Jongens hoi,
Auto: Volvo V70 2.5T bj 1998 met volautomatisch airco.
Ik heb het vermoeden dat het niveau van de koelvloeistof daalt als ik de airco gebruik. Kan dat? Het koelvloeistofreservoir is wat gezakt sinds ik de airco gebruik bij deze hete zomer temperaturen in Australie. Normaal gesproken heb ik altijd het dakje open en staat de airco uitgeschakeld vandaar dat ik nu pas merk.
Zijn er dingen die ik zelf kan controleren?
Alvast bedankt!
Airco en koelvloeistof niveau
- C 30 T5
- 4th Gear member
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41
Het een en ander is niet aan elkaar gekoppelt, maar het zou kunnen zijn als je de airco gebruikt ook je koelvin begint te draaien en dan als het waren een geforseerde koeling hebt.
Dit houd in dat de koelvloeistof minder warm wordt en dus minder veel uitzet, dus een lager nivo :shock: .
Dit houd in dat de koelvloeistof minder warm wordt en dus minder veel uitzet, dus een lager nivo :shock: .
- bernhard2
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
- Locatie: Hardenberg
me dunkt dat de koelvloeistof overal even warm wordt, daar hebben ze toch een termostaat voor uitgevonden?
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
- VolvoRacing
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 23.03.2005 - 22:39
- Locatie: Rotterdam
check even of je geen lekkage hebt in je koel systeem. Bij mijn c70 kwam koelvloeistof bij de passagierskant naar binnen als de kachel aan stond. De vloer was daar nat, kan je makkelijk zelf checken en als et niet nat is dan is het in ieder geval niet je kachelradiateur.
Volvo 440 1.8 GL E2 1992 Volvo S40 1.8 Europa 1998
Mini Cooper 1989 Volvo 440 Turbo 1989 Volvo C70 T5 introline automaat 1998
Volkswagen Golf VR6 1992 Volvo 440 1.8i Polar sports 1997
Volvo 480 GT Turbo 1995 Saab 9-5SE 1998
Volvo V40 2.0 1997 Volvo V40 T4 automaat 1998
Volvo S60 2.4 2001, Kawasaki GPZ 600R 1986, Kawasaki ZX-9R Ninja 1996
Mini Cooper 1989 Volvo 440 Turbo 1989 Volvo C70 T5 introline automaat 1998
Volkswagen Golf VR6 1992 Volvo 440 1.8i Polar sports 1997
Volvo 480 GT Turbo 1995 Saab 9-5SE 1998
Volvo V40 2.0 1997 Volvo V40 T4 automaat 1998
Volvo S60 2.4 2001, Kawasaki GPZ 600R 1986, Kawasaki ZX-9R Ninja 1996
- C 30 T5
- 4th Gear member
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41
Klopt, maar als er ter plaatse continu meer gekoeld wordt ( ter plekke van de radiateur ) daalt het temperatuur nivo in je radiateur op die plaats ook meer,en minder uitzetting, vandaar.bernhard2 schreef:me dunkt dat de koelvloeistof overal even warm wordt, daar hebben ze toch een termostaat voor uitgevonden?
En @lachie hoe is het ondertussen ?