ziek van V50
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16.02.2009 - 08:39
sinds december ben ik trotse eigenaar van een volvo v50 2.0D uit 2005 maar na amper 2 weken wordt ik al behoorlijk ziek van deze op het oog prachtige wagen. In deze korte tijd heeft hij al drie maal bij de dealer gestaan omdat hij er gewoon spontaan mee uit scheid. Ik heb nu inmiddels twee keer op de snelweg stilgestaan en een keer voor mijn deur. Tijdens het rijden stop de auto spontaan zonder enige melding what so ever..... de motor begint te horten en stoten en rattelt als een kinderfiets met een stuk karton tussen de spaken.... de dealer heeft al een nieuwe computer geplaatst omdat hij de ontsteking niet goed aanstuurde, daarna nog eens een software update gehad maar het mocht niet baten. Sta nu dus weer met een defecte auto..... lijkt er op alsof vocht eventueel een boosdoener is... maar kan dat niet geheel op feiten staven. zijn er meerderen die deze ervaring hebben. mijn rotsvast vertrouwen in volvo is danig tanende want een auto die spontaan ermee stopt is m.i. niete cht veilig meer te noemen...
Volvo V50 2.0D
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Dat is balen! Heb je hem gekocht via een Volvo-dealer?
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33124
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Dat is heel vervelend zeg! Maar als je dealer er niet uit komt moeten ze overleggen met Keulen, ben benieuwd wat die ervan vinden.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 21:41
Hoi, bij mij is het ook gebeurt dat hij spontaan uitviel. Kon na aantal keer proberen de auto weer te starten. Bleek de brandstof pomp te zijn, dat vervangen is. Volvo heeft hiervoor een brief aan de bezitters gestuurd om deze te laten vervangen. Miscchien dat dit een oorzaak is?
- MartijnEV
- 4th Gear member
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 22:41
- Contacteer:
Hoezo Keulen?!?Paul schreef:Dat is heel vervelend zeg! Maar als je dealer er niet uit komt moeten ze overleggen met Keulen, ben benieuwd wat die ervan vinden.
in bestelling: XC40 Recharge Pure Electric SMSR Plus MY2024
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33124
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja daar gaan al die foutrapporten heen. Zeggen ze tenminste altijd tegen mij 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 08.12.2008 - 18:30
- Locatie: Delft
Een collega van mij had een soortgelijk iets; tijdens het rijden opeens horten en stoten waarna hij met moeite de vluchtstrook op kon komen.
Oorzaak: de ontluchting in de tankdop zat verstopt waardoor de tank vacuum trok. De brandstofpomp kon hierdoor de brandstof niet meer aangevoerd krijgen. Oplossing: nieuwe tankdop.
Oorzaak: de ontluchting in de tankdop zat verstopt waardoor de tank vacuum trok. De brandstofpomp kon hierdoor de brandstof niet meer aangevoerd krijgen. Oplossing: nieuwe tankdop.
In bestelling: MJ26 V60 T6 AWD Recharge Plus, vapour grey
MJ22 V60 T6 AWD Recharge Inscription, blond interieur, park assist, lighting, power seats, Pine Grey
MJ17 V60 D3 Nordic+ Luxury, sportstoelen, Osmium grey
MJ15 V60 D4 Summum, Winterline, Business Pack Connect, sportstoelen, park assist camera, Power Blue
MJ12 V60 D3 (163pk) Momentum, Winterline, Business Pack Pro, Ember Black
MJ09 V50 DRIVe Edition II, Saville grey
MJ22 V60 T6 AWD Recharge Inscription, blond interieur, park assist, lighting, power seats, Pine Grey
MJ17 V60 D3 Nordic+ Luxury, sportstoelen, Osmium grey
MJ15 V60 D4 Summum, Winterline, Business Pack Connect, sportstoelen, park assist camera, Power Blue
MJ12 V60 D3 (163pk) Momentum, Winterline, Business Pack Pro, Ember Black
MJ09 V50 DRIVe Edition II, Saville grey
- pieter007
- 5th Gear member
- Berichten: 1307
- Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
- Locatie: Putte , bij mechelen
- Contacteer:
in belgie moet volvo ook altijd keulen contacteren ..
dat kan inderdaad wel even duren eer je antwoord krijgt
dat kan inderdaad wel even duren eer je antwoord krijgt
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 29.11.2008 - 22:04
Ik heb vanaf november 2008 ook een volvo V50, deze is in 4 maanden ook al meer in de garage geweest dan mijn vorige V40 in 5 jaar.
Ik heb ook altijd gezegd, een volvo doe je niet weg omdat hij versleten is, maar omdat je hem beu bent.
Maar ik denk dat ik mijn mening toch zal moeten herzien.
Ik heb ook altijd gezegd, een volvo doe je niet weg omdat hij versleten is, maar omdat je hem beu bent.
Maar ik denk dat ik mijn mening toch zal moeten herzien.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
2.0D heeft geen Brandstof pomp. Bij vervanging van het brandstoffilter moet er dus ook ontlucht worden. Bij de D5's zit een opvoerpomp.stevan schreef:Hoi, bij mij is het ook gebeurt dat hij spontaan uitviel. Kon na aantal keer proberen de auto weer te starten. Bleek de brandstof pomp te zijn, dat vervangen is. Volvo heeft hiervoor een brief aan de bezitters gestuurd om deze te laten vervangen. Miscchien dat dit een oorzaak is?
- gnd
- 3rd Gear member
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04.04.2005 - 10:36
- Locatie: Vijfherenlanden
M'n eerste V50, een 2.0.d uit 2005 was een echt maandagochtend auto.
Om de haverklap stil vallen.
Ik had in 2005 meer dat 70 dagen vervangend vervoer.
Hij is zelfs 3 weken op bezoek geweest in Beesd.
Terug naar het uitvallen.
De EGR klep was vervangen, maar ook de dieselpomp.
Hierna viel de motor niet meer uit.
Toen begonenn de airco problemen.... maar laat ik on topic blijven.
Er waren nogal wat problemen met de 2004 en 2005 2.0 dieseltje.
Je dealer zou dit m.i. op moeten kunnen lossen.
Alle problemen van weleer zouden nu known issues moeten zijn.
Suc 6
Cheers,
GND
Om de haverklap stil vallen.
Ik had in 2005 meer dat 70 dagen vervangend vervoer.
Hij is zelfs 3 weken op bezoek geweest in Beesd.
Terug naar het uitvallen.
De EGR klep was vervangen, maar ook de dieselpomp.
Hierna viel de motor niet meer uit.
Toen begonenn de airco problemen.... maar laat ik on topic blijven.
Er waren nogal wat problemen met de 2004 en 2005 2.0 dieseltje.
Je dealer zou dit m.i. op moeten kunnen lossen.
Alle problemen van weleer zouden nu known issues moeten zijn.
Suc 6
Cheers,
GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
2.0D heeft geen brandstofpomp?
Natuurlijk heeft deze een brandstofpomp,vaak is het dat de druk op de commonrail wegvalt,oorzaak de drukregelaar op de pomp of de pomp zelf.
Dat is een vaak voorkomend euvel wat bekend is bij de importeur.
Er waren in die tijd ook problemen met het electrische gedeelte van het contactslot..
Natuurlijk heeft deze een brandstofpomp,vaak is het dat de druk op de commonrail wegvalt,oorzaak de drukregelaar op de pomp of de pomp zelf.
Dat is een vaak voorkomend euvel wat bekend is bij de importeur.
Er waren in die tijd ook problemen met het electrische gedeelte van het contactslot..
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Een hogedrukpomp zeker wel. Ik dacht aan een andere pomp. Excuses.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33124
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Hebben ze de sensor van de brandstofpomp al vervangen?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra