Aanbieders marktplaats

Alles over de 440 / 460
440rijder
2nd Gear member

Ik heb een aantal onderdelen nodig, nu staan er op marktplaats een aantal aanbieders die meerdere onderdelen aanbieden van de 440/460 serie. Heeft iemand hier ervaring met deze aanbieders, zo ja, zijn deze positief/negatief?
lesterh2
2nd Gear member

Ik heb geen ervaring met die specifieke aanbieders maar wel erg veel ervaring met kopen en verkopen op marktplaats. Naar mijn idee is dit het perfecte medium om leuke dingen voor een leuke prijs te krijgen.

In dit geval zijn het vaak mensen die hun auto in onderdelen aanbieden. Als je twijfelt niet doen. Meer zekerheid kun je krijgen door alleen dingen bij mensen thuis op te halen testen/bekijken en direct betalen.
Afbeelding
Volvo 460 2.0 '95 -satnav, pictor velgen, spoiler, half leder, 4x schijfrem, 2x tweeter 4x standaard 1x Pioneer TS-WX205-, 1x pioneer 6800mp
Foto's Project
Auk
6th Gear member

Ik koop er altijd veel materiaal maar bied er ook divers materiaal aan, vooral voor de 480 maar ook af en toe materiaal voor de 440 / 460.

Tot nog toe bijna geen problemen mee gehad. Maar ben je niet zo weg met marktplaats, ga op je gevoel af en probeer via de telefoon contact te hebben of via de mail.

Vaak is het zo, wanneer een aanbieder veel moeite neemt om mailtjes uitgebreidt te beantwoorden zit je wel goed. Mensen die kort af zijn zullen niet erg goed om gaan met de klant. Die pik je er zo tussen uit.

Mocht je iets nodig hebben, of kwijt willen doe het even via de PM zodat het hier geen Marktplaats forum wordt.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Als je veilig onderdelen wilt kopen, kan je mij Pm'en. Zo goed Auk ?

Verder heb ik zeer goeie ervaringen met MP. Meeste zijn best betrouwbaar en eerlijk.
Auk
6th Gear member

Helemaal perfect! :D
Auke
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

Afbeelding
bartdep
2nd Gear member

Let op bij Bart uit Gulpen!! Dat is een oplichter die allemaal rotzooi verkoopt wat je niet meer kunt gebruiken. Bovendien is hij nogal vaag, en pas na 3 keer aandringen heeftie het artikel opgestuurd. Ben overigens niet de enige die problemen met hem heeft gehad!!
Shockwave
5th Gear member

Let op bij Bart uit Gulpen
Is dat iemand die heel veel aabied? Er is namelijk sowieso een aanbieder uit die regio (Zuid-Limburg) die heel veel te koop heeft staan. Kweet alleen niet meer de plaats exact. Heb wel is concact mee gehad, had toen wel redelijke indruk. Uiteindelijk door andere redenen niet doorgegaan.

Verder trouwens wel goede uitvaringen met marktplaats. Kijk ff of je kan bellen en het contact fatsoenlijk is. Ziet de advertentie er een beetje beschaaf uit (met ABN ed.) Daar baseer ik zo'n beetje op of ik iets koop.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
bartdep
2nd Gear member

Shockwave schreef:
Let op bij Bart uit Gulpen
Is dat iemand die heel veel aabied? Er is namelijk sowieso een aanbieder uit die regio (Zuid-Limburg) die heel veel te koop heeft staan. Kweet alleen niet meer de plaats exact. Heb wel is concact mee gehad, had toen wel redelijke indruk. Uiteindelijk door andere redenen niet doorgegaan.

Verder trouwens wel goede uitvaringen met marktplaats. Kijk ff of je kan bellen en het contact fatsoenlijk is. Ziet de advertentie er een beetje beschaaf uit (met ABN ed.) Daar baseer ik zo'n beetje op of ik iets koop.
Ja uit Zuid-limburg komt-ie en biedt best veel aan. Hij heeft er nooit een telefoonnummer bijstaan en op halen kun je bij hem ook niet. Komt het liever brengen of opsturen, dus dat zegt eigenlijk wel genoeg.
440rijder
2nd Gear member

Ok, bedankt voor de tips en info!
M-otje
2nd Gear member

Ik vind zowiezo moeilijk te schatten als iemand eerlijke bedoeling heeft op marktplaats of ebay, het blijft gissen als iemand goed bedoeld.
Zelf ben ik in totaal voor ongeveer €200,- opgelicht.
Maar omdat ik zelf eerlijk verkoop, heb ik dat natuurlijk weer terug.
Ook ik bied Volvo spullen aan omdat ik deze niet meer kan gebruiken.
Wat ik wel mis is dat mensen niet goed de advertentie lezen, geen vragen stellen en direct het willen kopen. Ik vind dat natuurlijk goed, maar als achteraf het niet goed is dan vind ik dat ik niet verkeerd gehandeld heb. En dat kom ik helaas te vaak tegen.

Ik bekijk het zo, als ik verkoop, dan behandel ik de mensen zoals ik zelf behandeld wens te worden.

Verder dit:

Hoe vinden jullie hoe het staat met de verpaking van de materialen?
M'n broer had laatst iets gekocht wat redelijk breekbaar was. Het zat los in een doos, zonder beschermverpakking (bubbeltjesplastic) en was niet gemarkeerd als: Breekbaar.

Conclusie: Het gekochte artikel was beschadigd en niet meer te gebruiken, verkoper doet alsof z'n neus bloed.
Auk
6th Gear member

M-otje schreef: Hoe vinden jullie hoe het staat met de verpaking van de materialen?
Wanneer ik koop op Marktplaats kan ik vaak blijven zeggen dat ze het goed en stevig in moeten pakken maar daar hebben de meeste lak aan.. helaas. Ik heb al veel geld verloren zien gaan aan objecten die niet aan de omschrijving voldeden of middels slechte verpakking breuk aankwamen.

Als je goed wilt verkopen moet je je indenken wat jij als de koper zijnde wilt ontvangen.. maargoed, veel mensen kunnen nog héél veel dingen leren... :roll:

eBay werkt gelukkig anders en is voor de klant 1000x meer te vertrouwen dan Marktplaats.
Auke
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

Afbeelding
Pas259
3rd Gear member

Advertenties met HOOFDLETTERS zijn voor mij meestal een No-Go.

Of met 'Supermooi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!'
Volvo 440 1.6i '95
Volvo 850 2.5i GLT '94
Mercedes C200 CDI Elegance '00
Saab 9-3 2.0 SE '00
Volvo S60 2.4 '01
Blade
5th Gear member
Contacteer:

Ik laat bijna altijd zon sticker erop zetten, maar ligt er maar net aan wat ik verzend. Ik pak het altijd zo in dat het niet open te maken is zonder mes, en altijd rammelvrij. Zo wens ik ook mijn pakketjes te ontvangen ja :) Daarom zeg ik altijd tegen de verkopende partij: Goed inpakken ivm met eerdere slechte ervaringen !
P.K.
3rd Gear member

bartdep schreef:Let op bij Bart uit Gulpen!! Dat is een oplichter die allemaal rotzooi verkoopt wat je niet meer kunt gebruiken. Bovendien is hij nogal vaag, en pas na 3 keer aandringen heeftie het artikel opgestuurd. Ben overigens niet de enige die problemen met hem heeft gehad!!
Och ja, wat een :xcensoredx: ! Ik kocht een onderdeel van 'm, moest idd. 3 x mailen voordat het ding opgestuurd werd en toen ik onderdeel in huis had was het nog de verkeerde ook nog. Dat terwijl ik een en ander nog zo had nagevraagd.

Krijg ik via de mail een paar dagen ook nog de vraag "of ik nog wat anders nodig 'ben'..."

Nee, natuurlijk niet druif! [-(

Voor de rest nooit problemen gehad met handel via MP...
evanmandos
2nd Gear member
Contacteer:

Bart uit gulpen zag bij mij het verschil niet tussen aandrijfassen met/zonder abs :( ook lag er gewoon 1 tripodelager af... ik heb niet de moeite genomen om mijn geld terug te vragen, aangezien zijn communicatie erg bot was.

Ik had nog geluk, ging bij mij maar om 30 tientjes.
440 1.6 op G3 met 230000km
Krot Mondeo 1.8 op G3 290000km (gaat eruit, V70 in aantocht)

C30 ingeleverd voor een honda greenpeace(alleen vw financiele aspect hoor!)
M-otje
2nd Gear member

evanmandos schreef:Bart uit gulpen zag bij mij het verschil niet tussen aandrijfassen met/zonder abs :( ook lag er gewoon 1 tripodelager af... ik heb niet de moeite genomen om mijn geld terug te vragen, aangezien zijn communicatie erg bot was.

Das toch €300,- :P :twisted:

Je zal wel 30 euro bedoelen 8)
evanmandos
2nd Gear member
Contacteer:

Uiteraard, 3 tientjes :D stom tiepvautje ...
440 1.6 op G3 met 230000km
Krot Mondeo 1.8 op G3 290000km (gaat eruit, V70 in aantocht)

C30 ingeleverd voor een honda greenpeace(alleen vw financiele aspect hoor!)
Guestuser

evanmandos schreef:Bart uit gulpen zag bij mij het verschil niet tussen aandrijfassen met/zonder abs :( ook lag er gewoon 1 tripodelager af... ik heb niet de moeite genomen om mijn geld terug te vragen, aangezien zijn communicatie erg bot was.

Let op.... Bart uit Gulpen heeft zijn naam en locatie gewijzigd.... is nu 440 uit Heerlen!!!

Wim.

PS: Ook ik had contact met hem...wilde het komen halen, daarna geen reactie. Tweede keer was de communicatie ietsje makkelijker.....
bartdep
2nd Gear member

pleasuredomelovesyou schreef:

Let op.... Bart uit Gulpen heeft zijn naam en locatie gewijzigd.... is nu 440 uit Heerlen!!!

Wim.

PS: Ook ik had contact met hem...wilde het komen halen, daarna geen reactie. Tweede keer was de communicatie ietsje makkelijker.....
Ik heb nog geprobeerd onder verschillende aliassen een afspraak te maken om het op te halen, maar geen resultaat gehad. Is het jou wel gelukt hem face-to-face te ontmoeten?
440rijder
2nd Gear member

Ik heb voor degenen die openstaande zaken met deze persoon hebben een adres beschikbaar. Op aanvraag te krijgen, met geldige reden uiteraard.

heeft mij 4 maanden gekost, maar uiteindelijk is alles opgelost.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”