Weer ff terug on-topic.
Ik reed de wasstraat uit en zag dat bij volle uitslag en warme auto (geen gebonk) het voorwiel een beetje wiebelen. Het lijkt alsof de voorwielen er bij volle uitslag te scheef onderstaan en de auto de voorwielen axiaal wegdrukt. Als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Zouden de stuuruitslag begrenzers niet correct zijn afgesteld omdat de auto anders een te grote draaicirkel heeft?
Ook heb ik het gevoel dat het stuur bij scherpe bochten doorslaat naar binnen. Hebben jullie daar ook ervaring mee? (hij komt over een dood/stabiel punt in de besturing)
Als ik aan de voorwielen morrel terwijl ze recht staan, zit er geen speling op. Ik zal dit met de tijd eens controleren al i op de krik staat.
Gebonk in aandrijving bij max. stuuruitslag
- edraket
- 7th Gear member
Is het de pilot met het V-profiel? Dan heb je de oude versie en maakt deze inderdaad veel lawaai. De pilot Sport II is een heel andere en veeel betere band dan het origineel.Sorcerer schreef:Niet? Ik vind het erg duidelijk merkbaar als je van 'lawaaierig' naar 'zacht' asfalt gaat op de snelweg. Extreem verschil is het... Ook als ik google naar reviews van die banden kom ik élke keer weer het minpunt 'lawaai' tegen.edraket schreef:Ik denk dat het spoortrekken een eigenschap is van de ophanging van de S60. Smallere banden helpt natuurlijk wel om het te voorkomen, maar weg krijg je het niet. 235 is ook best wel breed. Zou zelf liever 225 monteren.
Dat de pilot sport lawaai maakt kan ik niet delen!
Ik zal even kijken of ik misschien nog de oude versie van de banden eronder heb liggen. Misschien zijn de nieuwe versie wel een stuk beter (Michelin Primacy HP is ook duidelijk beter dan Pilot Primacy vond ik, hoewel dat moeilijk te voelen is omdat je switcht van oud naar nieuw).
Ik denk in ieder geval weer aan Primacy HP eronder. Hoewel dat het sportieve karakter van de auto geen goed zal doen, is het toch stukken comfortabeler... Hoewel het ook weer erg moeilijk vergelijken is, 205/55R16 en 235/45R17...
Spoorvorming met 205/55R16 was trouwens zo goed als helemaal afwezig. Nooit last van gehad.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
Geen V-profiel nee, maar er staat niet 'Pilot Sport', niet 'Pilot Sport 2'. Als ik erop google lijken de plaatjes met de PS2 echter het meest op wat ik heb...
Zijn er meer dan 2 versies van die band? Zo nee dan zal ik toch wel de 2 hebben, maar ze zijn toch echt lawaaieriger dan de Primacy HP...
Zijn er meer dan 2 versies van die band? Zo nee dan zal ik toch wel de 2 hebben, maar ze zijn toch echt lawaaieriger dan de Primacy HP...
S60 2.4 140pk (2001) - 2007 - 2009
S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

- obelix
- 2nd Gear member
Over 3 dagen staat ie op de brug van een maatje van me en ga ik eens met mijn leken-oog kijken.
Ik zal ook wat onderdelen op de foto zetten.
wielen zullen van voor naar achter gaan en wellicht nog eens uitlijnen
beetje rijden... nog beetje rijden...
En dan hoop ik met een positief resultaat hierover terug te berichten.
Ik heb trouwens niets meer van gebonk gehoord.
De dealer is hier heel duidelijk over... die zegt namelijk helemaal niets!
Misschien is hij ook een bezoeker van het forum
Misschien is hij ook een bezoeker van het forum

Nu: V70 My 11 III Professional-line.
Toen: V70 2.5T AWD Geartronic, Comfort-line, Winterline, Family-line ,Mobility-line, Elegance-line, HU-803 (200Watt) , 16"; aluminium Mimas velgen(6.5x1) Rica Chip tuned 240PK, BJ 2002.
Toen: V70 2.5T AWD Geartronic, Comfort-line, Winterline, Family-line ,Mobility-line, Elegance-line, HU-803 (200Watt) , 16"; aluminium Mimas velgen(6.5x1) Rica Chip tuned 240PK, BJ 2002.
- s60magic
- 4th Gear member
De auto heeft geen schade gehad? Dat bonken kan ook een kwestie van rubbers invetten zijn. Heb je al gecontroleerd of er geen leeftijds verschil in de banden zit, dit kan ook een oorzaak zijn van scheef trekken. Het is wel een vervelend iets ik hoop dat je het er af krijgt.
obelix schreef:Over 3 dagen staat ie op de brug van een maatje van me en ga ik eens met mijn leken-oog kijken.
Misschien is hij ook een bezoeker van het forum ;)
-
- 3rd Gear member
Iemand hier nog een idee over?Dries77 schreef:Weer ff terug on-topic.
Ik reed de wasstraat uit en zag dat bij volle uitslag en warme auto (geen gebonk) het voorwiel een beetje wiebelen. Het lijkt alsof de voorwielen er bij volle uitslag te scheef onderstaan en de auto de voorwielen axiaal wegdrukt. Als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Zouden de stuuruitslag begrenzers niet correct zijn afgesteld omdat de auto anders een te grote draaicirkel heeft?
Ook heb ik het gevoel dat het stuur bij scherpe bochten doorslaat naar binnen. Hebben jullie daar ook ervaring mee? (hij komt over een dood/stabiel punt in de besturing)
Als ik aan de voorwielen morrel terwijl ze recht staan, zit er geen speling op. Ik zal dit met de tijd eens controleren al i op de krik staat.
An3s
V50 2.0D, 2006, 117k
Volvo S60 Bifuel edition, 2004 en 163k
- obelix
- 2nd Gear member
Nou we zijn eruit !
Voorste draag arm rubbers zijn gewoon simpelweg WEG !
Mede dankzij dit forum ben ik zelf eens onder het apparaat gaan liggen en later nog eens op een brug gezet.
Zowel links als rechts zit er nagenoeg geen plukje rubber meer in.
Dus je kunt je auto wel 100 keer uitlijnen, je krijgt het nooit goed!
trekt naar rechts.... trekt naar links....
En het hele mooie is dat men bij 2 garages van 1 en dezelfde dealer dit ondanks mijn brieven simpelweg negeren!
sterker nog, mijn auto is met dit defect goedgekeurd.
Ik ben hier al meer dan een jaar mee bezig, ik heb het RDW hierover gesproken en men overweegt om de muurplaat van de gevel te komen schroeven.
Mocht je dus ook af en toe eens gebonk waarnemen (met rechtuit rijden) dan is het het kale metaal wat je tegen elkaar hoort bonken van je draag armen.
Ik heb foto's gemaakt van het een en ander onder de wagen en zal ze hier plaatsen. Nog ff uitvinden hoe ik dat ga doen.
Ik ga dit ook opnemen met Volvo NL. want ik ben het helemaal spuugzat met die #$@#$^&!!! dealer.
Ik heb de lijst met controle punten gezien en alles was netjes ingevuld.
met andere woorden de lijst is een leugen.
Ik zou graag de naam willen schreeuwen van deze beunen in dit forum.
Maar ik hou me nog even in.
Mede dankzij dit forum ben ik zelf eens onder het apparaat gaan liggen en later nog eens op een brug gezet.
En het hele mooie is dat men bij 2 garages van 1 en dezelfde dealer dit ondanks mijn brieven simpelweg negeren!
Ik ben hier al meer dan een jaar mee bezig, ik heb het RDW hierover gesproken en men overweegt om de muurplaat van de gevel te komen schroeven.
Mocht je dus ook af en toe eens gebonk waarnemen (met rechtuit rijden) dan is het het kale metaal wat je tegen elkaar hoort bonken van je draag armen.
Ik heb foto's gemaakt van het een en ander onder de wagen en zal ze hier plaatsen. Nog ff uitvinden hoe ik dat ga doen.
Ik ga dit ook opnemen met Volvo NL. want ik ben het helemaal spuugzat met die #$@#$^&!!! dealer.
- Bobbl
- 3rd Gear member
obelix schreef:Nou we zijn eruit !
Hoi, ben erg benieuwd naar de foto`s.
Laat maar komen die piccies................
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
- obelix
- 2nd Gear member
Je ziet hier linker en rechterzijde
op de "uitgezoomde foto zie je trouwens ook die maximale stuur uitslag ijzers die ook wel eens voor gebonk zorgen.
Hier had Bobbi ook al eens foto's van laten zien.
Met deze "rubbers" kon ik de wielen handmatig draaien, geen wonder dat de auto niet weet waar die heen moet!
op de "uitgezoomde foto zie je trouwens ook die maximale stuur uitslag ijzers die ook wel eens voor gebonk zorgen.
Hier had Bobbi ook al eens foto's van laten zien.
Met deze "rubbers" kon ik de wielen handmatig draaien, geen wonder dat de auto niet weet waar die heen moet!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- edraket
- 7th Gear member
Er hoort ruimte te zitten tussen de binnenkant en buitenkant, de rubbers zijn niet massief. Het rubber mag echter niet teveel bewegen als je aan de ophanging trekt, en al helemaal niet lekken (er zit olie in). Heb je dat wel gecontroleerd?
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- obelix
- 2nd Gear member
als je de foto's ziet dan mag duidelijk zijn dat er zelfs geen rubber meer in zit. en als je met een "wrik ijzer" (vakterm garage) zachtjes heen en weer beweegt dan gaat de hele boel van links naar rechts zonder moeite.
Het controleren of er nog olie in de rubbers zit is erg lastig denk ik.
Ik hoor dit olie in de rubbers verhaal hier veel, persoonlijk vind ik het een vreemde keuze om olie in rubber te stoppen voor iets wat redelijk star moet zijn. en dan die keuze voor massieve rubber of politie rubbers dat lijkt me gewoon een andere samenstelling.
nog 1 dag en dan kan ik je het resultaat vermelden.
Het controleren of er nog olie in de rubbers zit is erg lastig denk ik.
Ik hoor dit olie in de rubbers verhaal hier veel, persoonlijk vind ik het een vreemde keuze om olie in rubber te stoppen voor iets wat redelijk star moet zijn. en dan die keuze voor massieve rubber of politie rubbers dat lijkt me gewoon een andere samenstelling.
nog 1 dag en dan kan ik je het resultaat vermelden.
- obelix
- 2nd Gear member
Betreft garantie gevalletje...
zal wel die olie gevulde baby zachte rubbertjes krijgen.
Ze zitten er trouwens al in..
Morgen eens de A4 uit proberen
Hoop dat ik niet die rood/wit gestreepte V70's tegen kom.
Er was trouwens geen gebonk meer waargenomen tijdens de korte rit.
Al dan wel/niet met maximale stuur uitslag.
zal wel die olie gevulde baby zachte rubbertjes krijgen.
Ze zitten er trouwens al in..
Morgen eens de A4 uit proberen

Hoop dat ik niet die rood/wit gestreepte V70's tegen kom.
Er was trouwens geen gebonk meer waargenomen tijdens de korte rit.
Al dan wel/niet met maximale stuur uitslag.
- obelix
- 2nd Gear member
Offtopic
het is een eitje om deze zelf een keer te vervangen.
En kost ook ongeveer een aantal doosjes eieren dus daar ligt het niet aan.
Powerflex schijnt leuk te zijn.
Heb jij ze trouwens? die politie rubbers ?
Ik heb strijd met dealer, dus ik ga daar NU niet mee komen.AlexV70 schreef:Verschil zou ik bij betalen.
het is een eitje om deze zelf een keer te vervangen.
En kost ook ongeveer een aantal doosjes eieren dus daar ligt het niet aan.
Powerflex schijnt leuk te zijn.
Heb jij ze trouwens? die politie rubbers ?
- edraket
- 7th Gear member
Ik heb de powerflex rubbers, maar zo'n eitje is dat niet om ze te vervangen hoor!
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Jij ook al? Waar zit die dealer?obelix schreef:Ik heb strijd met dealer, dus ik ga daar NU niet mee komen.
Nee, ik heb die politie rubbers nog niet, de huidige zijn nog niet af. Om ze dan al te vervangen :?
Een kennis heeft ze er onder, dus ik weet hoe het stuurt.
Sorry, ik had niet goed gelezen, ze zijn bij jou al vervangen.
- euerw
- 5th Gear member
op de IPD site, staan 2 type, de gewone en een zwaardere, is makkelijker om de org te vervangen dan die powerflex type, dat jij weet?edraket schreef:Ik heb de powerflex rubbers, maar zo'n eitje is dat niet om ze te vervangen hoor!
en dan bedoel ik dat ik dus niet over een werkplaats beschik
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat