Wie kan mij helpen? Ik heb een Volvo 440 18i automaat uit '95. met 55.000 km. op de teller. Als ik bij bijv. bij het naderen van een stoplicht afrem en het toerental zakt terug tril het dashboard bijna de auto uit. Dit gebeurd ook als ik stil sta en de automaat laat ik gewoon in de drive staan, zet ik hem in de N-stand dan is er niets aan de hand. Verder loopt hij als een zonnetje maar dat trillen is erg irritant en vergalt het rijplezier. Het is trouwens het ergste als hij koud is maar helemaal weg is het nooit. Wie weet de oorzaak hiervan en hoe evntueel op te lossen?
Bedankt alvast.
Automaat geeft trilling bij lage toeren.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Alle slangetjes rondom luchtfilter en inlaat spruitstuk checken op verstopping en/of scheuren.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 04.02.2008 - 13:41
Dag iedereen,
Ik heb ook een 1.8i automaat uit '96 met CVT. Heeft 210.000 gelopen, en ik heb 'm sinds 170.000. Eigenlijk vanaf het begin al, heb ik hetzelfde als de TS. Bij afremmen trilt het dashboard en zakt het toerental naar 900 om dan weer terug te klimmen naar 1000. Bij warme motor is het probleem minder, ook in de N-stand is het probleem er niet. Ik weet niet precies of dit nou met de automaat te maken heeft, vooral ook omdat het toerental er door wordt beinvloed. Ook weet ik niet of dit nou betekent dat de CVT er mee op gaat houden. Verder heb ik nl. geen enkel probleem.
Groeten, Martijn
Ik heb ook een 1.8i automaat uit '96 met CVT. Heeft 210.000 gelopen, en ik heb 'm sinds 170.000. Eigenlijk vanaf het begin al, heb ik hetzelfde als de TS. Bij afremmen trilt het dashboard en zakt het toerental naar 900 om dan weer terug te klimmen naar 1000. Bij warme motor is het probleem minder, ook in de N-stand is het probleem er niet. Ik weet niet precies of dit nou met de automaat te maken heeft, vooral ook omdat het toerental er door wordt beinvloed. Ook weet ik niet of dit nou betekent dat de CVT er mee op gaat houden. Verder heb ik nl. geen enkel probleem.
Groeten, Martijn
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
En nieuwe Volvo olie voor in de bak is ook nooit verkeerd.
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...