antenne versterker in C70 aanbrengen?

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
mga1600
6th Gear member

Ik dacht dat mijn C70 Cabrio van 2 antennes voorzien moest zijn, omdat ik twee antenneaansluitkabels vond in het dashboard. Mijn SC-901 radio laat echter zien (bij het aanzetten met de 6 toets ingedrukt) dat er geen sub-antenne aanwezig is.

Bij inspectie in de bagageruimte vind ik inderdaad geen versterker, maar r.a. wel een ongebruikte antenne kabel die met de kabelboom naar voren loopt en een (aantal) ongebruikte elektrische aansluitblokjes (een zwarte en een gele). Ik neem aan dat een daarvan voor de voeding van de versterker zou moeten zijn.

De achterste antenne zou achter de bumper moeten zitten, maar die zie ik ook niet (ook geen kabel de bagageruimte inkomen), maar weet ook niet goed waar ik naar zou moeten zoeken.

Heeft iemand een idee hoeveel werk het is om hier alsnog een antenne en antenneversterker in te zetten? Hoe komt de antennekabel de bagageruimte in? Wat zouden de kosten voor de onderdelen ongeveer zijn? Volgens Vadis gaat het om de onderdelen 9459250 (versterker) en 9452033 (antenne)

Dank voor uw tips
mga1600
6th Gear member

update: de antenne zat er toch al in, de versterker niet. Het draadje van de bumper antenne was bijna onzichtbaar weggewerkt onder het r.a. achterlicht. Ik dacht dat de antenneversterker een externe voeding nodig zou hebben, maar ik heb gemeten dat er spanning staat op de sub-antennekabel die naar de radio loopt. Het tweedehands aangeschafte versterkertje zat er dan ook in 1 minuut in.
Wat opvalt: nu twee antennes in beeld en veel minder last van het wegvallen en storen van radio 1 zoals je dat bijvoorbeeld in de buurt van Alkmaar hebt.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Apejoekie
2nd Gear member

Wegvallen (soms maar 1 seconde) heb ik ook met mijn S70. Versterker zou voor mijn auto misschien ook een optie zijn?
Volvo V60 D6 PIH MY2014, Savile grey, Lines: Driver support, Hybrid Technology & Winter line
Volvo XC90 2.5t Geartronic USA import
Citroën C1 baby blue
mga1600
6th Gear member

De radio moet voor 2 antennes geschikt zijn (zoals de SC-901 dat is). Het prettige is dat de bumper antenne er bij mij al in zat, evenals de kabel naar de radio toe. Alles was al voorbereid, alleen was mijn auto van fabriekswege met een SC-805 uitgerust (die niet geschikt is voor de tweede antenne) en was de antennekabel achter het dashboard en in de bagageruimte met een klemmetje vastgezet. De enige schakel die in mijn geval (van de C70 cabrio) ontbrak was dus de antenne versterker zelf. Ik weer niet of dat bij de S70/V70 ook het geval is of dat je daarvoor alles nog moet installeren. Dan moet dus ook de achterbumper er af en moet je een lange kabel naar voren werken.

Maar zoals gezegd was gaf de antenneversterker bij mij een hele verbetering. Ik heb de versterker bij Hunters gekocht.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Apejoekie
2nd Gear member

Hmm, heb een sc 805.... Moet mij even laten informeren hoe dat zit met een antenne versterker!
Volvo V60 D6 PIH MY2014, Savile grey, Lines: Driver support, Hybrid Technology & Winter line
Volvo XC90 2.5t Geartronic USA import
Citroën C1 baby blue
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”