centrale vergrendeling

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob
2nd Gear member
Berichten: 208
Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
Locatie: Rotterdam

Na de laatste inbraak poging bleef ik zitten met een slot in het bijrijdersportier waar ik met de sleutel niet meer in kan. Het slot zelf werkt nog prima, lijkt echter nu moeilijker om in te breken. Bij de conrad heb ik een universele set centrale vergrendeling gekocht. In een dag zelf ingebouwd, viel axhteraf wel mee. Het blijkt dat de auto daar prima op is voorbereid, heb alleen bij de dealer twee rubbers gekocht om de kabels voor de achterporieren te geleiden. Alleen het kofferdeksel (hatchback) moet nog gedaan. Ik moet dan een kabel installeren van het slot naar een van de portieren. Er loopt een rubber met bedrading van het deksel naar het dak van de auto, maar waar loopt die kabel (duidelijk van de nummerplaatverlichting) naar toe? Simpelweg is de vraag: hoe laat ik de kabel lopen voor de bedienig van de motor van het kofferdekselslot?
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
tijne
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:40
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

als je je achterklep opendoet en boven aan het rubber los haalt en dan de kunstof strip verwijdert kan je de hemel voorzichtig iets omlaag hellen en dan kan je zo zien waar ze heen lopen.

ik dacht uit me hoofd dat ze langs de linkerkant omlaag lopen.

gr tijne
Gebruikersavatar
Rob
2nd Gear member
Berichten: 208
Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
Locatie: Rotterdam

ik vermoedde al zoiets maar durfde daar zo niet aan te beginnen. Bedankt. Als het weer het toelaat, ga ik dit zeker proberen en laat horen of het is gelukt. Ben trouwens zeer te spreken over de ingebouwde set.
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
Gebruikersavatar
Rob
2nd Gear member
Berichten: 208
Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
Locatie: Rotterdam

Het leggen van de kabel bleek achteraf een fluitje van een cent. Echter ik heb een zelfde motor om in te bouwen als ik bij de portieren heb gedaan, maar dat is een denkfout. De trekstang zit aan de vergrendeling en als je de motor activeert, opent de vergrendeling van het kofferdeksel en rij je deus met je 5de deur open. Niet de bedoeling. Met de sleutel verdraai je een as met een palletje, zodat je trekstang wel of juist niet raakt. De motor zou dus die as 90 graden moeten draaien. Wellicht toch maar een ritje naar de dealer voor een originele motor, als die al verkrijgbaar is. Nog iemand een suggestie? :oops:
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
tijne
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:40
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

als ik jou was zou ik even langs de sloop gaan en een 440/460 gl op zoekken die hebben als het goed is standaart allemaal cv en dan kan je daar zo zo motortje uit hallen en kan je gelijk zien hoe het precies zit.

gr tijne
volvo of opel als het maar rijd
Gebruikersavatar
Rob
2nd Gear member
Berichten: 208
Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
Locatie: Rotterdam

na enig zoekwerk iemand gevonden die me wat meer vertelde: het slot bij een centrale vergendeling van de achterklep is anders. Dus ik moet een nieuw slot, een motor en nog wat kleine onderdelen. Krijg er dus ook een sleutel bij. Weet iemand of het gedeelte waar de sleutel in zit, is om te ruilen en hoe dat moet?
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
Gebruikersavatar
Rob
2nd Gear member
Berichten: 208
Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
Locatie: Rotterdam

Ik ben nu in het bezit van de juiste onderdelen: de motor en een ander slot. Wie heeft er een tekening hoe e.e.a. juist gemonteerd wordt, of ziet kans er een foto van te maken. Het gaat voornamelijk om de stang die de motor en het slot verbindt :P
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
Gebruikersavatar
Rob
2nd Gear member
Berichten: 208
Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
Locatie: Rotterdam

ik probeer het anders: ik heb een paar foto's gemaakt. Wie kan er via de mail op aangeven hoe de motor en de draaistang gemomteerd moeten worden
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
tijne
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:40
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

stuur maar dan zal ik is kijken voor je
volvo of opel als het maar rijd
roever
4th Gear member
Berichten: 564
Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
Locatie: Maasbree

Dit zegt Vadis:

Remove the servomotor of the central locking system
Unplug the connector.
Remove the screws, unhook the control rod and remove the motor.

Met dit plaatsje erbij:

Afbeelding

Ik hoop dat je daar verder mee kunt?
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
Gebruikersavatar
Rob
2nd Gear member
Berichten: 208
Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
Locatie: Rotterdam

deze tekening helpt mij al een stuk verder, weet nu precies waar de motor moet!
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
Gebruikersavatar
Rob
2nd Gear member
Berichten: 208
Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
Locatie: Rotterdam

Eureka! Na wat passen en meten werkt alles naar behoren. Achteraf bleek dat zelfs de bedrading al aanwezig was.
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”