Alle 480 turbo's voorzien van geventileerde schijven?
- Thuurc
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
- Locatie: Swalmen
Heb er wel een 440 gezien, in Orlando om precies te zijn.Auk schreef:Was sarcastischRamon&Ramon schreef:Dat mag ook wel na 30 jaar Volvo sleutelen!:)
We hebben het hier over de 480, die is nooit naar de VS gegaan. Hoe het met de 440/460 zit weet ik niet, die zijn daar geloof ik ook niet verkocht.
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Er zijn er wel een aantal naar toe verscheept, er rijden ook een aantal 480's in de VS rond..
VADIS USA geeft geen mogelijkheid tot 300 en 400 serie modellen, dus blijkt dat ze daar dus ook niet geleverd zijn vanaf de dealer.
VADIS USA geeft geen mogelijkheid tot 300 en 400 serie modellen, dus blijkt dat ze daar dus ook niet geleverd zijn vanaf de dealer.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11.01.2009 - 16:23
geventileerde schijven icm Pollux gaat niet, geventileerde schuiven icm met Atlas gaat wel. Beide velgen zijn 14".
Alle 15" (org Volvo) passen wel icm met geventileerde schijven. Stalen velgen 14" gaat wel icm met geventileerde schijven.
voor zover ik weet is de Atlas velg mj 92 geïntroduceerd als opvolgen voor de Pollux velgen.
dus: 480's incl de turbo's die met Polluxen rijden hebben geen geventileerde schijven
Alle 15" (org Volvo) passen wel icm met geventileerde schijven. Stalen velgen 14" gaat wel icm met geventileerde schijven.
voor zover ik weet is de Atlas velg mj 92 geïntroduceerd als opvolgen voor de Pollux velgen.
dus: 480's incl de turbo's die met Polluxen rijden hebben geen geventileerde schijven
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
De Atlas was de standaard velg voor de latere versie Turbo's inderdaad.
Nougoed, zijn we daar ook weer over uit!
Nougoed, zijn we daar ook weer over uit!
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 12.09.2008 - 16:24
- Locatie: mol
hoi ik heb thuis twee 480's staan. Een van '90 en die heeft geen geventileerde remmen. en een van '91 met kleine spiegels en deze heeft wel de geventileerde remmen. dit is een serieus verschil ook in remafstand. de remmen kunnen onderling uitgewisseld worden.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11.01.2009 - 16:23
een 88er turbo staat standaard op Pollux velgen en heeft dus geen geventileerde schijven.Auk schreef:Ik heb in m'n verleden een twee tal 88'r turbo's gedemonteerd die beiden geventileerde schijven hadden, maar nu hoorde ik van een mede forummer dat hij geen geventileerde schijven heeft op zijn 88'r turbo.
Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Dus wat er ook aan de hand is met die 88er turbo's, als ze wel geventileerde schijven hebben gehad, dan is Hobby Bob bezig geweest, zo hebben ze iig niet de fabriek verlaten
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Ik ben er toch zelf bij? Vergis me niet in dat soort dingen.vang schreef:hoe zit dat nou Auk met 88er turbo's en geventileerde schijven? ik denk dat je je vergist hebt
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Dus dan klopt dat met de ABS etc ook niet van de eerdere modellen...
In mijn gevallen zal de heer Beunhaas er inderdaad mee bezig geweest zijn. Twee waren voorzien van stalen velgen, de andere heeft Cetussen.
Wellicht zit er nog een verschil in met de Duitse 480's? Die verschillen qua uitvoeringen etc ook op onze NL'rs
In mijn gevallen zal de heer Beunhaas er inderdaad mee bezig geweest zijn. Twee waren voorzien van stalen velgen, de andere heeft Cetussen.
Wellicht zit er nog een verschil in met de Duitse 480's? Die verschillen qua uitvoeringen etc ook op onze NL'rs
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- 4pr80
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 12.06.2006 - 12:16
ABS is als optie leverbaar geweest vanaf 1988 op de Turbo (en geloof zelfs op de ES) en tot aan fase II (smalle spiegels, CEM III, hoofdsteunen achterin) was dat icm massieve schijven, met de intro vd fase II ook andere velgen en ABS (nog steeds als optie) op geventileerde schijven voor de turbo uitvoeringen, de overige uitvoeringen behouden massieve schijven
1e type ABS heeft de computer links achterin het vakje achter het linker achterwiel, 2e type ABS heeft computer naast de pomp onder de motorruimte
Op de GT-line komt ABS pas als standaard levering (1994-1995)
1e type ABS heeft de computer links achterin het vakje achter het linker achterwiel, 2e type ABS heeft computer naast de pomp onder de motorruimte
Op de GT-line komt ABS pas als standaard levering (1994-1995)