Chippen XC60 D5

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40737
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Michael Oud schreef:Ik houd niemand persoonlijk "verantwoordelijk". Alleen "mods-edit: link verwijdert " doet e.e.a. vermoeden.
Oh, bedoel je dat. Had ik niet gezien.
Maar is conform de regels. geen links naar bedrijven in de topics.
Behalve als het een forumsponsor is.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
joostprins
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 08.12.2008 - 19:58

heren heren heren, laten we elkaar hier nou niet afvallen op het tunen isu.
heb een v70 2.4T uit 2000 als eerste eigenaar voor de deur staan met een chiptuning en er nu 275000 km op staan zonder moter problemen.
deze tuning is ook door de dealer verzorgt met de mededeling dat de garantie (destijds) gewoon zou blijven gelden. heb bij dit eerste nieuwe type V70 waarschijnlijk wel door het tunen een antal malen de stabilisator stang moeten vervangen maar zowel onder garantie als coulance. enige grote kostenpost is afgelopen najaar de warmte wisselaar geweest. verder geen bijzonderheden gehad tot nu toe. gemiddeld verbruik van deze V70 is 1:10
denk ook zeker dat de motoren meer aan kunnen, zie ook maar de nieuwe D5 motoren.
groeten Joost
";De Bakker";
440 glt
v40 2.0 zwart
v40 2.0T zwart
v70 2.5T blauw
xc60 D5 zwart summum

c30 2.0 R rood
xc60 2.0T R Heico wit
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14600
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

:D Zo wat een discussie hier zeg!
Iedereen heeft gelijk toch. :lol:

Volvo Nederland verbiedt het tunen niet.
Ze zeggen alleen dat je je garantie kwijt raakt. :?
Dat is dus wat anders dan dat het niet mag.

Eens ben ik wel met argument dat je een lease auto feitelijk niet kunt tunen omdat de auto niet je eigendom is..

Bart S. zijn argumenten kloppen meestal wel. Alleen mogen wij als individuen afwijken van gestelde commerciele regels.
Technisch loop je een gecalculeerd risico als je motormanegement aanpast.

Door Bart S en andere hen argumenten heb ik voor mijn idiee een verantwoorde keuze gemaakt met tunen. Blij dat Bart consequent herhaald wat waar is.
Natuurlijk ben ik als eigenaar Xc70 200% verantwoordelijk voor eventuele gevolgen in garantie.
Ik hou me aan de snelheid meestal, scheur niet bij elk stoplicht met 1900kg als eerste weg,,rij niet door rood, kortom veilige rijder. :wink:

Alleen het tunen heeft mijn volvo zo veel prettiger laten rijden in gewoon dagelijks gebruik dat ik er alle dagen nog steeds van geniet. 8)

Afgelopen week op de rollerbank geweest bij Fasttech ter ere van de 55.000km. Ik rij met rustige voet.
Gemeten: 225 pk en 485nt op de wielen. :)
Olie bak gecontroleerd.
Nog diep rood en plakkerig en ik laat de bak spoelen met de 60.000km beurt.

Heb ik ook nog een vraag:
welk vermogen staat in boekje: op de motor of wielen?
Origineel D5 185pk en 400nt
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”