Welke Turbo versie? 2.4T of T5?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
V70 T5 assen
5th Gear member

Black 2.4T awd schreef:
Heel herkenbaar , met deze temperaturen en natte wegen is het met de T5 op zomerbanden (michelin premacy) in de derde versnelling nog uitkijken .
Blijft een rare ervaring om op hogere snelheden nog een wielspin te krijgen.
Laatst er nog uitgereden door een jaguar diesel !! (2.7 v6) omdat er gewoon geen grip is!! maar is met een 2.4T met voorwiel aandrijving niet anders denk ik.
Waar praat je over, daar heb ik nu helemaal geen last van. Poot op het gas en gewoon vertrekken. Ik heb toendertijd ook met T5 proefgereden met een geartronicbak en daarna met mijn huidige V70 2.4T AWD. Ok, qua sprint en versnelling is een T5 sneller. Maar de AWD rijdt veel stabieler, koersvaster als op rails. Ik vond de T5 veelste zoekerig rijden. Ook op de autosnelweg, op het moment dat je gas geeft om te versnellen voel het in de voortrein bewegen. De AWD is hiervan geheel van gevrijwaard.
Tja jij hebt AWD ik niet, maar ook altijd een hoger verbruik ivm meer aandrijfverliezen .
Oftewel ieder voordeel heeft zijn nadeel :D

( en bij een gebruikte wagen niet altijd de keuze uit alle optie,s)
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
T5je
3rd Gear member

Het zoeken in de voortrein kan komen door versleten rubbers. Heb zelf iets versleten rubbers maar is nog binnen de grenzen. Bij gas geven "zet" de zaak zich om daarna zonder gezwabber door te trekken.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
Donic
2nd Gear member

Waar praat je over, daar heb ik nu helemaal geen last van. Poot op het gas en gewoon vertrekken. Ik heb toendertijd ook met T5 proefgereden met een geartronicbak en daarna met mijn huidige V70 2.4T AWD. Ok, qua sprint en versnelling is een T5 sneller. Maar de AWD rijdt veel stabieler, koersvaster als op rails. Ik vond de T5 veelste zoekerig rijden. Ook op de autosnelweg, op het moment dat je gas geeft om te versnellen voel het in de voortrein bewegen. De AWD is hiervan geheel van gevrijwaard.[/quote]

Helemaal mee eens. Altijd evenwichtige tractie. Vooral nu met natte sneeuw etc. Zeer voorspelbaar en koersvast weggedrag. Wellicht iets meer verbruik, maar daarentegen veel voordelen. Ook op vakantie met caravan etc. merk je de voordelen.
Volvo 360 GLT 2.0
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
BartS
4th Gear member

Feit is dat de V70 geen sportwagen is, ook niet met AWD. Het is meer een snelle comfortabele auto voor lange trips.
TTT242
2nd Gear member

Ik heb met een V70 2.5T (<2000) gereden en nu een 2004 T5, beiden gechipt en op LPG. Het grote verschil tussen beiden is het rijgedrag. Een 2.5T of 2.4T lagedruk turbo is zeer fijn als je veel kilometers maakt. Het optrekken gaat vanaf 1800 toeren al zeer goed, de turbo komt er snel in. Bij een T5 moet je de wagen-wil je snel vooruit komen- in de hoge toerentallen drukken (boven 3000). Soms mis ik de lagedrukturbo als ik gewoon lekker aan het cruisen ben, maar tegenwoordig rij ik bijna uitsluitend in het weekend en dan is de T5 wel leuk. En wielspin, die had ik met beiden vollop als het vochtig of nat was. Wat wil je met 250 of 300pk op de voorwielen. Van de andere kant is het wel eens leuk als het vochtig is om eens lekker met wielspin door te geven :evil:.
De 2.5T is een lagedruk turbo en de T5 een hogedruk turbo. In het begin toen ik de T5 had viel het wel tegen dat je 'm echt in de hoge toeren moest gooien, maar dat went snel. De 2.5T vond ik anders ook zeer fijn. S6 met de keuze.
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”