Na een vervreemde periode in een zakelijke Passat Highline 2.0 TDI DSG (Ook een hele fijne, probleemloze auto) ben ik weer terug op het oude Volvo-nest met de bekende problemen.
Ik heb nu een: V50 2,4 i (170 hp) Geartronic,Summum, RTI,Telefoon, glazen schuifdak, xenon, standkachel,trekhaak, etc. Kleur: Black Safire.
Ik heb deze auto drie weken geleden uit Duitsland gehaald.
Vorige week ontdekte ik dat de inlegmat links vochtig was. Ik heb de dorpelbekleding voor zover mogelijk weggehaald en bij nader onderzoek bleek dat er flink wat water onder de bodembedekking stond. De bodembekleding bleek doordrenkt. Ik ben voor zover het mogelijkis aan het drogen geslagen.
Kent iemand onder jullie dit probleem???
(Overigens heb ik ook last van een links koude en rechts warme lucht toevoer. Morgen maar gaan callibreren.)
Laurens.
Vocht/Water onder de mat links.
- hans98
- 4th Gear member
Ik heb dat bij mijn Golf (V) gehad en daar werd het veroorzaakt door een lek tussen voorruit en carrosserie. Liep het zo via de wielkast de voetenruimte in. Ze hebben toen de voorruit opnieuw ingelijmd. Maybe it helps
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- Bart
- 8th Gear member
Heeft mijn vader ook gehad met zijn Ford Focus, na het inzetten van een nieuwe voorruit. Stinken!!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Heeft mijn vader ook gehad met zijn V50 MY 05. (iets anders) Zat een lek ergens in de voorruit ofzo. Water kwam in de electronica. (ofzoiets)
- Pritchard
- 5th Gear member
Heeft mijn vriendin ook eens voorgehad, weliswaar met een clio. Door bladeren zat er iets verstopt. Kijk ff onder motorkap of er geen bladeren inzitten dicht bij je ruit.
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Ik lees dat je ook een schuifdak hebt.
Dat is eveneens een bron van wateroverlast.
Check de waterafvoerkanaaltjes eens: zijn ze verstopt? Doorsteken met een stroomdraad (installatiedraad).
Of erger: is een slangetje losgeschoten? Dan hemelbekleding los en prutsen maar.
Dat is eveneens een bron van wateroverlast.
Check de waterafvoerkanaaltjes eens: zijn ze verstopt? Doorsteken met een stroomdraad (installatiedraad).
Of erger: is een slangetje losgeschoten? Dan hemelbekleding los en prutsen maar.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 2nd Gear member
Ik heb hier met een ontwikkelingman van PDE in Helmond gesproken. Hij geeft een lekkende ruit weinig kans: Die zijn gelijmd dat lekt bijna nooit.
Ander optie van hem: De condenswaterafvoer van de airco zou wel eens los kunnen zitten/gescheurd zijn waardoor het condenswater in het vooronder komt en niet zoals het moet naar buiten geleid wordt.
Weet iemand van jullie waar die afvoer loopt???
Ander optie van hem: De condenswaterafvoer van de airco zou wel eens los kunnen zitten/gescheurd zijn waardoor het condenswater in het vooronder komt en niet zoals het moet naar buiten geleid wordt.
Weet iemand van jullie waar die afvoer loopt???
V50 2.4i 2005 Geartronic Summum Communication Line High
- hans98
- 4th Gear member
"bijna nooit". Dat is iets anders dan "helemaal nooit".
Ik zou de matten weghalen en als de auto droog is eens door de wasstraat rijden. Bij mijn Golf merkte je dan meteen dat de bodem weer natter was.
Ik zou de matten weghalen en als de auto droog is eens door de wasstraat rijden. Bij mijn Golf merkte je dan meteen dat de bodem weer natter was.
-
- 2nd Gear member
Dit klopt! Als deze afvoer idd rechts zit, moet het een ander probleem zijn.hadico schreef:De afvoer van je airco zit onder het dashbordkastje links tegen de tunnel als deze lekt komt de rechterkant van de auto vol te staan ,die van jou lekt toch links?
Morgen maar eens op onderzoek uit.
Houdt jullie op de hoogte.
-
- 2nd Gear member

Hierbij de foto's nadat de vloermat er uit is gehaald. Deze was nat en ligt nu te drogen.
Na goed zoeken en voelen lijkt de vochtigheid te komen via het linker schutbord. De bekleding hier is nat en hierlangs lijkt water van boven naar beneden te lopen.
Nu maar afwachten of de vochtigheid afneemt en waar het vandaan komt... (Airco afvoer valt af)
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Bij sommige typen auto's is het mogelijk dat een vervuild buitenventilatierooster (door bladresten bv.) overloopt en dan vervolgens naar binnen "loost".
Ik weet niet precies hoe de constructie bij jouw auto is, maar wellicht kun je nog even die roosters checken.
En het zoeken kan je versnellen door gericht met een waterslang te spuiten op mogelijke probleemgebieden.
Ik zou zeker het schuifdak proberen. de raamafdichtingen en de ventilatieroosters, de deurrubbers.
Ik weet niet precies hoe de constructie bij jouw auto is, maar wellicht kun je nog even die roosters checken.
En het zoeken kan je versnellen door gericht met een waterslang te spuiten op mogelijke probleemgebieden.
Ik zou zeker het schuifdak proberen. de raamafdichtingen en de ventilatieroosters, de deurrubbers.
Volvo Rules the Road
-
- 2nd Gear member
Allen,
Vandaag bij de dealer geweest op zoek naar de lekkages.
Samen met de monteur op zoek want ik had reeds wat voorwerk gedaan. Zie de foto's.
(Dikke pret samen en je hoort nog eens wat over Volvo's.)
Allereerst die van het water op de afdekhoes. Na veel zoeken leek het (regen)water via de sproeier van de wisser naar binnen te lopen. Deze eruit gehaald en met kit weer geplaatst. Tot nu toe is het droog. De komende dagen afwachten of het zo blijft.
Bij de lekkage links voor onder het schutboord bleek dat de afvoerslang van het schuifdak los zat. Hij zat wel in de slang van de afvoer maar niet vast en het was nat in die omgeving. (Dus de Battlecruiser S80 zat er het dichst bij.) Gelukkig was het dus niet de ruit!!!.
Alles is nu vast gekit en nu maar wachten op de buiien die de komende dagen voorspeld zijn.
Ik hoop dat ík het droog houd.
Vandaag bij de dealer geweest op zoek naar de lekkages.
Samen met de monteur op zoek want ik had reeds wat voorwerk gedaan. Zie de foto's.
(Dikke pret samen en je hoort nog eens wat over Volvo's.)
Allereerst die van het water op de afdekhoes. Na veel zoeken leek het (regen)water via de sproeier van de wisser naar binnen te lopen. Deze eruit gehaald en met kit weer geplaatst. Tot nu toe is het droog. De komende dagen afwachten of het zo blijft.
Bij de lekkage links voor onder het schutboord bleek dat de afvoerslang van het schuifdak los zat. Hij zat wel in de slang van de afvoer maar niet vast en het was nat in die omgeving. (Dus de Battlecruiser S80 zat er het dichst bij.) Gelukkig was het dus niet de ruit!!!.
Alles is nu vast gekit en nu maar wachten op de buiien die de komende dagen voorspeld zijn.
Ik hoop dat ík het droog houd.
- hans98
- 4th Gear member
Er is maar één goeie regenbui, en dat is die bij de wasstraat, als de auto dan droog blijft kan je er vanuit gaan dat het goed zit.
- Summum
- 6th Gear member
De aanleiding is minder, maar wel gezellig om zo met de monteur door je auto te struinen! Je hoort toch best vaak dat schuifdaken (en hun afwatering) problemen geven met lekkages.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Tee5
- Starter
S40n T5 SUMMUM.
HET PROBLEEM HEB IK OOK IK GA VAN DE WEEK TOCH NAAR DE DEALER EN VRAGEN OF HIENAAR GEKEKEN KAN WORDEN,BINENKOT WORDEN DE CONECTOR VAN DE E-RAMEN EN CV VERVANGEN WANT DIE WAREN ER ZAT CORROSIE OP WAARDOOR DE CV EN RAMEN AAN DE LINKER KANT NIET FUNCTONEREN (SOMS).
HET PROBLEEM HEB IK OOK IK GA VAN DE WEEK TOCH NAAR DE DEALER EN VRAGEN OF HIENAAR GEKEKEN KAN WORDEN,BINENKOT WORDEN DE CONECTOR VAN DE E-RAMEN EN CV VERVANGEN WANT DIE WAREN ER ZAT CORROSIE OP WAARDOOR DE CV EN RAMEN AAN DE LINKER KANT NIET FUNCTONEREN (SOMS).
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Tee5 WAAROM schreeuw je zo ???
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
Ik heb vandaag weer onder het schutbord gevoeld en mijn Black Beauty is nog steeds droog. (Het klinkt tegenstrijdig maar in dit geval is het wel prettig). Ik heb dan ook de kunststof onderbeplating weer gemonteerd en hoop dat het probleem echt verholpen is.
Tee5 als je een schuifdak hebt laat de monteur dan direct bij de afvoer in de A-stijl kijken. Als het bij de verbinding tussen de twee afvoerslangen (hier gaat klein in groter oven) vochtig is kan daar het probleem zitten. Afkitten en klaar.
Succes.
Tee5 als je een schuifdak hebt laat de monteur dan direct bij de afvoer in de A-stijl kijken. Als het bij de verbinding tussen de twee afvoerslangen (hier gaat klein in groter oven) vochtig is kan daar het probleem zitten. Afkitten en klaar.
Succes.