Startprobleem

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Diamondnick
2nd Gear member

Beste mensen,

Ik hoop dat ik hier op de juiste plaats ben.

Ik heb naar het onderstaande onderwerp gekeken betreffende startproblemen maar denk zelf dat het bij mijn auto aan iets anders ligt.

Ik heb het zelfde probleem als beschreven: Koude start, 5 a 6 x starten, slaat dan pas aan als de choke vol aan staat. Wegrijden veroorzaakt schokken.

Warme motor = GEEN PROBLEEM

Ik heb gezien dat een van de bougie kabels iets roestig is. Heb ik wat WD 40 ingespoten maar nog geen verandering. Ik heb gevraagd of het mogelijk is dat dit mijn startproblemen bij koude start kan veroorzaken. De verkoper van auto onderdelen vertelde mij dat dit mogelijk was doordat de auto eerst op 3 cylinders loopt en dan weer op 4 cylinders.

Een nieuw setje kost me 40 euro. Geen rampbedrag maar jah ik ben student dus elk tientje is veel geld. Als ik t vervang wil ik wel een klein zekerheidje dat het werkt. ;)

Ik hoop dat ik duidelijk geweest ben! En ik hoop dat er een antwoord is!
Volvo 440
Benzine
Bouwjaar '93
Transmissie: Schakel
Kmstand: 220.xxx KM
wpee
5th Gear member

je hebt een carb versie.

Normaal moet je even wennen aan de positie van de choke, bij elke auto ietsje anders.
Algemeen: 2 x pompen met gas, choke erop en starten zonder gas te geven. Als motor loopt choke terugduwen totdat hij iets hoger dan stationair draait. Als de motor warmer wordt kan choke steeds verder terug geduwd worden naarmate de motor warmer wordt (eerste 5 minuten)

Tsja, demote de mensen uitleggen hoe een choke werkt. Maar het is geen injectie en werkt ook ietsje onhandiger. Schokken is meestal weg je de choke afsteld ietsje hoger dan stationair. Totdat hij warm is.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
schaefer
3rd Gear member

als de choke vol open staat (je hebt nog een handmatige choke??) slaat hij pas aan. De mogelijkheid is dus dat je niet genoeg benzine krijgt in het begin. Benzinefilter eens vervangen is misschien de oplossing. Testen of hij op drie cilinders loopt in het begin is een kwestie van bij de koude motor de doppen één voor één losmaken (vorige wel weer vast maken) en kijken en luisteren of de motor anders loopt.
suc6
Iroll
6th Gear member

Als ik t vervang wil ik wel een klein zekerheidje dat het werkt.
zeker bij de koude start kan dit de oorzaak zijn van slecht starten. Met warme kabels hebben ze minder weerstand en krijg je een krachtiger vonk. De Volvo 4 serie is vrij bevattelijk voor slechte kabels, rotor, verdeelkap en bougies. Maar 100% zekerheid kan ik je niet geven, er kan altijd nog iets anders aan de hand zijn.
Diamondnick
2nd Gear member

Ten eerste wil ik jullie hartelijk bedanken voor de kennis, ik heb toch maar nieuwe kabels en een nieuw luchtfilter gekocht. Daarbij kwam ik er ook achter dat de olieverslag vanaf de verdeelkap (weet niet precies waarvandaan maar daar in de buurt) los zat en olie lekte ietsje. Deze slang ging naar het luchtfilter en kwam in een van de carborateurkamers terecht ... Die lekte dus.

Maar het mooiste komt nog. De Choke knop zat gewoon vast dus ik dacht dat ik hem helemaal uitgetrokken had. Dat was dus lange na niet zo. Nu start ie gewoon in een keer en niets aan de hand! Rijd als een trein. Wel een lekke Radiateur dus heb al een nieuwe gehaald bij Rima in Druten. Moet ik er nog even in zetten.

Moet ik bij het vervangen nog ergens rekening mee houden behalve dat alle slangen weer op de zelfde uit en ingangen terecht moeten komen :P ?
Volvo 440
Benzine
Bouwjaar '93
Transmissie: Schakel
Kmstand: 220.xxx KM
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”