schade voorzijde: zelf repareren?

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
460volvo
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42

De 440 1.8I die we hier thuis hebben staan heeft een ongelukje gehad, kregen geen voorrang.
Nu is de schade: rv zijscherm, rv koplamp, bumper.
Gezien dat de verzekering met weinig over de brug komt, wil ik dit zelf maken. Echter een aantal vragen:
-zit het voorscherm alleen vast met bouten, of gepuntlast?
-past een bumper van een phase 1,2 op een phase 3?

Alvast dank
Bigjelmo
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 22.04.2008 - 15:09
Locatie: Woudenberg

Ik heb vorig jaar zijschermen, motorkap, koplampen en radiateur moeten vervangen. Zat allemaal met bouten vast, alleen sommige bouten zitten niet echt op een handige plek. En spuit vooraf even in met bv WD40 om het allemaal iets soepeler te maken.

mvg. Jelmer
Volvo V70 3.0 T6
Volvo V70 R
Volvo s70 2.5 luxuri aut.
Volvo 440 2.0 i GLT '94
VW Golf 1.6 '86 (bbs uitvoering)
Ventus2cm
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 26.11.2007 - 21:29

hey,

ik heb een aanrijding gehad met de 940. Rechterkoplamp was stuk, wat binnen een ochtend weer gefikst was. Via internet op autosloop sites de onderdelen opgegeven. Die waren de andere dag in de ochtend al in huis. Prima service, stuur even een pb'tje voor de gegevens van de sloop, als je die nodig hebt.
Later een zijscherm uitgedeukt omdat iemand er tegen aan was gereden. Ook deze was zo los omdat het bij de 940 alleen met bouten vast zat. Echter was het wel dat het knipperlicht eraf moest om de zijschermen los te krijgen.

succes.

gr
V70 R-Design D4
C30 1.6D
940 2.3T
Gebruikersavatar
Welles
5th Gear member
Berichten: 1172
Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
Locatie: Utrecht

Wat bedoel je precies met "de verzekering komt met te weinig over de brug"? De schuldvraag is toch duidelijk beantwoord, dan moet jouw auto toch gewoon naar de oude staat hersteld worden?
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
bartdep
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 25.12.2008 - 03:47
Locatie: Tilburg

Welles schreef:Wat bedoel je precies met "de verzekering komt met te weinig over de brug"? De schuldvraag is toch duidelijk beantwoord, dan moet jouw auto toch gewoon naar de oude staat hersteld worden?
Lijkt mij ook. Ik had op mijn vorige auto een kras, en daarvoor kreeg ik al 900 euro van de verzekering.
460volvo
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42

de verzekering keert te weinig uit om de schade netjes te laten herstellen. zei zeggen gezien de waarde van de auto, balanceert deze op het randje van de sloop.
maakt ook niet uit, het kan met het geld wel opgeknapt worden, maar dan met slooponderdelen.
nielo
3rd Gear member
Berichten: 456
Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
Locatie: amsterdam

Belachelijk die verzekering,die hebben het uitgevonden en verbeterd...
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
bartdep
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 25.12.2008 - 03:47
Locatie: Tilburg

460volvo schreef:de verzekering keert te weinig uit om de schade netjes te laten herstellen. zei zeggen gezien de waarde van de auto, balanceert deze op het randje van de sloop.
maakt ook niet uit, het kan met het geld wel opgeknapt worden, maar dan met slooponderdelen.
Zou niet moeten mogen. Dan zouden ze je auto totalloss moeten verklaren en jou het 'wrak' laten opkopen. Bij een 440/460 heb je wel het geluk dat de dagwaarde meestal hoger is dan de marktwaarde. Mijn 460 heb ik voor 850 gekocht maar is volgens de verzekering 1600 waard :D
Gebruikersavatar
Welles
5th Gear member
Berichten: 1172
Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
Locatie: Utrecht

Ik vind dat je je wel erg snel en makkelijk in je lot schikt. Indien jij geen schuld hebt moet de verzekeraar van de tegenpartij maar lappen, en dan wel genoeg zodat jij niet zelf hoeft te gaan lopen repareren met slooponderdelen. Ik zou hier echt niet zomaar mee akkoord gaan.
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Ik vind het ook een beetje een vreemd verhaal.. welke verzekering betreft het hier?
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Beetje vreemd verhaal. Zeker als het niet je eigen schuld is.

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
460volvo
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42

De verzekering zou ik even na moeten zoeken welke dat is, is een auto van mn ouders.
Heb zo links en rechts al wat geinformeerd, en inderdaad de waarde van de auto moet voor de verzekering rond de 1500e liggen. Daar komt de schade absoluut niet aan.
Ga er morgen meer werk van maken, bedankt voor de info!
bartdep
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 25.12.2008 - 03:47
Locatie: Tilburg

460volvo schreef:De verzekering zou ik even na moeten zoeken welke dat is, is een auto van mn ouders.
Heb zo links en rechts al wat geinformeerd, en inderdaad de waarde van de auto moet voor de verzekering rond de 1500e liggen. Daar komt de schade absoluut niet aan.
Ga er morgen meer werk van maken, bedankt voor de info!
Denk dat het niet veel zal schelen. De verzekering gaat uit van nieuwe onderdelen. Het spuitwerk alleen zal al 700 euro kosten, tel daarbij een nieuwe bumper, voorscherm en koplamp bij op + demonteren en monteren en je zit zo op de 1500 euro.
460volvo
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42

Vandaag de auto verder even bekeken, schade is groter dan alleen blikschade. RV fusee lichaam is krom, wellicht schokdemper ook.Voor de precieze schade zal de auto eerst uitgelijnd moeten worden. Uiteindelijke bod van de verzekering, €950 met behoud auto. Van dat geld ga ik de auto niet meer opknappen. Wordt in onderdelen verkocht, en ga opzoek naar een andere 440/460.
Betreft een 1.8i CVT uit '95 met 120.000km. Iemand eventueel intresse, via pm?
bartdep
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 25.12.2008 - 03:47
Locatie: Tilburg

460volvo schreef:Vandaag de auto verder even bekeken, schade is groter dan alleen blikschade. RV fusee lichaam is krom, wellicht schokdemper ook.Voor de precieze schade zal de auto eerst uitgelijnd moeten worden. Uiteindelijke bod van de verzekering, €950 met behoud auto. Van dat geld ga ik de auto niet meer opknappen. Wordt in onderdelen verkocht, en ga opzoek naar een andere 440/460.
Betreft een 1.8i CVT uit '95 met 120.000km. Iemand eventueel intresse, via pm?
Is wel een mager bod. Je kunt ook een second-opinion vragen. Mijn 460 1.8 uit 95 met 150.000 heeft een dagwaarde van 1600 dus die richting zou jouw verzekering ook opmoeten.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Je moet bij de verzekering van de tegenpartij zijn. Die betalen de schade uit, niet je eigen verzekering. Het is altijd verstandig om te onderhandelen en niet met het eerste bod akkoord gaan. En dan afwachten wat ze doen. Altijd handig om een rechtsbijstand verzekering te nemen. Doen die het onderhandelen en alle rompslomp er omheen. En die is persoons gebonden, dus ook als je een ongeluk met andermans auto hebt kan je ze inschakelen.
Gebruikersavatar
Welles
5th Gear member
Berichten: 1172
Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
Locatie: Utrecht

Ik heb zeker te weinig verstand van verzekeren hoor, maar volgens mij gaat t ongeveer zo:
Je brengt de auto naar de Volvo dealer, die laat een expertise doen en bepaalt wat reparatie kost (en dan bedoel ik reparatie met nieuwe onderdelen en spuitwerk enzo, dus geen gebeunhaas met slooponderdelen). Vervolgens laat jij je auto herstellen terwijl jij in een leen/huurauto van de dealer rijdt. De rekening van de Volvodealer (incl. leen/huurauto) wordt betaald door de verzekeraar van de tegenpartij. De benzine van de huur/leenauto betaal jij. Klaar.
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”