Karteldekselpakking

Alles over de 440 / 460
Hertz
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 27.01.2009 - 16:26

Iemand deze al eens moeten vervangen? Blijkt dat het olielekken hierdoor komt. Auto was door garage verkocht als goed onderhouden. Kosten na 1,5 wkn zullen worden..karteldeksel, distributieriem, oliefilter, 3 lampjes, 1,5l olie, flesje koelvloeistof. Oja, het garagebedrijf op 3 verschillende nummers proberen te berijken en geen gehoor.

Iemand een idee of je juridisch sterkstaat in zo'n geval? Ben leek en als er wordt geadverteerd met goed onderhouden en garage meldt dit ook mag je toch aannemen dat dit ook zo is?
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Wat is een Karteldekselpakking? Bedoel je niet een Carterpanpakking?

Heb je de auto met garantie gekocht? Zoja dan kan je natuurlijk Maandag gelijk even teruggaan naar de garage en ze het voorleggen. Voor de rest kan je er weinig tegen doen volgens mij...

Distributieriem had je eigenlijks zelf ook even naar moeten kijken voordat je hem kocht :)

Succes!
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Gebruikersavatar
Goelette
3rd Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: 21.12.2008 - 14:47
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer:

hoe kun je het oliefilter vervangen en dan maar 1,5 liter olie nodig hebben? Lijkt me erg weinig? Maar wat je omschrijft lijkt mij gewoon een beurt met distributieriem. Dat wil toch niet zeggen dat de auto niet goed onderhouden is in het verleden? En een lekker carterpanpakking kan ook altijd wel gebeuren, al heb ik er nog niet vaak van gehoord. Klepdekselpakking eerder. Die vervangen is trouwens heel simpel, carterpanpakking zal lastiger zijn omdat er meer in de weg zit en over algemeen meer schroefjes.
Maar wat betreft sterk staan: het ligt er maar aan wat er precies is gezegd en afgesproken over de auto.
Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
Hertz
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 27.01.2009 - 16:26

Zal inderdaad de karterpan zijn. Als ik mijn auto goed onderhoud dat werken de lichten, zit er koelvloeistof in, zit er olie in, weet ik wanneer de distr riem vervangen moet worden en weet ik of er ergens iets lekt. Verkopende garage gaf aan dat de riem zeker 120K mee zou moeten gaan dus ik nog lang niet hoef te vervangen (zit op 186K). Nu blijkt dat die dingen rond de 90K vervangen moeten worden. Oke had ik van te voren moeten nakijken op internet, maar ging op de expertise van de verkopende garage af. Heb trouwens het filter niet vervangen, maar olie stond zo laag dat er 1.5l bij moest.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

En ook nog een flinke prijs betaald zeker?
Hertz
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 27.01.2009 - 16:26

was 950 EUR........ Laten we zeggen een goed leermoment......
Gebruikersavatar
Goelette
3rd Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: 21.12.2008 - 14:47
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer:

Hertz schreef:Zal inderdaad de karterpan zijn. Als ik mijn auto goed onderhoud dat werken de lichten, zit er koelvloeistof in, zit er olie in, weet ik wanneer de distr riem vervangen moet worden en weet ik of er ergens iets lekt. Verkopende garage gaf aan dat de riem zeker 120K mee zou moeten gaan dus ik nog lang niet hoef te vervangen (zit op 186K). Nu blijkt dat die dingen rond de 90K vervangen moeten worden. Oke had ik van te voren moeten nakijken op internet, maar ging op de expertise van de verkopende garage af. Heb trouwens het filter niet vervangen, maar olie stond zo laag dat er 1.5l bij moest.
Ok, dat is duidelijker. Wanneer was de distributieriem voor het laatst vervangen? Zoals het verhaal er nu uitziet hebben ze je inderdaad belazerd, maar het probleem is dat er waarschijnlijk niets op papier staat. Dan heb je weliswaar gelijk maar kun je dat niet bewijzen...
Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
Hertz
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 27.01.2009 - 16:26

Goelette schreef:
Hertz schreef:Zal inderdaad de karterpan zijn. Als ik mijn auto goed onderhoud dat werken de lichten, zit er koelvloeistof in, zit er olie in, weet ik wanneer de distr riem vervangen moet worden en weet ik of er ergens iets lekt. Verkopende garage gaf aan dat de riem zeker 120K mee zou moeten gaan dus ik nog lang niet hoef te vervangen (zit op 186K). Nu blijkt dat die dingen rond de 90K vervangen moeten worden. Oke had ik van te voren moeten nakijken op internet, maar ging op de expertise van de verkopende garage af. Heb trouwens het filter niet vervangen, maar olie stond zo laag dat er 1.5l bij moest.
Ok, dat is duidelijker. Wanneer was de distributieriem voor het laatst vervangen? Zoals het verhaal er nu uitziet hebben ze je inderdaad belazerd, maar het probleem is dat er waarschijnlijk niets op papier staat. Dan heb je weliswaar gelijk maar kun je dat niet bewijzen...
Dat weet helemaal niemand. Garage inmiddels 10x gebeld op 4 verschillende nummer, maar geen gehoor. Werd ik gisteren om half 12 snachts gebeld bleek het van de garage te zijn, werd meteen opgehangen toen ik mijn naam zei. Waarschijnlijk een onbekend nummer voor hun en dat terug gebeld.
Terug naar die riem....... weet helaas de naam van de vorige eigenaar niet dus die kan ik niet bereiken. Wil een paar garages gaan bellen daar in de omgeving, wellicht iemand de volvo onderhouden. Anders moet er toch echt een nieuwe riem om. Baal wel van het hele gebeuren.
Morgen weer proberen te bellen, bel dan van mijn werk (heeft geen nummer herkenning) wellicht dat ik dan het bedrijf aan de telefoon krijg.
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Gewoon persoonlijk confronteren,Dat helpt meestal het meest :)
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Behalve als ze een meter breed zijn.:)
Hertz
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 27.01.2009 - 16:26

Voor de meter ben ik niet zo bang, kleine moeite om wat vrienden uit de sportschool mee te nemen. Probleem is dat ik 2 uur moet rijden en het liever netjes wil oplossen. Net gebeld en middeling voorgesteld, ieder de helft van de kosten. Hoor daar vanmiddag meer van.
Baais
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 14.01.2009 - 20:27
Locatie: Nuth

Ben benieuwd..

Veel succes iig!
Volvo 440 1.7GL '91 Kmstand 186000
Eigenaar sinds 14-01-2009
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Heel goed idee van je ! Voor die 950€ mag je blij wezen dat er niet meer aan mankeerd :wink:
Roderic E34T
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 03.02.2009 - 21:07

Dat is mooi geregeld!!

Ik heb mijn 440 voor 200 euro gekocht en tot nu toe alleen maar lampjes in het interieur moeten vervangen... :mrgreen:
Baais
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 14.01.2009 - 20:27
Locatie: Nuth

Roderic E34T schreef:Ik heb mijn 440 voor 200 euro gekocht en tot nu toe alleen maar lampjes in het interieur moeten vervangen... :mrgreen:
Dan ben je één van de weinigen die echt geluk heeft gehad. Je kan ook heus wel een buil vallen aan een auto die het tienvoudige kost.

Prijs is niet de hoofdzakelijke deal. Oké, dat zal je eerste stap zijn, maar bij mij telt zeker ook het gevoel. Dat kan een 'klik' zijn met de eigenaar of een andere reden. Ik heb zonder blikken of blozen gekozen voor mijn 440. Dat was puur voor de prijs (€75,-) maar zeker ook de gedachte om er iets van te maken: hij was echt rijp voor de sloop! Zo'n auto waar iedereen van denkt: 'daar ga ik echt niet mee rijden'. De tweede gedachte is dat ik nogal wat 'gevorderde' sleutelervaring mis en zodoende mijn kennis graag wil uitbreiden, bovendien ben ik nogal merkentrouw, dus voor mij zal dit niet de laatste Volvo zijn.

Mijn Volvo is beslist geen moeilijke wagen om aan te werken en wat ik niet weet vraag ik de expertise van dit forum. Het is ook meer de gedachte van: 'Kan niet, bestaat niet'.
Volvo 440 1.7GL '91 Kmstand 186000
Eigenaar sinds 14-01-2009
Roderic E34T
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 03.02.2009 - 21:07

Er zullen vast nog wel dingen zijn die gedaan moeten worden, maar heb tot op heden nog niet de tijd gehad om kijken.

Hij rijd iig goed, hij start gelijk en draait mooi.
Hertz
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 27.01.2009 - 16:26

Garage doet niets voor me. Ze willen de riem, rollers en pakking wel met korting aan me verkopen, moet ik alleen nog iemand vinden die ze kan plaatsen. Met lokale garage gebeld en gevraagd op de materialen echt met korting zijn....blijken ze gewoon de normale marktwaarden te hebben. Maw, niets met korting.
Zal morgen bellen en hem de T wensen en vertellen dat het beter is dat we elkaar in de nabije toekomst niet meer tegen komen.
Goed leermomentje zullen we maar zeggen.
Roderic E34T
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 03.02.2009 - 21:07

Ik zou niet eens meer energie steken in die garage, maar ik zou de energie in je wagen stoppen. :wink:

Wat moet er nu precies aan je wagen gebeuren?
Distributieriem en carterpanpakking?

Ik zou die dingen gewoon aanschaffen bij een Brezan ofzo en het zelf doen...
Of laten doen door iemand die het kan...

Ik ga binnenkort ook zelf de distributieriem vervangen en dan gelijk een beurtje geven... (Nieuwe bougies, nieuwe olie, nieuw oliefilter, nieuw benzinefilter, nieuw luchtfilter)
Baais
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 14.01.2009 - 20:27
Locatie: Nuth

Roderic E34T schreef:Ik ga binnenkort ook zelf de distributieriem vervangen en dan gelijk een beurtje geven... (Nieuwe bougies, nieuwe olie, nieuw oliefilter, nieuw benzinefilter, nieuw luchtfilter)

Yes! ... wordt dat een topic?? (met foto's)
Volvo 440 1.7GL '91 Kmstand 186000
Eigenaar sinds 14-01-2009
Roderic E34T
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 03.02.2009 - 21:07

Baais schreef:
Roderic E34T schreef:Ik ga binnenkort ook zelf de distributieriem vervangen en dan gelijk een beurtje geven... (Nieuwe bougies, nieuwe olie, nieuw oliefilter, nieuw benzinefilter, nieuw luchtfilter)

Yes! ... wordt dat een topic?? (met foto's)
Het is wel de bedoeling dat er foto's van gemaakt worden... :wink:

Zal er dan ook wel een topic aan wijden... :mrgreen:

(Dat is trouwens wel iets wat mij hier opvalt... Er zijn weinig How To topics met foto's...)
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”