Hallo,
Ik heb een Volvo 440 1.8i Automaat uit 1994 en heb een probleem.
Gisteravond wilde ik hem starten bij het omdraaien van het contact deed alleen de verlichting het en verder niets. Ik hoorde de startmotor ook niets doen, behalve een vaag tikje. Omdat het al laat was heb ik het maar even zo gelaten.
Vandaag dus nog een keer geprobeerd. Nu deed mijn centrale deurvergrendeling het niet meer bij openen van de deuren en bij het omdraaien van het contact deed niets het meer. Dus geen geluid, geen verlichting, geen fan..helemaal niets.
Zou dit gewoon een lege accu kunnen zijn?
Wie kan ij helpen..
Volvo 440 1.8i Dl Automaat doet niets meer
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Als je het contact omdraait, en er gaat niks branden is inderdaad de accu leeg. Brand de binnenverlichting nog wel ?
-
- 1st Gear member
Nee, niets doet het meer..ook de binnenverlichting niet.
En omdat een dag eerder de verlichting het nog wel deed leek het mij toch de accu. Startkabels zou nu dus wel een optie zijn lijkt me?
(Ik moet er wel bij zeggen dat ik vrij weinig verstand heb van de technische kant van mn auto).
En omdat een dag eerder de verlichting het nog wel deed leek het mij toch de accu. Startkabels zou nu dus wel een optie zijn lijkt me?
(Ik moet er wel bij zeggen dat ik vrij weinig verstand heb van de technische kant van mn auto).
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Is een optie idd, je kan ook de accu er even uithalen en thuis in de schuur opladen. hoelang heeft de auto stilgestaan ?
-
- 2nd Gear member
inderdaad even met een steeksleutel 13 de beide polen losdraaien en de houder waarmee de accu vast zit losdraaien. Dan kun je hem er zo uittillen
Volvo 440 Turbo Rood 1995 Vol Leer, boordcomputer, electrische ramen voor, nieuwe turbo, stoelverwarming 203.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
-
- 3rd Gear member
Of je accu loopt op zijn einde of hij word niet meer goed bijgeladen door de dynamo.
Brande dat accu lampje niet eens tydens het rijden?
Brande dat accu lampje niet eens tydens het rijden?
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
-
- 1st Gear member
Nee, ik heb geen lampje gezien en na 1,5 dag stilstaan deed hij niets meer bij het starten.
Ik ga nu de opgeladen accu er weer in doen kijken of hij iets doet...als hij nog steeds niet werkt zal ik m maar ff naar de garage laten slepen en hopen dat t niet te prijzig wordt..
Ik ga nu de opgeladen accu er weer in doen kijken of hij iets doet...als hij nog steeds niet werkt zal ik m maar ff naar de garage laten slepen en hopen dat t niet te prijzig wordt..
- 440rijder
- 2nd Gear member
Als het inderdaad alleen de accu is kan je nog wel een duwtje/sleepje geven om 'm aan de praat te krijgen. Niet te vaak doen, want dat is slecht voor de katalysator (onverbrande benzine maakt deze te heet) maar voor een keertje moet het wel kunnen.
Conctact áán!! (Dit wordt zo vaak vergeten...kan je duwen tot je bij de garage bent maar aanslaan no way). In 2e versnelling en bij ongeveer 15-20 km/h koppeling fors laten opkomen. Als het na 2 keer nog niet lukt is er meer aan de hand.
Conctact áán!! (Dit wordt zo vaak vergeten...kan je duwen tot je bij de garage bent maar aanslaan no way). In 2e versnelling en bij ongeveer 15-20 km/h koppeling fors laten opkomen. Als het na 2 keer nog niet lukt is er meer aan de hand.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Volgens mij kun je een automaat niet aanslepen.440rijder schreef:Als het inderdaad alleen de accu is kan je nog wel een duwtje/sleepje geven om 'm aan de praat te krijgen. Niet te vaak doen, want dat is slecht voor de katalysator (onverbrande benzine maakt deze te heet) maar voor een keertje moet het wel kunnen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 5th Gear member
Houdt je accu maar in de gaten, het kan ook zijn dat je per ongeluk binnenverlichting of koffebakverlichting oid aan hebt laten staan.
Maar ik heb met de kou ook na 4 dagen stilstand een probleem gehad, nu gaat het weer goed met de accu. Het blijft echter een zwak punt, dat weet ik. Dus bij het eerste probleem dat ik weer krijg, gelijk een nieuwe accu. Maar ja, na een jaartje of 6-7 mag ik niet klagen.
BERGA powerpack, zwart van kleur, 55Ah
Maar ik heb met de kou ook na 4 dagen stilstand een probleem gehad, nu gaat het weer goed met de accu. Het blijft echter een zwak punt, dat weet ik. Dus bij het eerste probleem dat ik weer krijg, gelijk een nieuwe accu. Maar ja, na een jaartje of 6-7 mag ik niet klagen.
BERGA powerpack, zwart van kleur, 55Ah
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 1st Gear member
Ik was iets te enthousiast. De auto stond weer 2 dagen stil en nu is de accu weer leeg. Radio doet het nog en de verlichting, maar ik hoorde de startmotor met moeite 1 keer bewegen en toen was t weer gebeurd.
Toch tijd voor een nieuwe accu. Deze zit er ook alweer een jaar of 4 in dus het zou kunnen dat hij op toch?
Toch tijd voor een nieuwe accu. Deze zit er ook alweer een jaar of 4 in dus het zou kunnen dat hij op toch?
- Iroll
- 6th Gear member
Kijk eerst eens naar de massa verbindingen van de massa kabel aan de carrosserie en op de versnellingsbak. Deze massa verbinding zit onder de accubak. Even loshalen en goed van oxidatie ontdoen. Als hij slecht massa maakt kan je ook start problemen krijgen. En meet eens met stationair draaiende motor de laadstroom. Multimeter aansluiten op min en plus en op 20volt zetten. Multimeter moet zo rond de 13,8volt aflezen. Is het minder als 13 volt dan laadt de dynamo niet meer genoeg bij.