Beste forum leden,
Ik ben in het bezit van een volvo s60 170pk uit 2002 met nog geen 95000 op de teller. Vandaag dit zich een euvel voor welke ik nog nooit heb meegemaakt. Ik kreeg de auto in geen enkele versnelling. paar keer gekoppeld en ontkoppeld maar zonder resultaat. na 2x de auto uitgezet en aangezet te hebben kreeg ik hem wel weer fatsoenlijk in alle versnellingen. Ik merkte wel dat de auto een beetje naar voren kwam bij de poging om naar de 1 te schakelen. Iemand enig idee wat dit kan zijn geweest of kan dit wel eens voorkomen ? Alvast bedankt voor jullie wijze raad/uitleg.
Grtjes Patrick
Schakel vraagje
- hadico
- 5th Gear member
Het lijkt erop dat je koppeling bleef hangen ook omdat je aangeeft dat hij iets wou gaan rijden met schakelen.
Voelde het pedaal normaal aan ?en was dit koud of warm.
De plaat wil koud nog weleens blijven hangen op de splaines van de price as dit is op te lossen door het geheel te smeren maar dan moet de bak eronderuit.
Voelde het pedaal normaal aan ?en was dit koud of warm.
De plaat wil koud nog weleens blijven hangen op de splaines van de price as dit is op te lossen door het geheel te smeren maar dan moet de bak eronderuit.
-
- 2nd Gear member
Het pedaal voelde normaal aan. bedoel je of het pedaal koud of warm was ? geen idee. auto was in iedergeval wel koud. had ongeveer zo'n 2 uur buiten gestaan. Heb hier nog nooit last van gehad. terwijl de moter uit stond kon ik wel schakelen maar zodra hij liep kreeg ik hem niet in de gang. na 2x starten schakelde hij weer als vanouds en had ik nergens last van. Wat zouden jullie me adviseren ? kan het wel eens gebeuren en hoef ik me er geen zorgen om te maken of kan ik er beter naar laten kijken ?
- hadico
- 5th Gear member
Motor koud bedoelde ik ,kan gebeuren dat ie blijft hangen zou het in de gaten houden mocht het weer gebeuren dan kan je hem ook in de versnelling zetten en dan pas starten kopp. ingetrapt (en met voet op de rem)meestal komt hij dan los .
Even aanzien dus maar want ernaar kijken draait er dan toch op uit dat de bak los moet.
Even aanzien dus maar want ernaar kijken draait er dan toch op uit dat de bak los moet.
-
- 2nd Gear member
is de bak los laten halen en laten smeren een tijdrovend en duur klusje om het te laten doen in een garage ? schatting/gemiddeld ?
Bedankt voor de uitleg en goeie advies.
Grtjes.
Bedankt voor de uitleg en goeie advies.
Grtjes.
-
- 7th Gear member
Ik denk meer aan lucht in de koppelingcilinders.
Wanneer is de remvloeistof voor het laatst vervangen?
Wanneer dat er al jaren in zit ,heeft het veel vocht opgenomen,remvloeistof is namelijk hydroscopisch,s,met andere woorden het neemt veel vocht op ,wat bij temperaturen onder het vriespunt deze problemen die je aangeeft kan veroorzaken.
Succes...
Wanneer is de remvloeistof voor het laatst vervangen?
Wanneer dat er al jaren in zit ,heeft het veel vocht opgenomen,remvloeistof is namelijk hydroscopisch,s,met andere woorden het neemt veel vocht op ,wat bij temperaturen onder het vriespunt deze problemen die je aangeeft kan veroorzaken.
Succes...
-
- 2nd Gear member
Word de remvloeistof dan ook gebruikt voor de koppeling ? ik weet eigenlijk niet wanneer de remvloeistof vervangen heb omdat ik de auto pas vanaf november heb. De auto is wel volgens volvo onderhouds plan altijd in onderhoud geweest bij de orginele volvo dealer. Toen het euvel zich voor deed was de temparatuur boven nul. Hij doet het overigens weer naar behoren, zoals altijd.
-
- 7th Gear member
de remvloeistof wordt inderdaad ook gebruikt voor de koppeling
-
- 2nd Gear member
Een ieder bedankt voor zijn reactie/bijdrage aan deze post.
Gr. Patrick
Gr. Patrick