Kan iemand mij vetrellen hoelang de achterveren meegaan? En hoe lang gaan nivomats mee.
Ik vind dat mijn auto behoorlijk achterover ligt. Ik heb 310.000 km op de klok.
Het is een Bi-Feul met standaard Nivomats.
Zijn hier ook alternatieven voor?
Nivomats zijn erg aan de prijs. IS er ook iemand die een goed(koop) adres weet? zo een waar de klant nog koning is?
groet Anton
achterveren versleten?
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
De schokdempers, in dit geval nivomat, zijn waarschijnlijk aan het einde van hun bestaan. Vervangen is inderdaad een dure grap. Op een XC70 inclusief montage/BTW bijna 1000Euro.Ludo schreef:ik denk dat de schokdempers eerder aan vervanging toe zijn.
bij nivomat word de hoogte nl bepaald door de schokdemper.
Je kan er eventueel normale dempers onder laten zetten. Kost denk ik rond de 400 a 500Euro.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
De veren van een nivomat systeem zijn dacht ik wel anders dan die met normale schokbrekers. Ik weet dus niet of je zomaar andere schokbrekers kunt monteren als je standaard nivomats hebt...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dan moeten de veren ook vervangen worden inderdaad.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Hangt de auto alleen naar achteren als hij een poos heeft stil gestaan, of ook net na het stilzetten?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Er zijn er genoeg (ook hier op het forum) die de niveauregeling (alleen dempers) er onder weg halen, omdat ze de auto willen verlagen.
Zelfs met weinig km's.
Even zoeken.
Zelfs met weinig km's.
Even zoeken.
- avstrate
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 18:09
oke, bedankt
hij hangt niet echt achterover maar slaat heel erg snel aan bij elke heuvel. Er is sowieso weinig speling met de weg. Ik ben vandaag ovr een weg gereden die gerenoveerd wordt in Polen. De putdeksles steken aardig uit en bij elke putdeksel knijp ik mijn benen samen. Ik ben soms bang om meer te verliezen als mijn carterpan.
groet
hij hangt niet echt achterover maar slaat heel erg snel aan bij elke heuvel. Er is sowieso weinig speling met de weg. Ik ben vandaag ovr een weg gereden die gerenoveerd wordt in Polen. De putdeksles steken aardig uit en bij elke putdeksel knijp ik mijn benen samen. Ik ben soms bang om meer te verliezen als mijn carterpan.
groet