Na mijn hele jeugd achterin te hebben gezeten rijd ik nu zelf 34 maanden vol trots mijn V70 2.4 (nieuw gekocht). Nu zitten mijn jongens achterin op het klapbankje, daar waar ik vroeger zat. Vol plezier totdat deze zomer de eerste melding kwam: remvloeistofpeil laag service spoed. Na bijvullen, onderzoeken, bijvullen kwam dealer met de conclusie dat de koppelingscylinder lekt en vervangen moet worden Kosten 1500 excl BTW!!
Geen garantie meer...
Auto heeft 101000km gereden, mij lijkt dit geen slijtagepunt. Iemand ervaring? Of tips?
Koppelingscylinder V70 kapot
-
- 4th Gear member
Dit lijkt me duidelijk een gevalletje van Coulance voor de dealer.....
-
- 2nd Gear member
Hoi Flip.
Zoals je in dit forum kunt lezen is het wel degelijk een slijtagepunt. Echter met 101000 km ben je met je auto aan de vroege kant, een tonnetje of twee. Dit kan een gevolg zijn van errug veel filerijden met navenante RSI klachten in de linker been.
Hoe dan ook, zoals Hans aangeeft, zou je dealert je tegemoed kunnen komen.
De prijsopgaaf is dan vast incluis vervangen koppeling en hopelijk vliegwiel, anders is deze prijs niet te verantwoorden.
Verder stel ik voor dat je je, als veteraan blijkbaar, even voorsteld in het daarvoor bestemde hoekje.
Zoals je in dit forum kunt lezen is het wel degelijk een slijtagepunt. Echter met 101000 km ben je met je auto aan de vroege kant, een tonnetje of twee. Dit kan een gevolg zijn van errug veel filerijden met navenante RSI klachten in de linker been.
Hoe dan ook, zoals Hans aangeeft, zou je dealert je tegemoed kunnen komen.
De prijsopgaaf is dan vast incluis vervangen koppeling en hopelijk vliegwiel, anders is deze prijs niet te verantwoorden.
Verder stel ik voor dat je je, als veteraan blijkbaar, even voorsteld in het daarvoor bestemde hoekje.
340,360,340,360,340,850,740,850,740,360,325,850,S60, V70NN, S60
-
- 7th Gear member
De prijs is inderdaad incl koppeling,maar zonder vliegwiel!
De onderdelen zijn ongeveer 600 euro ex plus arbeidsloon,het is een hele ingreep bij een V70 en het vliegwiel kost ook 600 ex,dus die kan nooit bij de prijs zijn inbegrepen.
Het is nu eenmaal geen opel corsaatje,daar haal je een bak uit in een half uur,bij een V70 ben je iets langer bezig.
Als je bij een V70 de bak demonteerd,dan heb je een berg onderdelen waar je niet vrolijk van wordt.
De onderdelen zijn ongeveer 600 euro ex plus arbeidsloon,het is een hele ingreep bij een V70 en het vliegwiel kost ook 600 ex,dus die kan nooit bij de prijs zijn inbegrepen.
Het is nu eenmaal geen opel corsaatje,daar haal je een bak uit in een half uur,bij een V70 ben je iets langer bezig.
Als je bij een V70 de bak demonteerd,dan heb je een berg onderdelen waar je niet vrolijk van wordt.
-
- 2nd Gear member
Mijn operatie was incluis vliegwiel 1900 incluis BTW, kan dat sommetje niet rijmen....
nog over die corsa, daar hoeft de bak helemaal niet eens gedemonteerd te worden, maar das weer een ander verhaal.
nog over die corsa, daar hoeft de bak helemaal niet eens gedemonteerd te worden, maar das weer een ander verhaal.
-
- 7th Gear member
Je woont niet in Holland neem ik aan?
Hier worden andere uurlonen berekend!
-
- Starter
Beste allemaal,
Erg goed jullie reacties te lezen. Heb vanochtend gedemonteerde versnellingsbak bewonderd.
Koppelingsplaat had zeer veel remvloeistof opgezogen, tengels van vliegwiel waren afgebroken. Metaalslijpsel all over the place. Koppelingsplaat zelf zag er erg netjes uit, aan mijn rijgedrag zal het niet gelegen hebben. Slijtage minimaal voor 100.000 km. Desondanks aanzienlijke schade. Dealer geeft geen oorzaak aan. Deze dealer heeft de auto niet geleverd, dus coulance van zijn kant zou erg gul zijn. De jongens van de Schuijtstraat denken mee, geen klagen hierover. De dealer in Amersfoort, die destijds leverde heeft al aangegeven niet thuis te zijn.
Heeft een van jullie ervaring om Volvo Nederland te benaderen?
Erg goed jullie reacties te lezen. Heb vanochtend gedemonteerde versnellingsbak bewonderd.

Heeft een van jullie ervaring om Volvo Nederland te benaderen?
-
- 7th Gear member
Ik benader ze elke dag 

-
- 7th Gear member
Dat heeft denk ik geen zin,maar je kunt er altijd een telefoontje aan wagen!
-
- 2nd Gear member
Beetje loze reactie, wat bedoel je hiermee?Ramon&Ramon schreef:Je woont niet in Holland neem ik aan?
Dat ik niet in "Holland" woon wil niets zeggen, Operatie was in Alphen. Betaald met keiharde Groningse Euro's.
- piotrV70
- 5th Gear member
Dat is de randstedelijke onwetendheid. Als je denkt in de navel van het universum te wonen dan zijn de Noordelijke provincies een soort derde wereld waar je voor een ton een huis koopt, geen last hebt van files, iedereen op klompen loopt, geen werk is etc etc.Italia schreef:Beetje loze reactie, wat bedoel je hiermee?Ramon&Ramon schreef:Je woont niet in Holland neem ik aan?
Dat ik niet in "Holland" woon wil niets zeggen, Operatie was in Alphen. Betaald met keiharde Groningse Euro's.
Ter info: de uurlonen zijn hier hetzelfde als in de "bewoonde wereld" het enige verschil is dat de monteur je hier gewoon in je eigen dialect aanspreekt.