Wat ik mij nu afvraag, hoe betrouwbaar is nu een S40 op LPG? Ik weet, onder andere uit eigen ervaring, dat een 850 probleemloos tonnen kan draaien op LPG. Maar hoe zit dit nu met de S40 (of V40)? En waar zijn de motoren van afgeleid? Als dit een 'geamputeerde' 5-cilinder is met hydraulische klepstoters zou dit -lijkt mij- geen problemen moeten geven.
Ik weet dat de S60, V70 en S80 niet zo gecharmeerd zijn van LPG en er dan ook een aanpassing moet worden gedaan om een een eventuele lekkende koppakking te voorkomen.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met een S40 op LPG en dan bij voorkeur met een wat hogere stand (>200k)?
S40 op LPG
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02.12.2004 - 20:13
- Locatie: Lelystad
Hallo ik rij vrij probleemloos een S40 2.0 liter op gas. motor heeft inmiddels 265.000 km gedraaid. Ik heb bij aanschaf nog even nagevraagd of de S40 hetzelfde euvel had als de 400 serie, namelijk rond de 200.000 km kop vervangen, maar de s40 scheen dit probleem niet te kennen.
- Timmert
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 10.01.2005 - 21:12
- Locatie: Uithoorn
Mijne (een 1800) heeft inmiddels ~190k gedraaid. Volledige historie heb ik opgevraagd, geen enkel mankement wat betrekking kan hebben op het gassysteem of gevolgen van het gebruik daarvan. Motor loopt als een zonnetje, hij gaat ook gewoon nog 200, compressie is nog prima. Motorisch kan je je er geen buil aan vallen 

S40 Phase I 1.8 16v Europa