Uiteraard is iedere tevreden Volvo-rijder automatisch een ambassadeur voor het merk. Maar nu heeft Volvo Nederland kennelijk besloten dat "wapen" maar eens actief in te zetten in de jacht op nieuwe klanten!
Ik kreeg een brief met 5 Testdrive cheques, met het verzoek om die maar aan vrienden en relaties uit te delen om ze te verleiden tot een testrit in een nieuwe Volvo. Voor iedere testrit maakt Volvo 10 euro over naar KWF kankerbestrijding.
Ik vind dat best ver gaan, moet ik als colporteur voor Volvo aan het werk? Jammer vind ik ook dat ik er zelf niets wijzer van wordt, hooguit dat ik het goede doel mede ondersteun. Ik bereik er verder slechts mee dat mijn Volvo minder exclusief wordt.
Zijn jullie ook benaderd als vooruitgeschoven post van de Volvo-verkoper? Wat vinden jullie van deze methode?
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option (2020) Audi E-tron (2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Volgens mij heeft iedere Advantage deelnemer die kaarten ontvangen.
Het komt misschien wat agressief over maar de gedachte erachter vind ik persoonlijk niet verkeerd.
Gezien familieomstandigheden ben ik namelijk al jaren donateur van het KWF en draag ik iedere actie om meer geld naar dat fonds te sturen een warm hart toe.
Ik hoef er dus zelfs niets wijzer van te worden. Daarnaast spoor ik zelf regelmatig mensen aan om toch eens proef te gaan rijden in een VOLVO. Dat ik daarmee nu het KWF een extra steuntje geef is helemaal leuk. Het rijden in een VOLVO hoeft voor mij niet exclusief te blijven. Als het merk maar Premium blijft.
Deze mailing is naar 110.000 Volvorijders gestuurd. Tsja je wordt er zelf niets wijzer van... Om niet weer een deelnemer te belonen met een leuke sleutelhanger oid met kostprijs 10 eu doet Volvo iets beters met dat geld. Het is dus geen campagne om fondsen te werven voor KWF. Overigens ondersteunt Volvo KWF al langer, zo rijden zij bv met de laatste V40
Goede actie als je het mij vraagt!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Zoals reeds beschreven dient deze actie twee doelen: de goede en die van Volvo. Geen ongebruikelijke methode. Ook de bekende kansspelen doen het op die manier. Met het enige verschil dat je daar wél wat wijzer van KUNT worden.
Echter ook van het gevoel dat je overhoudt, op een onbaatzuchtige manier iets voor een ander te betekenen kun je wijzer worden. Ik heb de cheques dan ook verspreidt onder potentiële nieuwe Volvo-rijders.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's