
V70 van 140pk naar 175pk?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 07.08.2007 - 23:27
Ik heb een paar weken geleden ook een afspraak gemaakt om onze volvo te laten chippen van 140pk naar 170pk. Dit was echter geen probleem werd mij verteld. Wij hadden om 12.00 uur een afspraak en het was bijna 200 km er naar toe rijden. Om 12.00 uur werden wij geholpen maar toen kwam het gedonder. Het was mis gegaan. Ze kregen de chip niet helemaal uitgelezen, en de software kon er niet meer op terug gezet worden. Toen ze de kast weer terug wilden plaatsen in de auto wilde hij niet meer starten. Dus kast er weer uit en weer de kast mee naar achteren. Toen wij uiteindelijk te horen kregen dat het niet meer wilde lukken zijn wij zonder volvo maar met een leenwagen weer terug naar huis gekeerd. Na 1 week kregen wij de auto weer terug. Ik heb bijna elke dag naar het bedrijf gebeld hoe het er voor stond. Werd ook niet meer teruggebeld. Ik bleef maar bellen, ook was er toen afgesproken dat als er een nieuwe kast in zou moeten en die moest de volvo bestellen, dat ze als de nieuwe kast erin zat ook gratis zouden chippen. Toen wij de auto terugkregen, en ik ging een stukje rijden merkte ik er niks aan. Ik heb gelijk gebeld en ze vertelde mij dat de volvo dealer hem zou chippen. Ik de volvo opgebeld en vertelde dat zij nooit auto's zelf chippen. En dat de originele software van 140 pk gewoon was ingelezen. Ik heb mijn zakken echt vol van dit bedrijf en zou ook mensen NOOIT WILLEN ADVISEREN om daar een v70 140 pk model 2001 te laten chippen want ze maken meer kapot dan je lief is. De naam zal ik hier niet noemen. Die kan je krijgen als je een persoonlijke mail stuurt.
V70 2.4 140pk model 2001
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
Jeeh, vervelend man!
Dit is ook waarom ik altijd zeg dat er maar weinig goede tuners zijn!
Kijk een fout maken kan elk bedrijf, tuner of géén tuner... maar zorg dan iig voor een goede oplossing en hou de klant tevreden... Was de tuner hier niet voor verzekerd?
En ik zou wel graag willen weten wie dit is geweest...?
Want om nou te adviseren om je 140 PK niet te laten tunen vind ik te ver gaan... Om hem daar NIET te laten tunen kan ik in meegaan!
Gr Edgar
Dit is ook waarom ik altijd zeg dat er maar weinig goede tuners zijn!
Kijk een fout maken kan elk bedrijf, tuner of géén tuner... maar zorg dan iig voor een goede oplossing en hou de klant tevreden... Was de tuner hier niet voor verzekerd?
En ik zou wel graag willen weten wie dit is geweest...?
Want om nou te adviseren om je 140 PK niet te laten tunen vind ik te ver gaan... Om hem daar NIET te laten tunen kan ik in meegaan!
Gr Edgar
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
-
- 4th Gear member
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
- Locatie: Het mooie twentse land.
@ballon. Dit moet absoluut zonder problemen kunnen. Je bent hier al zat goede namen tegen gekomen dus ga maar eens zoeken. Het kan absoluut. Ook ik zou wel eens willen horen welke prutsers er mee bezig geweest zijn.
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Ballon, kun je de naam via een PM geven?
ik ben nml ook een softare upgrade van 140 naar 170 aant plannen.
ik ben nml ook een softare upgrade van 140 naar 170 aant plannen.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- Whitesmoke
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 16:18
Op basis van bovenstaande zou ik de conclusie trekken dat het geen zin heeft om een 140 pk te tunen. Maar als dit nu een automaat betreft?
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Ah, dit heb ik al meerdere keren over hen gehoord. Gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens.ballon schreef:Dit was Tunex in 's Heerenberg.
Dus opgelet !!!!!
De dealer in de omgeving heeft Tunex als vaste klant voor motormanagement systemen.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
met dure auto geen risico nemenPeeJay schreef:Ah, dit heb ik al meerdere keren over hen gehoord. Gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens.ballon schreef:Dit was Tunex in 's Heerenberg.
Dus opgelet !!!!!
De dealer in de omgeving heeft Tunex als vaste klant voor motormanagement systemen.
kwaliteitsbedrijven:
Rica (groot in .nl)
BSR (groot in scandinavie)
Hartog tuning (ook bsr dealer)
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- JM
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 22.12.2006 - 22:33
Hoi,
Forum korting??? Nou dat zegt me niks...
Eigenlijk weet ik het niet precies, ik dacht iets van 450a500 Euro, t is alweer even geleden.
Ik wilde perse een 170 PK en die kon ik niet vinden met weinig kilometers. Heb toen een 140 PK gekocht met 100000km en getuned.
Loopt echt fantastisch op LPG ook.
Forum korting??? Nou dat zegt me niks...
Eigenlijk weet ik het niet precies, ik dacht iets van 450a500 Euro, t is alweer even geleden.
Ik wilde perse een 170 PK en die kon ik niet vinden met weinig kilometers. Heb toen een 140 PK gekocht met 100000km en getuned.
Loopt echt fantastisch op LPG ook.
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Minder toeren? Hoe bedoel je dit?JM schreef:Verschil vind ik vnl terug in trekkracht en minder toeren, dus rustiger rijden op snelwegen 100-160 km/u.
Was mij zeker het geld waard, totaal andere auto geworden.
Minder toeren voor dezelfde hoeveelheid trekkracht of minder toeren dan eerst bij bijvoorbeeld 120 in de 5e versnelling?
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
Je versnellingsbak veranderd meestal niet bij chippen.......PeeJay schreef:Minder toeren? Hoe bedoel je dit?JM schreef:Verschil vind ik vnl terug in trekkracht en minder toeren, dus rustiger rijden op snelwegen 100-160 km/u.
Was mij zeker het geld waard, totaal andere auto geworden.
Minder toeren voor dezelfde hoeveelheid trekkracht of minder toeren dan eerst bij bijvoorbeeld 120 in de 5e versnelling?
:shock:
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
om dat hogere vermogen af te geven gaat hij toch echt meer toeren draaien, (een 170pk draait tenslotte ook al 1000 t/min meer dan een 140pk)
Volvo for life
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Dat is echt niet nodig trouwens. Bij het chippen stijgt het vermogen bij elk toerental, waarbij het grootste verschil (logischerwijs) in de hogere toerentallen wordt gemaakt.bart simpson schreef:om dat hogere vermogen af te geven gaat hij toch echt meer toeren draaien, (een 170pk draait tenslotte ook al 1000 t/min meer dan een 140pk)
Maar de versnellingsbakverhoudingen wijzigen niet, dus bij 120 zal je nog net zoveel toeren draaien als eerst. Het kan dat de motor rustiger loopt, maar hij draait niet minder toeren

Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust