Eindelijk weer een Volvo!

Alles over de 440 / 460
Onnies
1st Gear member

Mijne is een Phase I.. Met de geblokte achterlichten, de rechte voorkant, schuifknoppen en geen draaiknoppen voor de luchtbediening (verwarming en dergelijke)..

Phase II is de nieuwere variant van de 440 en 460, weet niet precies hoe ik die moet beschrijven, maar heb hier wel een plaatje..

Afbeelding

in vergelijking met mijn achterkant..
Afbeelding

Mijn Phase I voorkant:
Afbeelding

Phase II:

Afbeelding

Hoop dat je hier iets mee kan..

Over mijn alarm, soms moet ik als ik wil starten mijn sleutel even in startmodus vasthouden zo een 5 a 10 seconden voordat hij wil starten... hij doet t wel altijd, maar niet altijd gelijk, soms moet ik even wachten..

Tijdens het rijden krijgt hij altijd een impuls van de bewegingssensoren in de auto, daarom zit er ook aluminiumfolie over de sensoren.

Moet er verder nog naar kijken..

Groeten!
Roderic E34T
2nd Gear member

Dat zou betekenen dat ik dus een Phase II 440 heb... Ik heb namelijk zo'n neus als die rooie.
En ik heb draaiknoppen. :mrgreen:

Als ik het dus goed begrijp, als je wil starten, moet je je sleutel 5 tot 10 seconden in de startmodus houden VOORDAT de startmotor begint te draaien?

Ik zou dan ook eens proberen om een vervangend computerkastje te scoren van het alarm.
Onnies
1st Gear member

Haha mooi man :) vind die wat nieuwere 440's en 460's inderdaad ook erg mooi!

Ja klopt, maar niet altijd, eigenlijk misschien 1 van de 5 keer dat ik moet starten, misschien zelfs minder.. Maar het alarm blijft altijd 'aan'.. tenminste geactiveerd.. Ik zal wel eens kijken of ik m er gewoon af kan halen.. gebruik dat alarm toch niet..
Roderic E34T
2nd Gear member

Tjah, ik ben nieuw in de Volvo wereld.
Vraag me iets over BMW en ik weet bijna alles. Zowel over modellen als techniek. :wink:

Het lijkt me dat je het alarm er zo uit moet kunnen trekken?
P.K.
3rd Gear member

Roderic E34T schreef:Tjah, ik ben nieuw in de Volvo wereld.
Vraag me iets over BMW en ik weet bijna alles. Zowel over modellen als techniek. :wink:
Dat weet je toch ook vast wel dat je een alarm er niet zomaar tussen weg kan plukken? Ooooit in een ver verleden heb ik bij een automaterialenzaak gewerkt en daar was de inbouwer altijd lange bezig om een alarmsysteem in te bouwen, laat staan er weer uit te halen!

Of 't moet plug & play zijn, dan heb ik niets gezegd... :oops:
Roderic E34T
2nd Gear member

P.K. schreef:
Roderic E34T schreef:Tjah, ik ben nieuw in de Volvo wereld.
Dat weet je toch ook vast wel dat je een alarm er niet zomaar tussen weg kan plukken? Ooooit in een ver verleden heb ik bij een automaterialenzaak gewerkt en daar was de inbouwer altijd lange bezig om een alarmsysteem in te bouwen, laat staan er weer uit te halen!

Of 't moet plug & play zijn, dan heb ik niets gezegd... :oops:
Om iets in te bouwen ben je altijd langer meebezig dan eruit te halen. :wink:

Opzich een alarm uitbouwen is niet moeilijk. Heb er al meerdere uitgebouwd.

Maar ik had begrepen dat het om een origineel Volvo alarm gaat. Volgens mij kun je die zo uitpluggen, als je hem weet te zitten. :wink:
Onnies
1st Gear member

Ik weet niet of het alarm origineel Volvo is... weet ook nog niet waar hij zit... maar weet wel de plek in de kabelboom waar ze het alarm van mijn vorige Volvo aangesloten hadden op de alarmlichten. Denk dat ik m daar vanaf haal dat je in ieder geval niet meer door hebt dat mijn alarm afgaat..

Nieuwe spiegels zitten er bijna op... heb er net een geinstalleerd, heb nu een Phase I Volvo met de nieuwere spiegels :P

Morgen het nieuwe interieur halen en dan kan ik weer fijn cruisen 8)
P.K.
3rd Gear member

Onnies schreef:Nieuwe spiegels zitten er bijna op... heb er net een geinstalleerd, heb nu een Phase I Volvo met de nieuwere spiegels :P
Ph.I met Ph.II/III spiegels komt vaker voor hoor, enkel de eerdere hebben van die 'hangende' modelletjes...

Voor de rest: Coole auto. Ik heb btw. dezelfde kleur! :wink:
Onnies
1st Gear member

Ph.I met Ph.II/III spiegels komt vaker voor hoor, enkel de eerdere hebben van die 'hangende' modelletjes...
Oh dat wist ik niet... naja ben in ieder geval blij met mijn nieuwe spiegeltjes zonder ducttape :P

Vind het een mooie maar wel beetje aparte kleur.. niet helemaal zilver, zit nog een andere tint doorheen heb ik het idee..
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”