Plotseling stotteren moet ik denken aan ETM?

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Sathumax
2nd Gear member

Vandaag even op en neer naar tiel kom ik terug, sta bij de stoplichten, en ik voel aan de auto die wil zo afslaan, dat gaat niet goed.
Opgetrokken en ineens begon mijn motor lampje te knipperen dat gas op is en stotteren, ik kijken en hij stond nog op de ene laatste streepje (dus zou je denken er is nog gas), dus heb ik snel overgeschakeld naar benzine en zelfde probleem.
Auto aan de kant gezet, even gewacht en opnieuw proberen, auto starten, totaal geen vermogen, auto stottert, wil helemaal niet rijden.
En elke keer lampje knipperen en melding op de board computer schakel om of rij langzaam.
Auto met veel moeite vooruit
Moet ik soms denken aan ETM? of kleppen stellen?
2001BJ, S60 2.4 benzine/gas (220.000) op de teller.
Armin
2nd Gear member

Dit heb ik ook gehad, zoals jij het beschrijft.

Bij mij was het inderdaad de ETM.
Wat je even kan doen is, je inlaat slang eraf halen en de gasklep met je hand helemaal open drukken en weer rustig los laten, en dit dan een paar keer. Als het je ETM is is dit uitstel van executie maar je kan weer even verder.

Als het je kleppen zou zijn dan zou je er niet ineens last van hebben, maar continue.
Volvo V60 T3 R-Design geartronic Power Blue
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
Sathumax
2nd Gear member

Hoe heb jij het opgelost?
Ik heb de auto nu bij monteur(geen dealer) staan die kijkt morgen even na, maar hij zei al dat hij op TV bij kassa iets gezien had omtrend dit probleem en dat je kon inwisselen voor garantie, omdat het een bekend probleem bij die types is.
Maar de vraag nu, hoe vaak moet je dit omwisselen? Hoe vaak gaat het kapot? Wijsheid laten repareren en doorrijden of weinig nut omdat die toch keer vervangen dient te worden?
Kan dus totaal niet rijden, versnelling 1 stotteren en happeren, versnelling 2 het lijkt of hij moeite heeft met gastoevoer en weer stotteren.
Als ik hem in de 3 zou zetten dan zou die denk ik afslaan als ik niet goed gas geef.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Kijk even in het ETM topic in de rubriek Techniek algemeen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Sathumax
2nd Gear member

Nou ik heb dus veel geluk gehad :)
Bij mij is dus een bobine kapot gegaan :) :D
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”