan is 't logisch dat 'ie er een minime onbalans niet uit haalt.
Het trillen kan misschien ook door je banden komen, rijd je elke dag? Zo niet, dan kunnen ze van het staan wat plat worden. Dit trekt na een paar kilometer meestal wel weg. Zie daar het verschil tussen warm en koud. Boven de 135 kan toch echt een onbalans zijn. Probeer de velgen eens aan de auto te laten balanceren. Je zegt dat je de wielen twee keer hebt laten balanceren, maar als je dat twee keer bij hetzelfde bedrijf hebt laten doen, met een wellicht niet zuiver balanceer apparaat, dan is 't logisch dat 'ie er een minime onbalans niet uit haalt.
Volvo 940 SE
- volvo 960R
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
- Locatie: Poortugaal
Ik ga vanmiddag de wielen van mij vaders auto op die van mij zetten... en probeer het daar nog een keer mee.
Eens kijken of er verschil in zit.
Ik rij elke dag ja.
Eens kijken of er verschil in zit.
Ik rij elke dag ja.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 30.10.2007 - 11:19
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Versleten / te dunne , remschijven kunnen ook de oorzaak zijn.
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Oja, tuurlijk! En gewoon kromme natuurlijk. Bij de 900 serie willen ze nogal eens kromtrekken heb ik begrepen.
Volvo 940 SE
- volvo 960R
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
- Locatie: Poortugaal
Dat zou goed mogelijk zijn.
Ze konden nog even mee zij de volvo garage.
Van de zomer voor de zomervakantie laat ik hem een beurtje geven dan mogen ze er even naar kijken.
Bedankt.
Ze konden nog even mee zij de volvo garage.
Van de zomer voor de zomervakantie laat ik hem een beurtje geven dan mogen ze er even naar kijken.
Bedankt.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 30.10.2007 - 11:19
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Ik heb dat zelf gehad met te dunnen schijven.
Nieuwe zijn niet duur iets van 70 euro per stuk. (je kan zelf ook meten, meten is weten, maar voel je een ribbel dan weet je voldoende)
Nieuwe zijn niet duur iets van 70 euro per stuk. (je kan zelf ook meten, meten is weten, maar voel je een ribbel dan weet je voldoende)
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Kromme schrijven kan. maar daar ligt het vaak NIET aan, Het zijn vooral de rubbers in de ophanging voor.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- volvo 960R
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
- Locatie: Poortugaal
Ik denk inderdaad dat het aan schijven ligt.
Die zijn bijna op.
Ook weet ik nu de reden waarom hij ''schokkend'' remt.
De kromme schijven.
Het vreemde is dat hij dit alleen heeft wanneer de auto koud is.
Ik zal wanneer hij naar de garage gaat gelijk vragen of ze hem geheel na willen kijken.
Bedankt voor de antwoorden.
Die zijn bijna op.
Ook weet ik nu de reden waarom hij ''schokkend'' remt.
De kromme schijven.
Het vreemde is dat hij dit alleen heeft wanneer de auto koud is.
Ik zal wanneer hij naar de garage gaat gelijk vragen of ze hem geheel na willen kijken.
Bedankt voor de antwoorden.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 07.02.2009 - 22:24
een tip kan ook zijn: De wielen aan de auto laten balanceren.
- volvo 960R
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
- Locatie: Poortugaal
Velgen zijn het niet.
Deze zijn namelijk opgeknapt bij de velgen boer.
Deze zijn 100% recht.
Het ligt aan de schijven, dit kan ik nu heel goed merken omdat deze vervangen moeten worden.
Deze zijn namelijk opgeknapt bij de velgen boer.
Deze zijn 100% recht.
Het ligt aan de schijven, dit kan ik nu heel goed merken omdat deze vervangen moeten worden.