Hoogte onderhoud v70

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
theovk
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20.02.2009 - 15:35

Hallo nog even wennen want dit is mijn eerste berichtje.
Ik wil een jarenlange wens uit laten komen en dat is de aanschaf van een v 70 classic.Ben bij verschillende bedrijven geweest en een hoop dubbele dingen.Maar ik ga er vanuit dat hier de experts zitten vandaar.
Het zou gaan om een v70 van 1999 of 2000 omdat deze betrouwbaarder zou zijn.Ook het onderhoud verschilt nogal. De enn heeft het over 500 euro en de ander over 1250 met uitschieters naar 2000. Wie heeft er goede raad?
Gebruikersavatar
raymond01
3rd Gear member
Berichten: 393
Lid geworden op: 15.10.2007 - 17:53
Locatie: Arnhem/Zakynthos

Onderhoud maak je net zo duur als je zelf wil.
Of als je zelf ook wat kunt.
___________________________

Volvo V70 2.5T Aut bj 98
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Er zit een wezenlijk verschil in bouwjaar 1999 of 2000,2000 motoren zijn verschillend van modeljaar 1999
theovk
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20.02.2009 - 15:35

Bedoel je dan 2.5 of 2.4? En welke is betouwbaarder.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Als je alleen voor een classic gaat is dat verschil niet echt groot,je hebt verschillende motoren,met of zonder Turbo enz enz.
Maar een V70 vanaf modeljaar 2000 is een compleet andere auto,je kunt dan misschien beter gaan voor een model vanaf 2000.
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Het ligt eraan wat je aan onderhoud wilt doen of laten doen. Het is zo erg moeilijk aan te geven wat iets kost.

Kijk anders eens op www.volvo850forum.nl daar zit erg veel technische kennis voor 850/S/V/C70

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Het is net of hier de technische kennis ontbreekt,er zitten ook echt veel mensen die van deze modellen erg veel weten,sorry dat ik het zeg!
Gebruikersavatar
Pas259
3rd Gear member
Berichten: 378
Lid geworden op: 22.10.2008 - 11:17
Locatie: Spijkenisse

Maar op dat forum is het wat meer geconcentreerd, hier zitten ze ook maar de kans is hier kleiner dat de vraag wordt beantwoord.
Volvo 440 1.6i '95
Volvo 850 2.5i GLT '94
Mercedes C200 CDI Elegance '00
Saab 9-3 2.0 SE '00
Volvo S60 2.4 '01
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Me dunk dat hij al genoeg antwoorden heeft gehad,het onderhoud van je auto,welk merk dan ook,is afhankelijk van de algehele toestand van de auto,als je een goed onderhouden auto koopt,die volgens het onderhouds systeem is onderhouden, heb je minder onderhoud dan een auto waar maar raak aan geknutseld is.Zo simpel is het.
En bij een V70 valt het onderhoud wel mee afgezien van de normale beurten.
Gebruikersavatar
blue nautic
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 25.08.2007 - 15:06
Locatie: omgeving arnhem

het reguliere onderhoud beurtje + apk is bij mij niet meer geweest dan 450 euro. bij de dealer. i moet er wel bij zeggen dat de v70 altijd in onderhoud is geweest bij de dealer. voor de rest sluit ik me aan bij ramon&ramon.

suc6
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04

v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
theovk
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20.02.2009 - 15:35

Heb je naast het reguliere onderhoud verder niks gehad.Wat ik hoor is dingen als stabilisatorstangen,hoesjes ed.
Gebruikersavatar
blue nautic
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 25.08.2007 - 15:06
Locatie: omgeving arnhem

stabilisator stangetjes zijn de kosten niet ,kan je zelf goed vervangen dan praat je over +- 50 euro per paar. accu bij de dealer 105 euro inclusief montage , was 40 euro goedkoper dan bij brezan of velba. thermostaat kost ca. 12 euro kan je ook zelf makkelijk vervangen. fotoos staan overigens op dit forum. ik heb eerder fiat gereden en kan je zeggen dat het onderhoud daar duurder was dan nu bij volvo.... fiat goedkoop in aanschaf duurder in onderhoud bij volvo andersom.
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04

v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
Gebruikersavatar
blue nautic
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 25.08.2007 - 15:06
Locatie: omgeving arnhem

afgelopen week nieuwe apk, 165000 beurt, rechter wielager, fuseekogel, linker draagarm, motorrubber,wat slangetjes vervangen, en rijd weer als nieuw ,kosten 1184 euro. moet er wel bij zeggen dat het wiellager verhaal bij mijn vrouw ligt. gevalletje stoep meepakken , doet ze nu niet meer.
v50 2.4***** black sapphire metallic-off black dala*****17"; phorbus.--04

v40 desert wind pearl 1.8 2001 (exit) 60-gv-rh
v70 nautic blue metallic 2.5 1998 (exit) tl-rt-01
vin940
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
Locatie: Den Haag

[quote="doet ze nu niet meer.[/quote]

Ik hoop het voor je, zei mijn vrouw ook.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

__________________________________________________
Afbeelding
vin940
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
Locatie: Den Haag

En onderhoud kan je zo duur makem als je wilt, ik sluit me ook aan bij de rest. Als je zelf handig ben kost het minder, laat je alles doen is het bij volvo echt nog wel over zien. Onderhoud is nu eenmaal belangrijk is wel de levens duur en veiligheid van de auto. Het 850 forum is een goed forum, veel gebruik van gemaakt toen ik zelf nog een 850 had
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

__________________________________________________
Afbeelding
vin940
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
Locatie: Den Haag

Trouwens een gestempeld boekje van een dealer staat altijd goed.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

__________________________________________________
Afbeelding
theovk
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20.02.2009 - 15:35

Is het ook zo dat rond 200.000 km. groot onderhoud komt of is dit met normaal onderhoud te verwaarlozen.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”