Hallo allemaal,
Even voorstellen.
Mijn naam is Jon en ben sinds vorige week weer de trotse eigenaar van een 440 uit '94. Mooi karretje km stand 157000 (in mijn ogen niet veel)
Maar nu komt het: sinds mijn leerplichttijd heb ik mij door allerlei studies het autovak eigen proberen te maken. Wat me tot dustoe aardig gelukt is.
Niet in de personenautobranche, maar een paar maten groter.
Maar mijn zelfvertrouwen heeft een flinke imagodeuk gekregen afgelopen week.
Onder de volvo liggen winterbanden, niks mis mee. Dit was de koop.
Nu zag ik op Marktpl. een setje van 5, ja 5 dezelfde velgen met banden van een '850 4 gaats. Dus ik bel op vraag of deze ook op een 440 passen. Jazeker, was het antwoord, verkocht!!, zeg ik en haal de velgen op
ZONDER EERST NA TE METEN, betaal ik en kom in opperbeste stemming met mijn nieuwe aanwinst thuis. Stom stom stom . Zaterdagmorgen begin ik met het poetsen van ALLE 5 de velgen en het resultaat is erna.
Dan de krik onder de wagen en vlug de banden wisselen, oeps, gaat niet zou de remklauw voor dit type velg in de weg zitten, nee. Dan toch maar even nameten, en jawel hoor, ik kon me wel voor m'n kop slaan. Totaal andere maten steek 110mm t.o. 100 mm. Naafgat 62mm t.o. 50 mm.
Het gekochte goed kan niet meer terug, daar begon de vorige eigenaar niet aan, kan ik wel inkomen. Maar toch!
Dus ik heb nu wel een hééééél duur setje reservebanden, maar op "verkeerde"velgen.
Motto: "METEN IS WETEN"
Banden en velgen
- Sjeng
- 2nd Gear member
Ze staan idd al op plaza, maar winst??? Daar is het mij niet om te doen. Ik wilde gewoon een leuk set velgen met goede banden. Ja, de banden zijn uitstekend. De velgen trouwens ook, ik heb ze alleen voor niks gepoetst.
Ik heb nog wel een stel 15"velgen met steek 100mm liggen, maar dat is toch niet orgineel volvo. En daar gaat net mij om. Als zich nu iemand meld die de velgen wil ruilen tegen soortgelijke, kan ik de banden omleggen. Ik wacht maar af, ze liggen me nog niet in de weg.
MAAR HET IS ZO VERSCHRIKKELIJK JAMMER EN PIJNLIJK!!!!!!!
Ik heb nog wel een stel 15"velgen met steek 100mm liggen, maar dat is toch niet orgineel volvo. En daar gaat net mij om. Als zich nu iemand meld die de velgen wil ruilen tegen soortgelijke, kan ik de banden omleggen. Ik wacht maar af, ze liggen me nog niet in de weg.
MAAR HET IS ZO VERSCHRIKKELIJK JAMMER EN PIJNLIJK!!!!!!!
- Henk 760 Hausser
- 3rd Gear member
Hallo
Op de org. Volvo velgen staat toch altijd de ET waarden ?
Of heb ik dat nu mis..
Groeten Henk.
Op de org. Volvo velgen staat toch altijd de ET waarden ?
Of heb ik dat nu mis..

Groeten Henk.
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Zet de 5 banden/velgen op marktplaats ! Verkoopt ff beter dan die plaza's. Voor de 400 serie staan altijd heel veel velgjes te koop. Steek moet zijn 4x100 naafgat 52.1mm en et35-40.
- Sjeng
- 2nd Gear member
Hey Poika,
Nee, het probleem heeft zich zelf al opgelost. Ik moet de advertentie nog verwijderen.
Een kennis van mij heeft een autorecyclingbedrijf. Toen ik de 440 begin van februari kocht , was een van mijn eerste ritten naar hem om te kijken of er velgen waren. Op dat moment niet.
Dus heb ik de andere, eigen, velgen opgeknapt(zie de vorige reacties) en was BIJNA van plan om de banden van het "foute"setje om te leggen op de aluminium set, toen ik hem afgelopen weekend ontmoette tijdens, jawel , de carnaval. Normaal doe je dan geen zaken, maar hij begon er zelf over dat hij nu wel "iets voor me had. Ik vertelde hem dat ik de alu-set had opgeknapt en gepolijst etc. etc., maar dat ik toch interesse had. Ik moest maar langs komen na die dagen.
Dus ik afgelopen woensdag gelijk gaan kijken en...... exact de zelfde set, maar dan in mijn maat. Dus ik hoefde me niet langer te bedenken. Mijn set geruild voor de set van hem.
Mijn banden omgelegd op de "nieuwe"velgen en rijden maar. Alleen.................nu liggen er 195/60/15 op. En origineel geloof ik de 185/50/15. Maar ik heb geen problemen kunne ontdekken met hoogte en uitdraai v.d. banden. Zelfs de snelheid van de teller klopt met de snelheid v.d. tomtom. Dus wat wil ik nog meer.
Maar ik sluit niet uit dat ik de opgeknapte velgen ooit nog eens van juiste banden voorzie en alsnog monteer .
Maar ik heb weer een nieuwe uitdaging: raammechanisme linksachter:motor is ok, maar ik heb geen spanning(zweefzekering?) op de bedrading, dus dat is mijn volgende klus.
Tot schrijvens
groetjes,
Jon
Nee, het probleem heeft zich zelf al opgelost. Ik moet de advertentie nog verwijderen.
Een kennis van mij heeft een autorecyclingbedrijf. Toen ik de 440 begin van februari kocht , was een van mijn eerste ritten naar hem om te kijken of er velgen waren. Op dat moment niet.
Dus heb ik de andere, eigen, velgen opgeknapt(zie de vorige reacties) en was BIJNA van plan om de banden van het "foute"setje om te leggen op de aluminium set, toen ik hem afgelopen weekend ontmoette tijdens, jawel , de carnaval. Normaal doe je dan geen zaken, maar hij begon er zelf over dat hij nu wel "iets voor me had. Ik vertelde hem dat ik de alu-set had opgeknapt en gepolijst etc. etc., maar dat ik toch interesse had. Ik moest maar langs komen na die dagen.
Dus ik afgelopen woensdag gelijk gaan kijken en...... exact de zelfde set, maar dan in mijn maat. Dus ik hoefde me niet langer te bedenken. Mijn set geruild voor de set van hem.
Mijn banden omgelegd op de "nieuwe"velgen en rijden maar. Alleen.................nu liggen er 195/60/15 op. En origineel geloof ik de 185/50/15. Maar ik heb geen problemen kunne ontdekken met hoogte en uitdraai v.d. banden. Zelfs de snelheid van de teller klopt met de snelheid v.d. tomtom. Dus wat wil ik nog meer.
Maar ik sluit niet uit dat ik de opgeknapte velgen ooit nog eens van juiste banden voorzie en alsnog monteer .
Maar ik heb weer een nieuwe uitdaging: raammechanisme linksachter:motor is ok, maar ik heb geen spanning(zweefzekering?) op de bedrading, dus dat is mijn volgende klus.
Tot schrijvens
groetjes,
Jon
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Mooi opgelost dan ! Wel heel toevallig dat er zon zelfde setje lag.
Heb je fotos van de bolide met de nieuwe slofjes eronder?? Ben erg benieuwd !
Heb je fotos van de bolide met de nieuwe slofjes eronder?? Ben erg benieuwd !
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
zitten jullie met die 440 velgen niet in de verkeerde rubriek?
Volvo for life
- Sjeng
- 2nd Gear member
Nee beste Bart, als je verder had gelezen wist je waar wij het over hebben, het verhaal gaat via 850 naar s40 tot 440 snappie?!?!?
enne... Poika, ik moet nog feuteus maken, dacht het vandaag te doen, in de zon, maar mijn ogen werden ineens heeeeeeel zwaar en toen heb ik ze dicht moeten doen maar ze gingen pas open toen het weer donker was, snappie?
greetz
enne... Poika, ik moet nog feuteus maken, dacht het vandaag te doen, in de zon, maar mijn ogen werden ineens heeeeeeel zwaar en toen heb ik ze dicht moeten doen maar ze gingen pas open toen het weer donker was, snappie?
greetz
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
het zal wel, 440 velgen hebben iig erg weinig te zoeken in de rubriek 850-V70....
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Om geen dubbele topics te maken, post ik mijn vraag hier best:
Is het mogelijk om velgen van moderne volvo's op een Volvo V/S/C70 te leggen? voorbeeld 17inch velgen met passende band die ze nu op een Volvo V70 steken van 2010.
Alvast bedankt,
Stijn
Is het mogelijk om velgen van moderne volvo's op een Volvo V/S/C70 te leggen? voorbeeld 17inch velgen met passende band die ze nu op een Volvo V70 steken van 2010.
Alvast bedankt,
Stijn
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Als alle maten gelijk zijn......waarom niet?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Omdat de ET waarde afwijkt en het naafgat?
Volvo for life
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Tja, het woordje waarden vergeten. Naafgat zou onder maten kunnen vallen. Nou ja, enniehoe.... belgian-tsm, doe maar gewoon velgjes monteren die voor de automobiel gemaakt zijn.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant