Variabele interval ruitenwisser

Alles over de 440 / 460
wensel
2nd Gear member

vanmiddag ook op de sloop geweest! en na vier verschillende sloop Vw's te doorzoeken vond ik het beroemde Nummer 99 Relais.

Ik zo blij als een pauw! mijn eerste ervaring op een sloop!

Ik dat relais er meteen ingezet(vervangen door het volvo relais) Alleen ik krijg dat interval systeem nog niet helemaal werkend!

Als ik mijn ruitenwashendel omhoog doe gaan de ruitenwissers 1x heen en weer. maar wat doe ik daarna?

Hoe werkt dat systeem bij jullie!??

Ik kan voor het eerst van mijn leven niet wachten op de eerste regenbui!!
Kootje
3rd Gear member

Hendel omhoog; interval gaat aan. Instellen van de interval is de tijd dat je 'm aan laat staan. Als je de hendel weer uitzet is de tijd tussen inschakelen en uitschakelen de intervaltijd die het relais onthoudt. Dus als je bijv. de wissers aanzet (op interval) en 4 seconden wacht en dan uitzet, gaat íe de volgende keer dat je de interval aanzet met tussenpozen van 4 seconden wissen.
wensel
2nd Gear member

Dus je klikt hem van de 0 stand naar interval dan terug naar 0, de tijd die je wilt en dan weer interval en dan zou die moeten doen wat je wilt??

Ik ga het morgen proberen
Kootje
3rd Gear member

Zo zou het moeten werken. Heb zelf ook het VW 99 relais en werkt bij mij prima zo :D
wensel
2nd Gear member

Kootje, bedankt
Guestuser

Nou ik zou wel gek zijn, maar bij mij werkt het zo:

Je zet de hendel omhoog (de ruitenwissers gaan op en neer)
Je zet de hendel terug en zodra de ruit weer vol met druppels zit, dus wanneer jij hem weer op en neer wilt hebben, zet je hem weer omhoog..

De tijd tussen UIT en AAN zetten dat wordt de interval tijd..

Is ook veel logischer, want zodra je ruit dus weer nat is, kan je hem weer aanzetten en kan je dus perfect inschatten wat je interval moet worden ;)
Kootje
3rd Gear member

Zou ook kunnen hoor, maar het werkt in ieder geval :D
lesterh2
2nd Gear member

Dit ga ik zeker een keer proberen. Weet iemand of er eigenlijk nog meer van dit soort handige upgrades zijn?
Afbeelding
Volvo 460 2.0 '95 -satnav, pictor velgen, spoiler, half leder, 4x schijfrem, 2x tweeter 4x standaard 1x Pioneer TS-WX205-, 1x pioneer 6800mp
Foto's Project
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”