Gisteren 42 nieuwe paardjes in de 2.0D-weide laten plaatsen
- Pritchard
- 5th Gear member
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
- Locatie: Gent
Morgen gaan de paardjes waarschijnlijk terug...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Dat gaat je dan tegenvallen als je weer zonder tuning rijdt.
Heb zelf 50.000 km met BSR(Rica) tuning gereden, wel bij 129.000 km turbo stuk, maar of dit aan de tuning lag is niet bekend, voor de rest geen mankementen gehad.
Heb zelf 50.000 km met BSR(Rica) tuning gereden, wel bij 129.000 km turbo stuk, maar of dit aan de tuning lag is niet bekend, voor de rest geen mankementen gehad.
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
- leonboersma
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
- Locatie: Lelystad
Ik heb hier verder geen ervaringen mee, maar denk dat als je het in de theorie gaat bekijken.
Hoe vaak kom je daadwerkelijk boven het normale aantal Nm's van de standaard 2.0D ( pk is de verhouding tussen Rpm en koppel ?? ) ik denk dat als jij gewoon normaal rijdt en optrekt je de tuning eigenlijk niet gebruikt , om het maar even zo te zeggen.
Dat alleen als jij met een zware voet optrekt en inhaalt op de snelweg dat het wel veel verschil maakt voor de slijtage in de motor, alles wordt natuurlijk meer belasts.
Wat ik ook niet begrijp , hoe kan je verbruik bij dezelfde snelheiden rpm nou toenemen, je verbruikt toch eigenlijk niet meer ? ) rekensommetje
benodigde vermogen voor 1370 kilo op 120 te houden = een specifieke hoeveelheid brandstof? ( dus hetzelfde verbruik??)
of zie ik dit verkeerd ??
Grt leon
Hoe vaak kom je daadwerkelijk boven het normale aantal Nm's van de standaard 2.0D ( pk is de verhouding tussen Rpm en koppel ?? ) ik denk dat als jij gewoon normaal rijdt en optrekt je de tuning eigenlijk niet gebruikt , om het maar even zo te zeggen.
Dat alleen als jij met een zware voet optrekt en inhaalt op de snelweg dat het wel veel verschil maakt voor de slijtage in de motor, alles wordt natuurlijk meer belasts.
Wat ik ook niet begrijp , hoe kan je verbruik bij dezelfde snelheiden rpm nou toenemen, je verbruikt toch eigenlijk niet meer ? ) rekensommetje
benodigde vermogen voor 1370 kilo op 120 te houden = een specifieke hoeveelheid brandstof? ( dus hetzelfde verbruik??)
of zie ik dit verkeerd ??
Grt leon
- ewing
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04.04.2008 - 17:34
Dat zijn hoge cijfers. Na tuning laat de BC bij een gangetje van 120km/h een verbruik van gemiddeld ca. 5,3 liter op de 100km zien (A/C uit). Voorheen zat ik op de 5,8 op de 100km.Pritchard schreef:Haha, inderdaad Delta... Is hetzelfde gebleven: CC aan 120 in 6e: tussen 6 en 6,6... Niet echt bijster goed dus. Het gemiddelde verbruik staat ondertussen op 6,5 (reset na elke tankbeurt), terwijl dat vroeger 6,0 was...
Volvo V50 2.0D Momentum - 09 / 2004 - tuned by Fasttech (165pk / 405Nm) - 17 inch Sagitta velgen - K & N inlegfilter - Intrax verlagingsveren (-30mm) - xenon 4300K
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
- ewing
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04.04.2008 - 17:34
En? Heb je de tuning laten verwijderen?Pritchard schreef:Morgen gaan de paardjes waarschijnlijk terug...
Volvo V50 2.0D Momentum - 09 / 2004 - tuned by Fasttech (165pk / 405Nm) - 17 inch Sagitta velgen - K & N inlegfilter - Intrax verlagingsveren (-30mm) - xenon 4300K
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
- Pritchard
- 5th Gear member
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
- Locatie: Gent
Jips, de paardjes heb ik teruggegeven aan rica... Gelukkig was ik de luxe maar 2 weekjes gewoon, dus ik wen wel terug aan 136pk 
Ik rij nog 2 jaar met deze 136 paardjes rond en koop dan een V70 D5

Ik rij nog 2 jaar met deze 136 paardjes rond en koop dan een V70 D5

V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- ewing
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04.04.2008 - 17:34
En? Is het verschil echt merkbaar?
Volvo V50 2.0D Momentum - 09 / 2004 - tuned by Fasttech (165pk / 405Nm) - 17 inch Sagitta velgen - K & N inlegfilter - Intrax verlagingsveren (-30mm) - xenon 4300K
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
- Pritchard
- 5th Gear member
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
- Locatie: Gent
Wat me nu opvalt is dat de wagen eigenlijk niet echt slecht reed 
Met de 42 paardjes extra was ie bloedsnel (banden slipten door, wagen trok enorm naar rechts bij voluit acceleren), met de 136 pk is hij gewoon snel... Maar het verschil is zeker merkbaar...

Met de 42 paardjes extra was ie bloedsnel (banden slipten door, wagen trok enorm naar rechts bij voluit acceleren), met de 136 pk is hij gewoon snel... Maar het verschil is zeker merkbaar...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus