Om niet off-topic te raken heb je een PMhadico schreef:Dat die fiets beter rijd is duidelijk ik kan ook niet wachten tot het weer wat warmer word ,kan ik die van mij ook uit de schuur bevrijden. mopedsmile:
Een schok bij het wegrijden met de automaat in D(rive)
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Dat de automaat zich anders gedraagt lijkt mij niet; het enige wat de "neutral control" doet is het gedrag bij stilstaan van de automaat aanpassen. Wellicht is hier dan ook sprake van nieuwe software die het schakelgedrag aanpast...., Maar dat zijn toch 2 verschillende dingen.Packmann schreef:Vandaag veel stadverkeer gereden -stoplichten opgezocht ben er zelfs voor omgereden- helemaal niets, geen klap loslaten die rem en rijden ik zal het mij vast verbelden maar heb sterk de indruk dat die automaat gewoon veel beter schakelt met die nieuwe software.hans anesthesie schreef: Edit: Zojuist de nieuwe software gekregen (+ een gratis roetfilter) en de wagen rijdt weer zijdezacht weg. Even afwachten hoe het zich houdt.
De kosten? helemaal niets service Savla Zaandam.
Bottom line is wel dat je er tevreden over bent en dat ik ik alleen maar onderschrijven

Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Gisteren dus nieuwe software gekegen. Het leek allemaal goed te gaan. Maar na een uurtje kreeg ik al wee in de gaten dat er niets is veranderd.
Voet van de rem op het gaspedaal en "kedeng" wegrijden. sjips......
10 minuten later....zijdezacht wegrijden......
Wat moet ik er mee? Ik denk dat nieuwe software voor de nieuwee Geartronics niet zo veel verschil gaat maken. Volgens de dealer is de volgende stap het flushen van de bak...
Voet van de rem op het gaspedaal en "kedeng" wegrijden. sjips......
10 minuten later....zijdezacht wegrijden......
Wat moet ik er mee? Ik denk dat nieuwe software voor de nieuwee Geartronics niet zo veel verschil gaat maken. Volgens de dealer is de volgende stap het flushen van de bak...
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
Ik heb het voornamelijk als de motor net wel op temperatuur is, maar de bak dan waarschijnlijk nog niet.
Als ik een poos heb gereden is het namelijk nagenoeg weg.
Als ik een poos heb gereden is het namelijk nagenoeg weg.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Zal het ook eens in de gaten houden.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Hans, weet je zeker dat de 'Neutral control' d.m.v. de softwareaanpassing is verwijderd?
De temperatuur heeft er bij mij helemaal geen invloed op; ik rijd nu altijd zijdezacht weg
De temperatuur heeft er bij mij helemaal geen invloed op; ik rijd nu altijd zijdezacht weg

Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Weet ik niet zeker. Wel is het zo bij mijn Geartronic dat ik even moet wachten als ik de rem loslaat voordat de wagen in beweging komt. (zonder dat ik gas geef). Misschien is dat het moment waarin de bak uit zijn "neutral control" komt?
Ik zal deze week nog eens bij dealer langrijden om het te bespreken. Ik heb niet om een reload gevraagd maar om nieuwe software.
Maar het gekke is dat de wagen het lang niet altijd doet. Volgens mij maakt het niks uit of de auto warm of koud is. Het gebeurd soms.
Ik zal deze week nog eens bij dealer langrijden om het te bespreken. Ik heb niet om een reload gevraagd maar om nieuwe software.
Maar het gekke is dat de wagen het lang niet altijd doet. Volgens mij maakt het niks uit of de auto warm of koud is. Het gebeurd soms.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
Volgens mij had de "neutral control" uitgeschakeld moeten worden.hans anesthesie schreef:Ik heb niet om een reload gevraagd maar om nieuwe software.
Zoals ik het nu lees, heb je een update gehad.
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Dan is de 'Neutral control' nog aanwezig! Als je dit nl. niet meer hebt begint de wagen meteen (en zonder ook maar de geringste vertraging of schok) te rollen als je je voet van de rem haalt......hans anesthesie schreef:Wel is het zo bij mijn Geartronic dat ik even moet wachten als ik de rem loslaat voordat de wagen in beweging komt. (zonder dat ik gas geef).
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- Packmann
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 18.10.2006 - 19:57
Misschien ben ik te veel aan het denken, maar waarom openbaart die klap zich pas op later leeftijd van de auto's die veelal meer dan 150.000 km achter hun wielen hebben liggen?
Ik hang nu het idee aan dat software update/reload eigenlijk de oorzaak slijtage van een ander fitaal onderdeel opheft/verbloemt, en als ik die gedachtelijn doortrek, mag ik dan veronderstellen dat we op langere termijn weer problemen gaan ondervinden, of is dat te ver gezocht? Ik heb namelijk nog nooit een verhaal gehoord dat software aan slijtage onderhevig is? hoogstens dat er meer functinaliteiten mogelijk zijn geworden tengevolge van voortschrijdend inzicht en chip technologie.
Ik hang nu het idee aan dat software update/reload eigenlijk de oorzaak slijtage van een ander fitaal onderdeel opheft/verbloemt, en als ik die gedachtelijn doortrek, mag ik dan veronderstellen dat we op langere termijn weer problemen gaan ondervinden, of is dat te ver gezocht? Ik heb namelijk nog nooit een verhaal gehoord dat software aan slijtage onderhevig is? hoogstens dat er meer functinaliteiten mogelijk zijn geworden tengevolge van voortschrijdend inzicht en chip technologie.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Het is grappig maar de dag na de software update (dat zal 't zijn geweest) had ik last van de "bonk" bij het wegrijden. Daarna niet meer. Dus tot op heden geen last meer gehad.
Trouwens...mijn XC70 heeft/had er last van en heeft nog lang geen 150.000 km gelopen. Zit net aan de 80.000km.
Trouwens...mijn XC70 heeft/had er last van en heeft nog lang geen 150.000 km gelopen. Zit net aan de 80.000km.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Software upgrade TCM kost 10eurie ex de laadkosten leuk dat een upgrade ETM ook 10 eurie kost en dat als er een oude release ECM in de auto zit deze meteen vervangen word door de laatste release dus deze is het goedkoopste oplossing bij problemen.
Alleen opletten als ie gechipt is dan heb je kans dat je die kwijt bent :
Het volledig opnieuw inleren van het adaptief deel van de bak kan trouwens tussen de 50 tot 3000 km in beslag nemen. :-k
Alleen opletten als ie gechipt is dan heb je kans dat je die kwijt bent :
Het volledig opnieuw inleren van het adaptief deel van de bak kan trouwens tussen de 50 tot 3000 km in beslag nemen. :-k
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Je voelt inderdaad dat de bak weer even moet wennen. Volgens mij is ie al weer wat sportiever 

Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Blijf ik toch vreemd vinden, Hans! Bij mij was de "bonk" direct verdwenen nadat deze door de dealer was verwijderd. Niks inleren of een dag rijden....hans anesthesie schreef:Het is grappig maar de dag na de software update (dat zal 't zijn geweest) had ik last van de "bonk" bij het wegrijden. Daarna niet meer. Dus tot op heden geen last meer gehad.
Het is inmiddels enkele weken later en het werkt nog steeds perfect!
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Ja Rob, maar jij hebt de "gewone" automaat, niet de adaptieve geartronic.
Misschien dat hier het verschil inzit.
Gisteren heb ik er weer even op gelet. In negen van de 10 gevallen rijdt de wagen soepel weg, zonder schok. Heel soms een schokje voelbaar. Eén keer gevoeld bij het achteuit rijden.
Misschien dat hier het verschil inzit.
Gisteren heb ik er weer even op gelet. In negen van de 10 gevallen rijdt de wagen soepel weg, zonder schok. Heel soms een schokje voelbaar. Eén keer gevoeld bij het achteuit rijden.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Dat is waar maar, het is geen geartronic maar ik heb altijd begrepen dat ook de "gewone" automaat adaptief werkt.......hans anesthesie schreef:Ja Rob, maar jij hebt de "gewone" automaat, niet de adaptieve geartronic.
Misschien dat hier het verschil inzit.
Gisteren heb ik er weer even op gelet. In negen van de 10 gevallen rijdt
(dit klopt toch, heren deskundigen?)
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Laatste dagen gaat het weer perfect. Fijne kar is het toch 

Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 23.03.2009 - 21:16
Ik heb mijn auto net een maand (v70 T5 2001) en ik merkte dit ook de dag na de aankoop.
Boekje gelezen en dacht al aan deze oorzaak en hoorde de volgende dag al van deze mogelijke oplossing.
Gelukkig lees ik deze thread en en zie dat er goeie ervaringen mee zijn.
Kan niet wachten.
Heeft iemand dit al bij Volvo Dealer in Haarlem of Hoofddorp laten doen? Ik heb het idee dat niet alle Volvo mensen hier helemaal bekend mee zijn.
Sprak 1tje die zei dat het wel MOGELIJK was maar niet zo makkelijk... wel dus.
Boekje gelezen en dacht al aan deze oorzaak en hoorde de volgende dag al van deze mogelijke oplossing.
Gelukkig lees ik deze thread en en zie dat er goeie ervaringen mee zijn.
Kan niet wachten.
Heeft iemand dit al bij Volvo Dealer in Haarlem of Hoofddorp laten doen? Ik heb het idee dat niet alle Volvo mensen hier helemaal bekend mee zijn.
Sprak 1tje die zei dat het wel MOGELIJK was maar niet zo makkelijk... wel dus.