V70 van 140pk naar 175pk?
- Grootje
- 3rd Gear member
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 16.12.2008 - 10:58
- Locatie: Groningen
Ik denk dat je bij een zware V70 wel goed merkt of je 140 of 170pk onder je rechtervoet hebt zitten. om even vlot in te halen is dat wel erg prettig. Het motorblok is toch ook eerder uitgelegd voor 170 dan voor 140pk?
- JM
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 22.12.2006 - 22:33
Ik ben rond de jaarwisseling bezig geweest om over te stappen naar een 163 PK of 185PK Diesel, maar heb toch besloten om lekker in de LPG 170PK versie te blijven rijden. Die motor loopt zo mooi, en rustig, dus zeker doen dat tunen!
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
Bij forumsponsor Hartog Tuning krijg je forum kortingJM schreef:Hoi,
Forum korting??? Nou dat zegt me niks...
.

Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Mijn auto rijdt ook veel soepeler na een grote beurt of na een oliewissel of als ik'm gewassen heb.... Ik begrijp niet waarom iemand zoveel geld uitgeeft aan een welliswaar meetbaar maar nauwelijks merkbaar effect (in het geval van 140 naar 170 pk).Edgar schreef:Mijn auto's laat ik niet alleen tunen omdat het meer vermogen en koppel brengt, maar puur om het feit dat hij gewoon vééééél beter rijdtbart simpson schreef:In deze specifieke topic is het off topic...
Het prijsverschil 1.6D versus 2.0D is € 2.000,--, daarvoor heb je en de grotere remmen, en de 6 bak en meer vermogen,
met chippen heb je voor € 600,-- alleen meer vermogen![]()
(bij maatwerk dan) De motor pakt beter op, hij rijdt soepeler.
Mijn vorige auto, Audi A4 Avant V6 TDI van 2005, had ook standaard al 163PK, hij reed echt NIET soepel! Na tunen (200pk 500Nm) zekersss wel.
Ik zou het dan ook bij elke auto die ik nog ga rijden laten doen, hoe groot of klein de motor ook is. Ik vind € 600,- dan ook echt niet duur als je ziet wat voor werk er in zit (maatwerk bij een goede tuner) en wat je er voor krijgt. Een leuke accesoires is al bijna duurder :roll:
Gr Edgar
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Met dezelfde versnellingsbak maak je nog steeds hetzelfde aantal toeren als voor de tuning.JM schreef:Verschil vind ik vnl terug in trekkracht en minder toeren, dus rustiger rijden op snelwegen 100-160 km/u.
Was mij zeker het geld waard, totaal andere auto geworden.
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
Ik geloof idd dat je het bij de (ongeblzen) 2.4 minder effect heeft als bij een gelazen motor. Maar ik heb hier geen ervaring mee.
Bij het tunen van non-turbo's is het meer fine-tunen dan winst, beter oppakken, soepeler etc...
@ piotrV70, heb je zelf het verschil ervaren? (Het vergelijk met een gewassen auto is alleen een beetje jammer in een gezonde discussie
)
Bij het tunen van non-turbo's is het meer fine-tunen dan winst, beter oppakken, soepeler etc...
@ piotrV70, heb je zelf het verschil ervaren? (Het vergelijk met een gewassen auto is alleen een beetje jammer in een gezonde discussie
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- Grootje
- 3rd Gear member
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 16.12.2008 - 10:58
- Locatie: Groningen
Als je bij de onderste toerentallen al 10 pk extra hebt dan merk je dat natuurlijk direct. Ik ken verschillende mensen die hun auto hebben laten chippen en het verschil is zeker waarneembaar. Het verhaal van het lagere brandstofverbruik gaat niet altijd op aangezien je sneller geneigd bent om de extra pk's aan te spreken.piotrV70 schreef:Met dezelfde versnellingsbak maak je nog steeds hetzelfde aantal toeren als voor de tuning.JM schreef:Verschil vind ik vnl terug in trekkracht en minder toeren, dus rustiger rijden op snelwegen 100-160 km/u.
Was mij zeker het geld waard, totaal andere auto geworden.
Ik zou zeggen neem de proef op de som.
Verder ken ik alleen JDEngineering en die is mijn vader destijds goed bevallen.
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
JD is idd een hele goede, doet alleen VAG.
Brandstofverbruik kan wel omlaag, eco-tuning. Maar idd 10% wat sommiuge beloven is onhaalbaar... 5 of 6% is haalbaar, maar het ligt ook aan je rechtervoet uiteraard.
Brandstofverbruik kan wel omlaag, eco-tuning. Maar idd 10% wat sommiuge beloven is onhaalbaar... 5 of 6% is haalbaar, maar het ligt ook aan je rechtervoet uiteraard.
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- Frenk
- 3rd Gear member
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 03.08.2008 - 12:43
- Locatie: Oost-Vlaanderen
piotrV70,
Even wil ik uit ervaring reageren.
Ik heb een 2.4 140 pk en na tuning bij BSR nu 170 pk of iets meer (zeggen ze).
Onder de 3800 tr/min merk ik nauwlijks verschil, maar eens daarboven is het net of de wagen een schop in zijn kont krijgt en gaat er veel beter vandoor.
Geen racebanaan maar toch wel leuk vind ik
Even wil ik uit ervaring reageren.
Ik heb een 2.4 140 pk en na tuning bij BSR nu 170 pk of iets meer (zeggen ze).
Onder de 3800 tr/min merk ik nauwlijks verschil, maar eens daarboven is het net of de wagen een schop in zijn kont krijgt en gaat er veel beter vandoor.
Geen racebanaan maar toch wel leuk vind ik

Volvo C70 (MY 07) 2.4 Summum BSR
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Ik heb dezelfde ervaring met dezelfde motor (maar met een andere tuner). Zeker met automaat was het een groot verschil (met inhalen, invoegen e.d.)Frenk schreef:piotrV70,
Even wil ik uit ervaring reageren.
Ik heb een 2.4 140 pk en na tuning bij BSR nu 170 pk of iets meer (zeggen ze).
Onder de 3800 tr/min merk ik nauwlijks verschil, maar eens daarboven is het net of de wagen een schop in zijn kont krijgt en gaat er veel beter vandoor.
Geen racebanaan maar toch wel leuk vind ik
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 22.03.2008 - 07:40
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Gisteren mijn V70 2.4D laten tunen bij Fasttech in Haaksbergen. http://www.fasttech.nl
van 130 naar 195pk en nu met 400Nm. Ik rijd een 'nieuwe' auto
voor 399,-
Zeer tevreden over de aanpak van Dennis en Marco en het resultaat.
van 130 naar 195pk en nu met 400Nm. Ik rijd een 'nieuwe' auto

Zeer tevreden over de aanpak van Dennis en Marco en het resultaat.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Nou Charlie, maar hopen dat je koppeling dat houdt. 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
He, welkom Charlie!
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 22.03.2008 - 07:40
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Dank je Plim voor het welkom!
En AlexV70, ik laat mijn plezier niet bederven hoor! Het zijn bij mij toch 60 Nm's minder dan waar naar verwezen wordt. Tot nader bericht nog steeds blij
:multi:
En AlexV70, ik laat mijn plezier niet bederven hoor! Het zijn bij mij toch 60 Nm's minder dan waar naar verwezen wordt. Tot nader bericht nog steeds blij
:multi:
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Grootje, zoals je misschien hebt kunnen lezen van Taboo is 460 NM veels te veel voor die koppeling.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Blue Thunder
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 14:37
Ik heb mijn S70 ook laten chippen (Rica) van 140 naar 170pk. Je merkt het verschil duidelijk. Voroal boven de 3500rpm trekt de motor er veel harder aan. Rijdt er nu 6 maanden mee en nog geen enkel probleem mee gehad.
Tijdens het chippen is ook de software van automaat gereset zodat deze weer adaptief is. Hij trekt nu langer door de versnellingen en schakelt wat sneller terug.
Dat het verbruik: 140 gemiddeld 12L/100km en nu met 170pk is dat gedaald tot 10L/100km.... Duidelijk verschil dus. Maar het grootste pluspunt is de snellere acceleratie en de tussensprints
Ik heb deze gemeten.
140 PK
0 - 100 in D 11.06
50 - 80 in D 5.23
50 - 80 in 2 4.17
80 - 120 in D 9.34
80 - 120 in 3 9.08
170 PK
0 - 100 in D 9.86
50 - 80 in D 4.49
50 - 80 in 2 3.90
80 - 120 in D 8.19
80 - 120 in 3 7.24
Tijdens het chippen is ook de software van automaat gereset zodat deze weer adaptief is. Hij trekt nu langer door de versnellingen en schakelt wat sneller terug.
Dat het verbruik: 140 gemiddeld 12L/100km en nu met 170pk is dat gedaald tot 10L/100km.... Duidelijk verschil dus. Maar het grootste pluspunt is de snellere acceleratie en de tussensprints

140 PK
0 - 100 in D 11.06
50 - 80 in D 5.23
50 - 80 in 2 4.17
80 - 120 in D 9.34
80 - 120 in 3 9.08
170 PK
0 - 100 in D 9.86
50 - 80 in D 4.49
50 - 80 in 2 3.90
80 - 120 in D 8.19
80 - 120 in 3 7.24
S60 (2008) 2.5T Drivers Edition handbak, Volvotune behandeling,Imola sport leder Oak/Arena, RTI, 17" Talos, Magic Blue Pearl.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
- bookkeeper
- 4th Gear member
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 22.05.2006 - 11:05
- Contacteer:
alleen jammer dat je de fabrieksgarantie verliest en dat om die reden de lease maatschappij vaak niet mee wil werken.... ook niet als ik de verzekering neem bij Rica...
Bookkeeper
Volvo V60 PIH - Ice White Solid, premium sound and more
2012-2014 S60 D3 R-design
2009-2012 V70 2.0D LE
2006-2009 V50 2.0D
2003-2006 V40 2.0 Sports Edition
Volvo V60 PIH - Ice White Solid, premium sound and more
2012-2014 S60 D3 R-design
2009-2012 V70 2.0D LE
2006-2009 V50 2.0D
2003-2006 V40 2.0 Sports Edition