Gisteren 42 nieuwe paardjes in de 2.0D-weide laten plaatsen

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
Pritchard
5th Gear member
Berichten: 1287
Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
Locatie: Gent

Morgen gaan de paardjes waarschijnlijk terug...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
Gebruikersavatar
Jolly Breeze Racing
5th Gear member
Berichten: 1324
Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Dat gaat je dan tegenvallen als je weer zonder tuning rijdt.

Heb zelf 50.000 km met BSR(Rica) tuning gereden, wel bij 129.000 km turbo stuk, maar of dit aan de tuning lag is niet bekend, voor de rest geen mankementen gehad.
Jolle

1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)

Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
Gebruikersavatar
leonboersma
3rd Gear member
Berichten: 304
Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
Locatie: Lelystad

Ik heb hier verder geen ervaringen mee, maar denk dat als je het in de theorie gaat bekijken.
Hoe vaak kom je daadwerkelijk boven het normale aantal Nm's van de standaard 2.0D ( pk is de verhouding tussen Rpm en koppel ?? ) ik denk dat als jij gewoon normaal rijdt en optrekt je de tuning eigenlijk niet gebruikt , om het maar even zo te zeggen.
Dat alleen als jij met een zware voet optrekt en inhaalt op de snelweg dat het wel veel verschil maakt voor de slijtage in de motor, alles wordt natuurlijk meer belasts.

Wat ik ook niet begrijp , hoe kan je verbruik bij dezelfde snelheiden rpm nou toenemen, je verbruikt toch eigenlijk niet meer ? ) rekensommetje

benodigde vermogen voor 1370 kilo op 120 te houden = een specifieke hoeveelheid brandstof? ( dus hetzelfde verbruik??)

of zie ik dit verkeerd ??

Grt leon
Gebruikersavatar
ewing
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 04.04.2008 - 17:34

Pritchard schreef:Haha, inderdaad Delta... Is hetzelfde gebleven: CC aan 120 in 6e: tussen 6 en 6,6... Niet echt bijster goed dus. Het gemiddelde verbruik staat ondertussen op 6,5 (reset na elke tankbeurt), terwijl dat vroeger 6,0 was...
Dat zijn hoge cijfers. Na tuning laat de BC bij een gangetje van 120km/h een verbruik van gemiddeld ca. 5,3 liter op de 100km zien (A/C uit). Voorheen zat ik op de 5,8 op de 100km.
Volvo V50 2.0D Momentum - 09 / 2004 - tuned by Fasttech (165pk / 405Nm) - 17 inch Sagitta velgen - K & N inlegfilter - Intrax verlagingsveren (-30mm) - xenon 4300K
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
Gebruikersavatar
ewing
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 04.04.2008 - 17:34

Pritchard schreef:Morgen gaan de paardjes waarschijnlijk terug...
En? Heb je de tuning laten verwijderen?
Volvo V50 2.0D Momentum - 09 / 2004 - tuned by Fasttech (165pk / 405Nm) - 17 inch Sagitta velgen - K & N inlegfilter - Intrax verlagingsveren (-30mm) - xenon 4300K
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
Gebruikersavatar
Pritchard
5th Gear member
Berichten: 1287
Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
Locatie: Gent

Jips, de paardjes heb ik teruggegeven aan rica... Gelukkig was ik de luxe maar 2 weekjes gewoon, dus ik wen wel terug aan 136pk :-)
Ik rij nog 2 jaar met deze 136 paardjes rond en koop dan een V70 D5 :)
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
Gebruikersavatar
ewing
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 04.04.2008 - 17:34

En? Is het verschil echt merkbaar?
Volvo V50 2.0D Momentum - 09 / 2004 - tuned by Fasttech (165pk / 405Nm) - 17 inch Sagitta velgen - K & N inlegfilter - Intrax verlagingsveren (-30mm) - xenon 4300K
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
Gebruikersavatar
Pritchard
5th Gear member
Berichten: 1287
Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
Locatie: Gent

Wat me nu opvalt is dat de wagen eigenlijk niet echt slecht reed ;)
Met de 42 paardjes extra was ie bloedsnel (banden slipten door, wagen trok enorm naar rechts bij voluit acceleren), met de 136 pk is hij gewoon snel... Maar het verschil is zeker merkbaar...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”