vandaag weer eens in mijn kameel gereden (daily driver van mrs J momenteel)
het volgende viel mij op:
- ik moet enigsinds tegen sturen om rechtdoor te kunnen rijden. voor mijn gevoel meer dan voorheen. volgens mij een kwestie van uitlijnen denk ik?
- er zit een rammel bij de voorwielen als ik over een drempel rij. klinkt alsof er iets een beetje los zit. is er iemand die dit probleem al eens vaker gehad heeft?
- uitlaat klinkt alsof er een klein lek in zit. met wat mooier weer zal ik er eens onder gaan liggen. kan dit ook leiden tot (licht) vermogen verlies.
verder heb ik de wens om de vering iets stugger te maken, er zit nu het dynamic onderstel op. iemand een suggestie behalve dan volledig andere veren en schokbrekers?
stuur inrichting rariteit
- laheije
- 4th Gear member
Zoals ik al schreef de schroef van de lagers gewoon vast aandraaien.
Er zit verschil in lagers, deze moet je flink aandraaien en er zijn er die als ze te vast zijn afgesteld je dan het wiel niet meer kan draaien.
Gewoon proberen.
Huub
Er zit verschil in lagers, deze moet je flink aandraaien en er zijn er die als ze te vast zijn afgesteld je dan het wiel niet meer kan draaien.
Gewoon proberen.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
-
- 5th Gear member
- ik moet enigsinds tegen sturen om rechtdoor te kunnen rijden. voor mijn gevoel meer dan voorheen. volgens mij een kwestie van uitlijnen denk ik?
Heb ik ook last van. Nieuwe stuurkogels, 4punt uitlijnen, geen resultaat
- er zit een rammel bij de voorwielen als ik over een drempel rij. klinkt alsof er iets een beetje los zit. is er iemand die dit probleem al eens vaker gehad heeft?
Kan vanalles zijn, van losliggend hitteschild tot ophanging
- uitlaat klinkt alsof er een klein lek in zit. met wat mooier weer zal ik er eens onder gaan liggen. kan dit ook leiden tot (licht) vermogen verlies.
Nee
Heb ik ook last van. Nieuwe stuurkogels, 4punt uitlijnen, geen resultaat
Kan vanalles zijn, van losliggend hitteschild tot ophanging
Nee
-
- 2nd Gear member
Dag dorpsgenoot!
Ik moet ook meer naar links tegen sturen, erg irritant soms... Heb mijn V40 nu 2x laten uitlijnen maar zonder resultaat. Onlangs wel mijn banden met iets hogere spanning gezet..2.5 bar tov 2.3 en het is nu wel minder geworden..rara. (fyi, uittlijning bij zowel Volvo dealer als Euromaster)
Ik moet ook meer naar links tegen sturen, erg irritant soms... Heb mijn V40 nu 2x laten uitlijnen maar zonder resultaat. Onlangs wel mijn banden met iets hogere spanning gezet..2.5 bar tov 2.3 en het is nu wel minder geworden..rara. (fyi, uittlijning bij zowel Volvo dealer als Euromaster)
V40 1.8 07-2003 - Atlantic Blue - Europe Nordic Sports uitvoering
-
- 7th Gear member
Die rammel wordt meestal veroorzaakt door de stabilisatorverbindingsstangetjes die kogels zijn dan versleten.
De wiellagers kun je niet stellen,dat zijn vaste lagers die je dus op het juiste moment,met een momentsleutel moet vastzetten.
aandrijfas moer tot bouwjaar 1997 is240nm
na 1997 120 nm en dan 60 graden verder aandraaien...
De wiellagers kun je niet stellen,dat zijn vaste lagers die je dus op het juiste moment,met een momentsleutel moet vastzetten.
aandrijfas moer tot bouwjaar 1997 is240nm
na 1997 120 nm en dan 60 graden verder aandraaien...
- J
- 3rd Gear member
@ R&R
als 4 punts uitlijnen niet werkt, is de volgende stap dus de wiellagers vervangen begrijp ik?
rammel is zeker geen hitteschild, die rammel ken ik wel.
thanks allemaal voor het reageren
als 4 punts uitlijnen niet werkt, is de volgende stap dus de wiellagers vervangen begrijp ik?
rammel is zeker geen hitteschild, die rammel ken ik wel.
thanks allemaal voor het reageren
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
-
- 7th Gear member
Je moet eerst kijken of de draagarmrubbers niet gescheurd zijn en de fuseekogels en stuurkogels spelingvrij zijn.