Gevalletje garantie?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
asta
5th Gear member

V70-D5 schreef:Twee weken geleden heb ik een brief gestuurd naar de heer v/d Burg.

Vorige week een brief retour gekregen. Waar het op neer komt is dat ze de schokdempers niet vervangen daar deze nog correct werken. Het gerammel hoort nou eenmaal bij een auto van die leeftijd (2003). Wel schreven ze dat mocht er in de garantieperiode een defect ontstaan waardoor de schokdempers niet naar behoren werken deze alsnog worden vervangen.

Mijn garantie verloopt eind februari. Eind januari laat ik de auto door de ANWB of een andere Volvo dealer keuren voor een onafhankelijk rapport.

Had dit niet verwacht en ben dan ook bijzonder teluergesteld...en kwaad!!!
Gerammel hoort bij een auto van die leeftijd!?
Zeer zeer zeeeeeeer slechte dealer die dat durft te zeggen.
Een auto van die leeftijd hoort helemaal niet te rammelen.
Waarom niet?
Omdat er dan iets niet vast zit, en over het algemeen is het zo dat als er iets niet vast zit dat het dan kapot kan gaan.
Dus even langsgaan en vragen of ze de rammel willen opsporen en willen herstellen zodat het los zittende onderdeel niet defect kan raken.

Dank u !
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Wolfs XC
5th Gear member

Vandaag naar de dealer gegaan en verteld dat ik het gebonk zat ben.

Duidelijk aangegeven dat als ze het probleem niet oplossen (of met een goed voorstel komen) ze mij als klant kwijt zijn. Mochten we er niet uit komen dan schakel ik de rechtsbijstand in.

Ben benieuwd en houd jullie uiteraard op de hoogte.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
kinetik
Starter

tja bij buitenweg zijn ze sinds de overname een beetje de weg kwijt.
ik kwam graag bij deze dealer alle filiaalen.
maar als ik om me heen kijk zijn er een hoop monteurs en dus ook kennis bij deze dealer vertrokken.
Gast

kinetik schreef:tja bij buitenweg zijn ze sinds de overname een beetje de weg kwijt.
maar als ik om me heen kijk zijn er een hoop monteurs en dus ook kennis bij deze dealer vertrokken.
Oh?
Als de monteurs weglopen is er duidelijk wat mis met het beleid..........
Wolfs XC
5th Gear member

kinetik schreef:tja bij buitenweg zijn ze sinds de overname een beetje de weg kwijt.
Ik kom sinds een jaar bij Buitenweg Hilversum. Er loopt daar naar mijn weten genoeg kennis rond maar weet natuurlijk niet hoe dat voorheen was. Hoe het bij de overige garages van Buitenweg gesteld is weet ik niet.
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Gast

Wolfs XC schreef:Ik kom sinds een jaar bij Buitenweg Hilversum. Er loopt daar naar mijn weten genoeg kennis rond maar weet natuurlijk niet hoe dat voorheen was. Hoe het bij de overige garages van Buitenweg gesteld is weet ik niet.
Ik vind dit een beetje rare opmerking, gezien jouw eerdere opmerking:
Wolfs XC schreef:Het is inderdaad een select used car. Men zei destijds tegen me dat het geen nieuwe auto was en dat je dan wel eens een rammeltje kon verwachten etc.
Als ik jou goed heb begrepen is het bonken alleen nog maar erger worden.

Waaruit blijkt die kennis dan?
Wolfs XC schreef:naar mijn weten genoeg kennis
Ik heb namelijk het idee dat ze de oorzaak niet kunnen vinden.
kinetik
Starter

in hilversum is het verloop omder de monteurs het kleinst.
maar in naarden bijvoorbeeld is van het personeel dat een jaartje of 6 geleden daar werkte niemand meer over. en bijna al deze jongens zijn naar andere volvodealers vertrokken.

volgens mij toch een beleidsprobleem
Wolfs XC
5th Gear member

AlexV70 schreef:
Wolfs XC schreef:Ik kom sinds een jaar bij Buitenweg Hilversum. Er loopt daar naar mijn weten genoeg kennis rond maar weet natuurlijk niet hoe dat voorheen was. Hoe het bij de overige garages van Buitenweg gesteld is weet ik niet.
Ik vind dit een beetje rare opmerking, gezien jouw eerdere opmerking:
Wolfs XC schreef:Het is inderdaad een select used car. Men zei destijds tegen me dat het geen nieuwe auto was en dat je dan wel eens een rammeltje kon verwachten etc.
Als ik jou goed heb begrepen is het bonken alleen nog maar erger worden.

Waaruit blijkt die kennis dan?
Wolfs XC schreef:naar mijn weten genoeg kennis
Ik heb namelijk het idee dat ze de oorzaak niet kunnen vinden.
Over de monteurs ben ik zeker wel te spreken! Rogier is zeer bekwaam en staat ook in de top drie van de Volvo montuers in NL (jaarlijkse competitie voor monteurs georganiseerd vanuit Volvo NL meen ik). Het jammere alleen is dat de montuers voor reparaties goedkeuring moeten krijgen van de verkoop cq het managment. Het management is dus ook datgene waar ik van baal.
Laatste keer dat ik daar was vertelde de verkoper me doodleuk dat zelfs de nieuwe auto's in no time een rammeltje hebben. "Je verwacht teveel van een Volvo" waren z'n letterlijke woorden. Heeeeel apart om dit van een seniore Volvo verkoper te horen.
Non-Volvo's
Wolfs XC
5th Gear member

kinetik schreef:in hilversum is het verloop omder de monteurs het kleinst.
maar in naarden bijvoorbeeld is van het personeel dat een jaartje of 6 geleden daar werkte niemand meer over. en bijna al deze jongens zijn naar andere volvodealers vertrokken.

Onder de monteurs heerst erg veel onvrede. Een oorzaak hiervan is de garantie afhandeling heb ik me laten vertellen. De monteurs willen wel maar staan met hun handen op de rug.
Management wil zo min mogelijk uitgeven aan garantiegevallen. Op zich logisch dat ze niet teveel willen spenderen maar wat moet, moet toch! Dan moet je geen auto's met garantie verkopen....even heel zwart wit genomen.
Non-Volvo's
Gast

Wolfs XC schreef:
kinetik schreef:in hilversum is het verloop omder de monteurs het kleinst.

Onder de monteurs heerst erg veel onvrede. Een oorzaak hiervan is de garantie afhandeling heb ik me laten vertellen. De monteurs willen wel maar staan met hun handen op de rug.
Management wil zo min mogelijk uitgeven aan garantiegevallen. Op zich logisch dat ze niet teveel willen spenderen maar wat moet, moet toch! Dan moet je geen auto's met garantie verkopen....even heel zwart wit genomen.
Dan zijn we weer terug waar we begonnen zijn, bij VOLVO BUITENWEG..... en hun beleid.
AlexV70 schreef:Oh?
Als de monteurs weglopen is er duidelijk wat mis met het beleid..........
Dit beleid gaat ze klanten kosten, zeker als dit zo ook op een forum wordt besproken.
Wolfs XC
5th Gear member

Hun beleid gaat ze zeker klanten kosten! Heb ook heel duidelijk aangegeven dat als ze niet tot vervanging over gaan ze mij als klant kwijt zijn.......nadat ik m'n gelijk heb gehaald via m'n rechtsbijstandverzekering!
Non-Volvo's
bartv70
5th Gear member

Als dit klanten gaat kosten dan zijn ze daar zelf debet aan.
1 van de eerste dingen die je leert als ondernemer is dat een enkele slechte mond op mond reclame veel meer kapot maakt dan heel veel goede "papieren"
reclame.
Neemt niet weg dat je als klant wel met een serieus probleem zit wat verholpen moet worden.
Volvo NL zal als organisatie haar klanten moeten ondersteunen of de dealer eens
moeten uitnodigen voor een pittig gesprek.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
olav
3rd Gear member

Zeker weten dat slechte mond OP mond reclame meer kapot maakt dan je lief is. En met slechte mond TOT mond reclame is het al niet veel beter 8)
Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)

Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
bartv70
5th Gear member

En bedankt ::oops:

Had een romantisch moment
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Gast

olav schreef:Zeker weten dat slechte mond OP mond reclame meer kapot maakt dan je lief is. En met slechte mond TOT mond reclame is het al niet veel beter 8)
Uit onderzoeken is bekend dat consumenten na een negatieve ervaring tot wel 7 keer meer mensen hierover vertellen dan wanneer ze een uitermate positieve ervaring met een product of dienst hebben. :wink: bron: WikipediA
Wolfs XC
5th Gear member

[/quote]Uit onderzoeken is bekend dat consumenten na een negatieve ervaring tot wel 7 keer meer mensen hierover vertellen dan wanneer ze een uitermate positieve ervaring met een product of dienst hebben. :wink: bron: WikipediA[/quote]

....en daar doe ik graag aan mee!!!

Buitenweg Hilversum verkoopt graag "Volvo for life" maar doet na de verkoop minder moeite om dat gevoel "Volvo for Life" te behouden :cry: Erg jammer.
Non-Volvo's
nauticbluepearl
3rd Gear member

Even over een hele andere boeg.

Gerammel tijdens rijden over klinkers;
alsof er een zak biljartballen mestuitert in de wielkast?

Wordt het minder als je op tempo door de bocht rijdt (even zoeken naar een oneffen kinkerweg met ruime bocht....)

Met mijn V70 was het eerste euvel 1 maand na aankoop selected used car: versleten koppelstangetjes tussen rolstabilisator en wieldraagarm.
Notoir volvo euvel, mijn vader heeft het ook gehad met s60 en relatief weinig kms. (<150000?)
Te diagnosen met boven genoemd oneffen wegdek in de bocht: als het die bewuste koppelstangetjes zijn, staan ze in een vlotte bocht onder spanning en kunnens ze niet rammelen, op rechtuit geen spanning dus speling.
Mischien kosten de koppelstangetjes (als zij de schuld zijn) minder dan de nivomats en is de dealer wel genegen om die te doen
hadico
5th Gear member

Leuk dat er dit http://www.dealer.volvocars.nl/nl/nl/ucl/suc_popup.asp op de site van Btwg staat .
Gast

nauticbluepearl schreef: Met mijn V70 was het eerste euvel 1 maand na aankoop selected used car: versleten koppelstangetjes tussen rolstabilisator en wieldraagarm.
Als dit de oorzaak is bij @Wolfs XC, dan moet Buitenweg Hilversum zich helemaal schamen. Kan het mij niet voorstellen.
Want deze rammel is al zo lang bekend onder Volvo-rijders en dealers. Zou wel wat zeggen over de kennis daar.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”