Volvo 02-02-09 in Radar vanwege slechte gasklephuizen
- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Ik zie een gasklephuis niet als een onderdeel waar ik met een goed gevoel zelf aan ga solderen, dan liever een paar euro meer met garanties. Dat geld trouwens ook voor de ABS-sensoren. Maar neemt niet weg dat het een optie is die goedkoper is als een ander gasklephuis.
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 13:03
- Locatie: ECHT
ik heb gisteren ca 50km gereden en jawel hoor,, weer een motorstoring
het lampje rechts (motorblok) brande en de computer gaf aan "motorstoring" "emissie vereist" of zo iets, dus kan weer naar de dealer voor hem uit te laten lezen en maar weer kijken wat het volgende probleem is.
ik kon wel normaal rijden en hij hield niet in.
het lampje rechts (motorblok) brande en de computer gaf aan "motorstoring" "emissie vereist" of zo iets, dus kan weer naar de dealer voor hem uit te laten lezen en maar weer kijken wat het volgende probleem is.
ik kon wel normaal rijden en hij hield niet in.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 21.01.2007 - 19:38
Hallo, jack betting
Eind 2007 was ik onderweg met mijn S80 met caravan naar Spanje, in Frankrijk het probleem “gasklephuis” voor de eerste keer gekregen.
Na opnieuw starten heb ik weer 600 km kunnen rijden zonder problemen, toen weer slecht lopen. Daarna herhaalde het probleem zich meer en meer tot ik wel 3 keer per 5 km. moest stoppen om opnieuw starten.
Uiteindelijk laten repareren in Barcelona voor € 953
Dus ik ben bang dat u voorlopig nog de nodige problemen ermee zult houden tot het gasklephuis wordt vernieuwd of afdoende wordt gereviseerd.
Sterkte ermee.
Eind 2007 was ik onderweg met mijn S80 met caravan naar Spanje, in Frankrijk het probleem “gasklephuis” voor de eerste keer gekregen.
Na opnieuw starten heb ik weer 600 km kunnen rijden zonder problemen, toen weer slecht lopen. Daarna herhaalde het probleem zich meer en meer tot ik wel 3 keer per 5 km. moest stoppen om opnieuw starten.
Uiteindelijk laten repareren in Barcelona voor € 953
Dus ik ben bang dat u voorlopig nog de nodige problemen ermee zult houden tot het gasklephuis wordt vernieuwd of afdoende wordt gereviseerd.
Sterkte ermee.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 13:03
- Locatie: ECHT
het gasklephuis is 10 dagen geleden vernieuw of beter gezegd het gasklephuis is gereviseerd bij een erkend bedrijf in almelo
- t5play
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 05.02.2008 - 21:25
ACtronics? Wat is er aan gedaan? Hoeveel heeft het gekost?jack betting schreef:het gasklephuis is 10 dagen geleden vernieuw of beter gezegd het gasklephuis is gereviseerd bij een erkend bedrijf in almelo
2013 S60 T3 Momentum
2002 C70 T5
2002 C70 T5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 13:03
- Locatie: ECHT
klopt, ACTRONICS, heb even de rekening uit de auto gehaald er staat op
GASKLEPHUIS, UNKNOWN en het factuurbedrag is 208.25 euro
GASKLEPHUIS, UNKNOWN en het factuurbedrag is 208.25 euro
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 05.08.2008 - 18:45
- Locatie: NH
misschien moet ik hem daar maar eens preventief laten reviseren. voordat ik het duur moet laten doen, omdat i niet meer werkt.
vind het slecht van volvo, maar er zitten wel meer slijtage punten op de auto....
vind het slecht van volvo, maar er zitten wel meer slijtage punten op de auto....

An3s
V50 2.0D, 2006, 117k
Volvo S60 Bifuel edition, 2004 en 163k
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 13:03
- Locatie: ECHT
heb net met actronics gebeld.
hier wordt mij verteld dat het gasklephuis gereviseerd is.
heb de volvo dealer ook gebeld maar deze zijn gesloten vanwege carnaval
bij actronics zeggen ze mij dat de volvo dealer nog iets speciaals moet uitlezen, en vind dit een slechte zaak.
ik ben bezig met het kopen van een nieuwe auto, voor de zaak, maar twijfel nu toch echt om een volvo te kopen.
ondanks dat er massa,s mensen met dit probleem zitten doet volvo niets
hier wordt mij verteld dat het gasklephuis gereviseerd is.
heb de volvo dealer ook gebeld maar deze zijn gesloten vanwege carnaval
bij actronics zeggen ze mij dat de volvo dealer nog iets speciaals moet uitlezen, en vind dit een slechte zaak.
ik ben bezig met het kopen van een nieuwe auto, voor de zaak, maar twijfel nu toch echt om een volvo te kopen.
ondanks dat er massa,s mensen met dit probleem zitten doet volvo niets
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40785
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
De problemen zijn er met oudere auto's.jack betting schreef: ik ben bezig met het kopen van een nieuwe auto, voor de zaak, maar twijfel nu toch echt om een volvo te kopen.
ondanks dat er massa,s mensen met dit probleem zitten doet volvo niets
Als je nu een nieuwe Volvo koopt zul je er geen probleem mee hebben.
lees verder in dit topic maar om welke modellen en bouwjaren het gaat.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Rogier64
- 5th Gear member
- Berichten: 1261
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
Een stroring aan het gasklephuis gaat altijd gepaard met slecht lopen. Gas geven resulteerd niet in accelereren. Vrijwel altijd volgt ook de melding "verminderd vermogen" en/of "motormanagment service spoed". "Emissie service vereist" heeft bijna nooit met het gasklephuis te maken, maar uitsluiten kun je dat niet. Bij emissiestoring moet je eerder denken aan foute afstelling, lambda sonde of luchtmassameter.jack betting schreef:ik heb gisteren ca 50km gereden en jawel hoor,, weer een motorstoring
het lampje rechts (motorblok) brande en de computer gaf aan "motorstoring" "emissie vereist" of zo iets, dus kan weer naar de dealer voor hem uit te laten lezen en maar weer kijken wat het volgende probleem is.
ik kon wel normaal rijden en hij hield niet in.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 13:03
- Locatie: ECHT
wij hebben gisteren nog met de V70 gereden en plotseling was de foutmelding weg.
heb ook eens flink gas gegeven, dus de auto eens klink laten doortrekken maar kreeg geen foutmelding meer.
word de afstelling van de lamba sonde of luchtmassameter via de computer gedaan ??
heb ook eens flink gas gegeven, dus de auto eens klink laten doortrekken maar kreeg geen foutmelding meer.
word de afstelling van de lamba sonde of luchtmassameter via de computer gedaan ??
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 26.02.2009 - 17:10
Ik ben sinds een paar maanden ook verslaafd geraakt aan de V70 bj 2000 model 2001. 2.4T handgeschakeld. Direct na aanschaf G3 in laten bouwen. Liep als een zonnetje, met recht: LIEP...
60Km rijden na een grote beurt: distributieriem, vloeistoffen etc... begon de ellende, haperen, geen vermogen, motor service vereist spoed, de meest onmogelijke alarmen kwamen voorbij en liep soms wel, soms niet...en sloeg zelf een enkele keer af.
Eerst maar terug naar de volvo specialist om de G3 installatie te laten controleren. Niets mis mee, maar na controle bleek de thermostaat defect te zijn. Ik kreeg verder nog de opmerking : "als ie raar blijft lopen, moet je gasklephuis vervangen worden"
En ja hoor, een paar dagen later, haperde de motor even, wat nagelang de week vorderde, steeds erger werd.
Toen maar naar de dealer gebracht in mijn eigen dorp, gasklephuis laten vervangen á 790 euro.
Loopt nu weer als een tierelier.
Voordeel was dat ik um voor een mooie prijs bij een handelaar op de kop heb getikt en al enigzins gerekend had op wat zaken die vervangen zouden moeten worden. De grote beurt was een feit dat ie dat nodig had incl. distributie riem. nieuwe banden erop. Staat nu op Dunlops 225/55/16/97W en ben erg tevreden.
Al met al had ik em ook bij een dealer kunnen kopen voor 2 a 3K meer, maar nu weet ik iig zeker dat ie weer even vooruit kan!
60Km rijden na een grote beurt: distributieriem, vloeistoffen etc... begon de ellende, haperen, geen vermogen, motor service vereist spoed, de meest onmogelijke alarmen kwamen voorbij en liep soms wel, soms niet...en sloeg zelf een enkele keer af.
Eerst maar terug naar de volvo specialist om de G3 installatie te laten controleren. Niets mis mee, maar na controle bleek de thermostaat defect te zijn. Ik kreeg verder nog de opmerking : "als ie raar blijft lopen, moet je gasklephuis vervangen worden"
En ja hoor, een paar dagen later, haperde de motor even, wat nagelang de week vorderde, steeds erger werd.
Toen maar naar de dealer gebracht in mijn eigen dorp, gasklephuis laten vervangen á 790 euro.
Loopt nu weer als een tierelier.
Voordeel was dat ik um voor een mooie prijs bij een handelaar op de kop heb getikt en al enigzins gerekend had op wat zaken die vervangen zouden moeten worden. De grote beurt was een feit dat ie dat nodig had incl. distributie riem. nieuwe banden erop. Staat nu op Dunlops 225/55/16/97W en ben erg tevreden.
Al met al had ik em ook bij een dealer kunnen kopen voor 2 a 3K meer, maar nu weet ik iig zeker dat ie weer even vooruit kan!
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33115
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Netjes!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 13:03
- Locatie: ECHT
volvo is een prachtauto om mee te rijden, hij straalt rust uit en geeft je een veilig gevoel.
deze v70 is denk ik mijn 10de of 11de volvo en heb met de meeste volvo,s elektronische problemen gehad.
toch kom ik telkens weer terug op volvo.
ze hebben iets...
deze v70 is denk ik mijn 10de of 11de volvo en heb met de meeste volvo,s elektronische problemen gehad.
toch kom ik telkens weer terug op volvo.
ze hebben iets...
- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Hier het hele gasklephuisverhaal compleet met foto's en aanvullende informatie. Voor wie ik ermee van dienst kan zijn.
LINK
LINK
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
- Mr. Ed
- 4th Gear member
- Berichten: 576
- Lid geworden op: 24.10.2008 - 09:55
- Locatie: Drenthe
Bedankt denkweb! Het is misschien een open deur, maar je zult zeker niet de laatste zijn met dit probleem, dus voor de toekomst geef je hier alvast een goed beeld van oorzaak en gevolg. Knap dat je het niet doorspekt hebt met je frustraties (dat had ik dan weer wel gedaan...)
- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Vanzelfsprekend, ere wie ere toekomt, nietwaar?AlexV70 schreef:Ook heel mooi dat hij aan bronvermelding doet.denkweb schreef:Hier het hele gasklephuisverhaal compleet met foto's en aanvullende informatie. Voor wie ik ermee van dienst kan zijn.
LINK
En frustraties? Nee. Daar ben ik al aardig overheen. Als je auto rijdt dan weet je dat je af en toe dergelijke dingen meemaakt, ieder merk heeft wel een eigenaardigheid. Ooit komt er een eind aan de tegenslag en als een ander met de ervaring zijn voordeel kan doen dan heeft het toch zijn zin gehad, nietwaar? Ik ga proberen op mijn site alle perikelen die ik nog tegenkom te verwerken.
Dit heb ik voorheen met mijn 850 overigens ook gedaan. Die data is overgedragen aan de Volvo 850 Club Nederland en ook op hun site en in hun clubbladen terug te vinden. De verdere historie van de auto is her en der terug te lezen op het volvo850forum. Hier ben ik vanaf het prille begin lid en is nog altijd een soort van startpagina voor mij op internet. De 850 ging met bijna 6 ton op de teller de deur uit en rijdt nog altijd rond. Het moet dus gek zijn als ik met de 'verse' S80 niet minimaal de helft haal!
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel