schema gevraagd

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sjopper
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 12.02.2009 - 20:35

mijn boek is in bestelling, maar ik heb geen geduld ...
wie heeft het elec. schema van een 740 voor mij met een 230e blok?
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21406
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Wat zoek je precies? Ik heb namelijk wel wat en zou dan graag je prive-mailadres willen ontvangen.
Gewoon op PM drukken en je adres invullen met je wensen.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
sjopper
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 12.02.2009 - 20:35

je hebt een PM!

voor de anderen die dit lezen:

mijn wagen start niet.
brandstof relais schakelt in bij starten, de brandstof pomp doet het ook (getest door relais te manipuleren), vonk op de bougies aanwezig.
wat nu?

Aernout
Gelukkig word ik niet geteisterd door welke vorm van kennis dan ook. Hierdoor zijn al mijn uitspraken op eigen wijze te interpreteren, en is gebruik hiervan geheel voor eigen risico
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Voor de zekerheid: je hebt de automaat wel in P of N staan?

Of bedoel je dat de startmotor wel draait, maar de motor niet aan slaat?
Volvo 940 SE
Gebruikersavatar
sjopper
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 12.02.2009 - 20:35

Whahaha! ja das een goeie!
Maaruh, staat netjes in P, startmotor gaat wel rond, heb vonk op ieder geval 1 bougie (heb er maar 1 bekeken in de gauwigheid), en het relais zie ik schakelen (zit er nu zonder kapje in). Pomp hoor ik zoemen als ik het relais met de hand bekrachtig.
Bougies, zijn niet kurkdroog, maar nat zijn ze zeker niet!

Had al bedacht de injectoren te demonteren, in een potje steken en dan starten.
Kijken of ze het doen. Was ook een koude start injector???

Vorige eigenaar reed de auto 2 x per jaar naar buiten om de wagen te laten lopen.
Laatste keer starten, naar buiten rijden, toerental stijgt, zet hem uit, start niet meer. Half jaar later heb ik hem gekocht en ben aan het zoekplaatje begonnen.

Ik heb mij een boek geregeld, maar dat krijg ik pas 15 maart ... boehoehoe

Op problemcar.nl lees i:

Waarschijnlijk injectie-relais in/op de zekeringkast die eruit getrilt is (dit is het grotere relais links of rechts achteraan op de zekeringkast)

Of het relais dat de injectors aanstuurt (12 V) dat tegen de linker binnenscherm zit (tegen de veerpoot)


Wat is het en waar zit het?

greetz,

Aernout
Gelukkig word ik niet geteisterd door welke vorm van kennis dan ook. Hierdoor zijn al mijn uitspraken op eigen wijze te interpreteren, en is gebruik hiervan geheel voor eigen risico
Gebruikersavatar
sjopper
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 12.02.2009 - 20:35

ben net even op onderzoek geweest met een goede lamp er bij in de motor ruimte.
ik heb direct de - pool los gehaald en ga de komende dagen de kabelboom controleren en repareren.
Denk dat er marters in de wagen hebben gewoond.
inderdaad zijn de draden van het relais op het linker binnen scherm niet zo fris meer, zeg maar aangevreten.
Kan ik meteen de werking ervan checken! (hopelijk aan de hand van een schema... :-) )
Gelukkig word ik niet geteisterd door welke vorm van kennis dan ook. Hierdoor zijn al mijn uitspraken op eigen wijze te interpreteren, en is gebruik hiervan geheel voor eigen risico
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

De draadbomen van oudere 740's hebben sowieso al niet zo'n beste reputatie, dus er hoeven nog niet eens marters in het spel te zijn.

Succes!
Volvo 940 SE
Gebruikersavatar
sjopper
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 12.02.2009 - 20:35

Nou de keutels en de (volgens mij) vergane muizen liggen er bij ...
Morgen maar eens met de veger en de stofzuiger aan de gang om de boel eerst eens schoon te maken.
Daarna inventariseren wat ik nodig heb, en trachten de verschillende componenten te testen op werking.
Gelukkig word ik niet geteisterd door welke vorm van kennis dan ook. Hierdoor zijn al mijn uitspraken op eigen wijze te interpreteren, en is gebruik hiervan geheel voor eigen risico
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21406
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Schema is onderweg!

Het is alleen 2,5 Mb groot ...
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
sjopper
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 12.02.2009 - 20:35

SSSSSSSSSSSSSSSSpannend!
Kan ik mooi puzzelen wat wat is!

(hoe lang moet ik wachten voor ik weer op verzenden mag drukken?)
Gelukkig word ik niet geteisterd door welke vorm van kennis dan ook. Hierdoor zijn al mijn uitspraken op eigen wijze te interpreteren, en is gebruik hiervan geheel voor eigen risico
Gebruikersavatar
sjopper
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 12.02.2009 - 20:35

Schema ontvangen! En OH wat is dat een mooi schema!
Volledige uitleg van het ontsteking systeem!

Nu nog uit zien te dokteren hoe de injectoren aangestuurd worden ...
Gelukkig word ik niet geteisterd door welke vorm van kennis dan ook. Hierdoor zijn al mijn uitspraken op eigen wijze te interpreteren, en is gebruik hiervan geheel voor eigen risico
Gebruikersavatar
sjopper
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 12.02.2009 - 20:35

Nu begrijp ik het schema! en K jetronic (dank zij het engelse forum).
Injectoren worden niet aangestuurd bij een B230E.
Inmiddels ook mn boek binnen, MET schema van model '86!
Gelukkig word ik niet geteisterd door welke vorm van kennis dan ook. Hierdoor zijn al mijn uitspraken op eigen wijze te interpreteren, en is gebruik hiervan geheel voor eigen risico
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21406
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Nou, ik ben benieuwd hoe het afloopt.
Succes verder.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
sjopper
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 12.02.2009 - 20:35

zie mijn andere topic; het is de drukpomp.

vandaag heb ik wat bedrading gerepareerd en vervangen.
tevens een uitbreiding op het LPG systeem gemaakt met een 2e relais om ook de opvoerpomp netjes uit te schakelen.

Verder alle loss tupperware weer netjes terig gebouwd en het rolgordijntje achter gerepareerd.

van het weekend het frame van de LPG tank aanpassen.

en na het weekend is mn nieuwe pomp en filter binnen!

groeten,

Aernout
Gelukkig word ik niet geteisterd door welke vorm van kennis dan ook. Hierdoor zijn al mijn uitspraken op eigen wijze te interpreteren, en is gebruik hiervan geheel voor eigen risico
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”