Chippen XC60 D5

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Gast

bart simpson schreef:@ alexv70, ik snap niet zo heel goed waar je hier op doelt
Ik heb nog even gezocht, maar kan het niet meer vinden.
Volvo NL had gereageerd op een vraag (Ben?) die betrekking had op het later monteren van extra accessoires.
Dat ze hier in het geheel niet meer aan meewerkten ivm kosten.
Nu weer het tunen, wat is het volgende waar Volvo NL niet achter staat en communiceert via het forum.

Het zal een gevoel zijn van mijn kant, maar ik heb af en toe de indruk......
dat ze mee lezen en dan niet ten goede van ons............
Nogmaals het blijft een gevoel. :wink:

Terug on topic. :P
Gast

Paul schreef:Alex ik zie niet niet alleen negatieve dingen gebruiken. Zie ze juist van heel veel negatieve dingen positieve dingen maken.
OK, dan ben ik die nog niet tegen gekomen.
Ik lees ook niet alles. :P Heb je voorbeelden?
Het ETM verhaal, moest namelijk eerst via Tros Radar, terwijl het hier al heel lang speelde. En nu plotseling wel coulance. :oops:
Ik noem dat een gemiste kans.

Zo wordt het bijna een nieuw Topic. :wink:
Ramon&Ramon
7th Gear member

Zoek de spion.:):):)
Johan
5th Gear member

Nee, wie is de mol ..... :-)

KLPD voertuigen zijn zelfs gewoon door Beesd getuned. Hier is dus sprake van klasse justitie (lees commerciële belangen). Tegelijkertijd is er ook een brief gestuurd naar alle dealers waarin sterk wordt ontraden mee te werken aan tunen. Er heerst dus overduidelijk een dubbele moraal (lees commerciële belangen).

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Probeer je in deze topic te beperken tot het 100% harde gegeven dat je garantie op een getunede XC60 vervalt en dat het "even" tunen door dealers met behoud van fabrieksgaranties zoals meerderen hier keer op keer beweren niet aan de orde is
Volvo for life
Paul
Geartronic member

V50's zijn niet getuned van de KLPD.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Sam
5th Gear member

hoe jullie een luchtig topic toch altijd in een lulverhaal over garanties en 'belangen' kunnen veranderen, blijft me nog steeds een raadsel.

topicstarter: laat wel even weten of dat scheelt in het verbruik, en hoe lang ie het trekt zonder mankementjes :)
bekijk mijn C30 project HIER!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Jammer dat je het als "lulverhaal" ziet, JIJ bent namelijk de LUL als er iets stukgaat door je eigen gekloot, dat kan niet duidelijk genoeg gesteld worden.

Joostprins is ergens hierboven niet op de hoogte van het vervallen van de Volvogaranties en noemt het onzin.
Volvo for life
Delta
4th Gear member

OOOOOOOOhhhhh de Bart blues.......................it's the same old story.
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
lemmer
4th Gear member

NielsV70 schreef:
V70 D5 Ed. II Geartronic schreef:Wel zonde om eerst extra geld uit te geven aan een D5 i.p.v. een 2.4D. Na chippen is het dezelfde motor.
De 185 pk D5 is NIET mechanisch hetzelfde als de 163 pk 2.4 D (oude D5)
De laatste generatie edition 2 V70 dus vanaf half 2007 tot 2008 zijn de motoren alleen verschillend in management, remmen zijn gelijk injectoren en turbo's ook.
Mijn garage heeft me dat gegarandeerd, en ook zelf geckecked. Heb nu 226 pk bij 460 Nm, zelfde als mijn vorige 185 pk D5, loopt hetzelfde, remt hetzelfde e.t.c.
lemmer
4th Gear member

AlexV70 schreef:
NielsV70 schreef:
V70 D5 Ed. II Geartronic schreef:Wel zonde om eerst extra geld uit te geven aan een D5 i.p.v. een 2.4D. Na chippen is het dezelfde motor.
De 185 pk D5 is NIET mechanisch hetzelfde als de 163 pk 2.4 D (oude D5)
Exact het zelfde blok, alleen een andere plastic kap over de motor.
Ook niet eens meer, ook een zilveren kap
Ben
Executive Member
Contacteer:

Delta schreef:OOOOOOOOhhhhh de Bart blues.......................it's the same old story.
En gebaseerd op de voorschriften van Volvo.
Daarom nogmaals:
Ook op dit forum blijft voortdurend dezelfde vraag terugkomen: kan een Volvo-dealer mijn auto tunen?
Dit is de richtlijn van Volvo Nederland waar de dealer zich aan te houden heeft.

Betreft: Tuning van Volvo voertuigen

Mevrouw, mijne heren,

Volvo Cars Nederland B.V. ("Volvo") is bekend met het feit dat sommige Volvo dealers het gelicenseerde VIDA software systeem gebruikt voor het aanpassen, "tunen", van Volvo voertuigen. Onder "tunen" wordt verstaan het doorvoeren van niet-toegestane veranderingen in het originele motormanagement softwaresysteem, waardoor onder andere vermogen en koppel van de motor vergroot wordt.

Volvo distantieert zich uitdrukkelijk van de hiervoor omschreven gang van zaken.

Het tunen kan een aanzienlijk negatief effect hebben op de betrouwbaarheid, levensduur en veiligheid van het betreffende motorvoertuig. Volvo voertuigen zijn ontworpen en vervaardigd om optimaal te functioneren met het originele motorvermogen en koppel. Indien dit wordt vergroot door veranderingen aan het motormanagement softwaresysteem, bestaat er een gerede kans dat het rijgedrag en de remwerking van het voertuig wijzigt, waardoor de veiligheid van het voertuig wordt aangetast. Indien dergelijke wijzigingen resulteren in een ongeluk waardoor schade door dood of lichamelijk letstel danwel schade aan andere zaken ontstaat, loopt Volvo het risico dat zij op grond van de wet aansprakelijk wordt gehouden voor deze schade. Mocht Volvo gehouden worden om deze schade te vergoeden, dan zal zij op haar beurt aansprakelijkheid afwijzen en de schade verhalen op de dealer die de wijzigingen heeft doorgevoerd.

Uit hoofde van de dealerovereenkomst tussen u en Volvo vloeit onder andere voort dat u zich als dealer dient in te spannen om de doelstellingen van Volvo te verwezenlijken. De voornaamste doelstellingen, die de kracht vormen achter het handelsmerk "Volvo", zijn klantentevredenheid en veiligheid. Zoals u weet staat met name de veiligheid bij Volvo hoog in het vaandel. Het tunen van Volvo voertuigen door een dealer binnen het distributienetwerk van Volvo is duidelijk in tegenspraak met de doelstellingen van Volvo.

Daarnaast bepaalt artikel 16.2 van de dealerovereenkomst - kort omschreven - dat de dealer geen enkele onverantwoorde wijziging aan Volvo voertuigen mag aanbrengen en de voertuigen niet dan met schriftelijke toestemming van Volvo zal wijzigen, tenzij deze wijziging plaatsvindt op grond van een schriftelijke instructie van de eindgebruiker.

In laatstgenoemd geval dient de dealer de klant voorafgaand aan de wijziging te informeren dat de wijziging een gedeeltelijk of volledig verlies van enige door Volvo gegeven garantie tot gevolg zou kunnen hebben. Indien u verzuimt om de klant dienovereenkomstig te informeren en Volvo desondanks aan haar garantieverplichtingen wordt gehouden, zal zij alle schade die zij hierdoor lijdt op u verhalen.

Het tunen kan tevens een negatief effect hebben op de uitlaatgasemissie van het motorvoertuig. Volvo heeft uitstootgegevens aan de overheidsinstellingen verstrekt en daarbij gegarandeerd dat de uitstoot gedurende een aantal jaren gelijk blijft. Volvo kan aansprakelijk worden gehouden en een geldelijke boete opgelegd krijgen indien de opgegeven gegevens in de praktijk niet blijken te kloppen als gevolg van handelingen van het dealernetwerk. Ook de juridische en financiële gevolgen die Volvo hierdoor ondervindt zal zij op u afwentelen.

Volvo wijst er uitdrukkelijk op dat de relatie tussen u en Volvo op het spel wordt gezet indien u zich actief met het tunen van de Volvo voertuigen bezighoudt. De overeenkomst tussen partijen geeft Volvo het recht om deze met onmiddellijke ingang te beëindigen indien de dealer in strijd handelt met één van zijn wezenlijke verplichtingen. Eén van de wezenlijke
verplichtingen is de schending door de dealer van verplichtingen ten aanzien van de regels en voorschriften van Volvo met betrekking tot haar handelsmerken. Het tunen van Volvo voertuigen valt daaronder.

Tenslotte dienen de partijen zich volgens de dealerovereenkomst te richten op klantentevredenheid. Alle dealers binnen het distributienetwerk van Volvo zijn zich er terdege van bewust dat het tunen het verlies van de door Volvo gegeven garantie kan hebben. Dit zal weer een negatieve invloed op de zekerheden van de klant hebben. Eén en ander is duidelijk niet in het belang van de klant.

Volvo vertrouwt er op dat u zich het belang van het hierboven omschrevene realiseert en dat u, gelet op het bovenstaande, het tunen niet binnen het kader van uw bedrijfsactiviteiten uitvoert.

Volvo zal de nodige stappen ondernemen om getunede Volvo voertuigen te identificeren en indien nodig passende maatregelen te treffen jegens eventueel betrokken Volvo dealerbedrijven, waaronder het eenzijdig beëindigen van de VIDA-overeenkomst.

Hoogachtend,

VOLVO CARS NEDERLAND B.V.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Delta
4th Gear member

Toch nog 1 keer proberen.............
Degene die dit topic en andere topics starten over tuning krijgen altijd (en van dezelfde personen) hetzelfde commentaar.
Natuurlijk is het prachtig om iedere keer je gelijk te halen.......en dit aan te tonen middels brieven, vermeend dealerschap etc etc.
Toch staat er onder forumindex, techniek algemeen, een kop Tuning.
En in deze rubriek willen mensen graag praten over tuning en hun ervaringen daarmee, en dus niet iedere keer afgesnauwd worden met dezelfde antwoorden.
Als site Admin zou je de forumleden moeten uitnodigen tot het delen van ervaringen dan komen de goede en slechte ervaringen aan bod en kan een ieder zelf beslissen wel/geen tuning.
Nu zijn er al forumleden die het posten over tuning liever laten !!!!
Als dit de bedoeling is haal dan de rubriek tuning weg, dan hebben we dit gezever ook niet.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

@ delta, het was mij even ontgaan dat de ervaringen persé positief moesten zijn
Volvo for life
Delta
4th Gear member

Bart, laat maar...............je hebt zoals altijd je gelijk.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Delta schreef: Als site Admin zou je de forumleden moeten uitnodigen tot het delen van ervaringen dan komen de goede en slechte ervaringen aan bod en kan een ieder zelf beslissen wel/geen tuning.
En dat is precies waar deze rubriek voor is.
Dat er daarbij gewaarschuwd wordt tegen de mogelijke nadelige gevolgen van tuning lijkt mij meer dan welkom. En dat is wat BS doet, waarschuwen voor mogelijke gevolgen.

Maar natuurlijk mag iedereen zijn auto tunen zoals hij dat wil.
En neem dan ook 100% de verantwoording, ook als het een keer niet goed gaat.
Delta
4th Gear member

Ben schreef:
Delta schreef: Als site Admin zou je de forumleden moeten uitnodigen tot het delen van ervaringen dan komen de goede en slechte ervaringen aan bod en kan een ieder zelf beslissen wel/geen tuning.
En dat is precies waar deze rubriek voor is.
Dat er daarbij gewaarschuwd wordt tegen de mogelijke nadelige gevolgen van tuning lijkt mij meer dan welkom. En dat is wat BS doet, waarschuwen voor mogelijke gevolgen.

Maar natuurlijk mag iedereen zijn auto tunen zoals hij dat wil.
En neem dan ook 100% de verantwoording, ook als het een keer niet goed gaat.
Ben kijk er niet van op als het lekker rustig wordt in dit topic, maar ik zal er waarschijnlijk niets van begrijpen, ik kan niet eens forumleden of posts vinden die die 100% verantwoordelijkheid niet hebben genomen. Mij gaat dit forum niet alleen over wel/geen gelijk krijgen.
Maar goed ik stop al.......misschien is dat beter, verder vindt ik het Volvoforum namelijk helemaal top!!!!
Michael Oud
5th Gear member

Zie ik hier nu dat de naam van de tuner verwijderd is? Niet echt netjes hè. Een gebruikerservaring is wat anders dan reclame maken.

Maar goed.
Volvo 940 SE
Ben
Executive Member
Contacteer:

Michael Oud schreef:Zie ik hier nu dat de naam van de tuner verwijderd is? Niet echt netjes hè. Een gebruikerservaring is wat anders dan reclame maken.

Maar goed.
Geen idee, ik ben er niet aangeweest.
Michael Oud
5th Gear member

Ik houd niemand persoonlijk "verantwoordelijk". Alleen "mods-edit: link verwijdert " doet e.e.a. vermoeden.
Volvo 940 SE
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”