trillen stuur koppeling benzine verbruik

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
schepers
1st Gear member

Een vraag , heb vandaag mijn Volvo S40 sport van de dealer terug gekregen na 4 dagen in reparatie te zijn geweest.
Ging er heen met als ergste probleem trillen auto.
Het zou komen doordat al de banden gecupt waren en door nieuwe banden te monteren zou het over moeten zijn.
Er zijn 4 nieuwe Michelins om gegaan ( onder garantie ) en er is een verandering in de achterwiel ophanging aangebracht i.v.m. de camber.
Resultaat is dat de auto een stuk beter aanvoelt maar er nog een trilling in het stuur zit, dit merk je het beste als je recht uit rijdt en dan het stuur een beetje uit het midden haalt ( dit is overigens bij alle snelheden).
De auto heeft overigens 32000 km gereden.
De schokbrekers zijn gecontroleerd en ok.
Nu heb ik gehoord dat het ook de aandrijf assen kunnen zijn.
De auto heeft nog fabriek garantie en wil het graag opgelost zien voor deze over is ( ben er al vanaf november mee bezig ).

Tevens kraakte het koppeling pedaal en hier is een update( nieuwe veer of zo ) voor uitgevoerd, wat nu tot gevolg heeft dat het lijkt dat het pedaal zwaarder gaat, verder omhoog komt en als je hem helemaal laat opkomen je een tik hoort alsof hij iets raakt.
wellicht dat iemand hier nog een idee over heeft.

Mijn laatst vraag is over benzine verbruik ik heb de 1.8 motor waarvan ik vindt dat hij erg veel verbruikt.
Eerst dacht ik dat het zo hoorde maar na met een volle tank te zij gestart staat na 100km de benzine meter 1 lijntje boven het midden.
Als je naar de meter kijkt zie je hem zakken tijdens het rijden .
De boord computer geeft ook rare meldingen ik begin met 700km en na 100km staat er nog 460km over.
Zou er een lek kunnen zijn waardoor ik benzine verlies en of wellicht iemand hier ook last van heeft.
Heb overigens 2 leen volvo's gehad waarvan na 100km de meter nog netjes bovenin staat en waarbij ik na af tanken voor het terugbrengen nog geen € 10 hoef bij te gooien.
Bij mijn eigen auto na 390km € 55,-.

Hoop dat iemand iets weet
Groeten
P.Schepers
volvo S40 1.8 Sport 2007 (426) zilver
asta
5th Gear member

Wat betreft je benzine verbruik dat kan je meten.
Gooi hem vol en rijdt hem leeg tot je een waarschuwing krijgt dat je moet tanken, er zal nog een paar liter in de tank zitten als je gaat tanken (+/- 5).
Gooi hem vervolgens weer vol en kijk hoeveel km je gereden hebt en hoeveel je getankt hebt, dan weet je hoeveel je verbruikt hebt indicatief.
Zal dus niet exact zijn maar je krijgt een redelijk beeld.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Bert de Klein
1st Gear member

Hallo P.Schepers
ik heb ook een 1.8 van 2006 mijn benzine verbruik is dik 1 op 12 ondanks de korte stukken die ik rijdt. ik rij ook op michelins 205 55 16 op 2.5 bar De bc klopt vrij aardig met het verbruik wat die aangeeft, voor de rest nergens last van. susses er mee.
1989 volvo 440 dl
1994 volvo 440 gl
1998 volvo s40 1.8
nu 2006 volvo s40 ed II met nav 1.8
kreidler rmc 1977 + kreidler rmc 1995
hans98
4th Gear member

Ik krijg de S40 1.8 niet beter dan 1 op 9 (veel in de stad), zal de banden ook eens op 2.5 bar zetten. Thx voor de tip.

/offtopic
p.s respect voor de Kreidlers, dacht er laatst eentje voor de lol te kopen maar die dingen zijn duur tegenwoordig, goeie belegging! :-)
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
sjaakV50-2.4i
Starter

Vorig jaar zomer met v50 2.4i in sportuitvoering ook problemen gehad met trilling in stuur met name bij acceleren bij 30 en 70 km . Na nieuwe banden, 2x balanceren, uitlijnen, velgen vervangen werd het probleem bij Volvo zweden neergelegd ivm combinatie geartronic-sportonderstel. Suggestie was vervanging van allerlei dure onderdelen. Uiteindelijk via Duitse dealer (eigen-import) rechteraandrijfsstang vervangen -onder garantie- en hij gaat weer als een speer.
succes ermee
schepers
1st Gear member

Dank voor alle antwoorden, ga hier mee aan de slag.
Trouwens van de aandrijfassen heb ik ook het gevoel dat daar het probleem in zit het is bij mij mij ook zo vanaf 40kmh op de snelweg bijna geen last, in ieder geval veel minder te voelen.

Had vandaag trouwens nog een leuk mankement aan de auto,kon mijn veiligheidsriem niet omdoen omdat deze geheel vast getrokken zat ( in het zijpaneel wel te verstaan.
Heb er met alle macht aan staan trekken met gevolg dat het hele zij paneel los liet maar riem niet.
Dus dan maar zonder riem en wel ja word je op de Binckhorstlaan aangehouden voor het rijden zonder riem.
Samen met agent gekeken of hij los te krijgen was na hard trekken en een redelijke knal achter het plastic kwam hij los ( Ok kan hem wel omdoen maar werkt verder niet meer ). heb onder voorwaarde dat ik het laat repareren geen bon gehad ,officieel zou de auto met een oplegger naar de garage worden gebracht volgens de agent omdat de riem niet werkt en er dan niet mee gereden mag worden maar vond dit zelf ook te ver gaan.
Dus maandag auto weer afleveren voor reparatie ( 4e keer in 1500km ).
volvo S40 1.8 Sport 2007 (426) zilver
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”