SC-901

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2529
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Ik ben op zoek naar een passende stekker (kabelboompje) om een middenspeaker op de speciale aansluiting achterop de sc-901 (met dolby processor) te kunnen aansluiten. Het stopcontact in de radio heeft 5 polen en is groen van kleur. Heeft iemand er een liggen of weet iemand een part-number, want zonder dat komt de Volvo dealer er niet uit.

Bij voorbaat dank voor een reactie!

groet

Huib
dr dolby
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04.02.2008 - 11:35

Hallo Huib,

Dit zou het onderdeelnummer moeten zijn:

9456 887-0 Luidsprekerkabel voor middenluidspreker S/V70

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groeten,

Dolby
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2529
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Beste Dolby,

Bedankt voor het antwoord!. De Volvo dealer heeft het nummer in het systeem opgezocht en het kabeltje blijkt nog leverbaar voor "slechts" 26 Euro ex. btw.
Je moet er wat voor over hebben tenslotte!

Nogmaals hartelijk dank, het heeft me verder geholpen

groet

Huib
matrixx84
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 25.12.2008 - 17:32

ow goed dat ik dit lees heb waarschijnlijk ook zo'n kabeltje nodig! maar nu is mijn vraag hoe kan ik de midden speaker van het daschbord loskrijgen? moet ik dan het bovenste deel van het dasch los maken of kan ik de speaker gewoon van bovenaf eraf halen??
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2529
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Om de speaker te vervangen hoeft het dashboard er niet af: het volstaat om het luidspreker kapje met de nodige voorzichtigheid en gepaste inspanning los te trekken en dan kom je bij de 2 bevestigingsschroeven van de speaker. Maar je mag toch aannemen dat als er een speaker in zit, dat er ook een speaker kabel aanwezig is? Waarschijnlijk is de speaker defect. De Volvo speaker is erg kostbaar, maar ergens op dit forum is er iets te vinden over een passende speaker van Halfords.

Om toch eventueel een speakerkabeltje in een V/S/C70 door te voeren naar de radio moet het bovendeel van het dashboard wel even los. Maar dat is op zich geen heksentoer (zie bijv. dit topic op het 850 forum http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 772.0.html)


.
C40 Ultimate Twin
matrixx84
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 25.12.2008 - 17:32

ja maar ik weet dus niet of de speaker kapot is is of dat de kabel niet goed is aangesloten of dat de kabel kapot is maar in iedergeval bedankt voor de tip ben alweer een stuk wijzer geworden
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”