mijn boek is in bestelling, maar ik heb geen geduld ...
wie heeft het elec. schema van een 740 voor mij met een 230e blok?
schema gevraagd
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21406
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Wat zoek je precies? Ik heb namelijk wel wat en zou dan graag je prive-mailadres willen ontvangen.
Gewoon op PM drukken en je adres invullen met je wensen.
Gewoon op PM drukken en je adres invullen met je wensen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- sjopper
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 12.02.2009 - 20:35
je hebt een PM!
voor de anderen die dit lezen:
mijn wagen start niet.
brandstof relais schakelt in bij starten, de brandstof pomp doet het ook (getest door relais te manipuleren), vonk op de bougies aanwezig.
wat nu?
Aernout
voor de anderen die dit lezen:
mijn wagen start niet.
brandstof relais schakelt in bij starten, de brandstof pomp doet het ook (getest door relais te manipuleren), vonk op de bougies aanwezig.
wat nu?
Aernout
Gelukkig word ik niet geteisterd door welke vorm van kennis dan ook. Hierdoor zijn al mijn uitspraken op eigen wijze te interpreteren, en is gebruik hiervan geheel voor eigen risico
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Voor de zekerheid: je hebt de automaat wel in P of N staan?
Of bedoel je dat de startmotor wel draait, maar de motor niet aan slaat?
Of bedoel je dat de startmotor wel draait, maar de motor niet aan slaat?
Volvo 940 SE
- sjopper
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 12.02.2009 - 20:35
Whahaha! ja das een goeie!
Maaruh, staat netjes in P, startmotor gaat wel rond, heb vonk op ieder geval 1 bougie (heb er maar 1 bekeken in de gauwigheid), en het relais zie ik schakelen (zit er nu zonder kapje in). Pomp hoor ik zoemen als ik het relais met de hand bekrachtig.
Bougies, zijn niet kurkdroog, maar nat zijn ze zeker niet!
Had al bedacht de injectoren te demonteren, in een potje steken en dan starten.
Kijken of ze het doen. Was ook een koude start injector???
Vorige eigenaar reed de auto 2 x per jaar naar buiten om de wagen te laten lopen.
Laatste keer starten, naar buiten rijden, toerental stijgt, zet hem uit, start niet meer. Half jaar later heb ik hem gekocht en ben aan het zoekplaatje begonnen.
Ik heb mij een boek geregeld, maar dat krijg ik pas 15 maart ... boehoehoe
Op problemcar.nl lees i:
Waarschijnlijk injectie-relais in/op de zekeringkast die eruit getrilt is (dit is het grotere relais links of rechts achteraan op de zekeringkast)
Of het relais dat de injectors aanstuurt (12 V) dat tegen de linker binnenscherm zit (tegen de veerpoot)
Wat is het en waar zit het?
greetz,
Aernout
Maaruh, staat netjes in P, startmotor gaat wel rond, heb vonk op ieder geval 1 bougie (heb er maar 1 bekeken in de gauwigheid), en het relais zie ik schakelen (zit er nu zonder kapje in). Pomp hoor ik zoemen als ik het relais met de hand bekrachtig.
Bougies, zijn niet kurkdroog, maar nat zijn ze zeker niet!
Had al bedacht de injectoren te demonteren, in een potje steken en dan starten.
Kijken of ze het doen. Was ook een koude start injector???
Vorige eigenaar reed de auto 2 x per jaar naar buiten om de wagen te laten lopen.
Laatste keer starten, naar buiten rijden, toerental stijgt, zet hem uit, start niet meer. Half jaar later heb ik hem gekocht en ben aan het zoekplaatje begonnen.
Ik heb mij een boek geregeld, maar dat krijg ik pas 15 maart ... boehoehoe
Op problemcar.nl lees i:
Waarschijnlijk injectie-relais in/op de zekeringkast die eruit getrilt is (dit is het grotere relais links of rechts achteraan op de zekeringkast)
Of het relais dat de injectors aanstuurt (12 V) dat tegen de linker binnenscherm zit (tegen de veerpoot)
Wat is het en waar zit het?
greetz,
Aernout
Gelukkig word ik niet geteisterd door welke vorm van kennis dan ook. Hierdoor zijn al mijn uitspraken op eigen wijze te interpreteren, en is gebruik hiervan geheel voor eigen risico
- sjopper
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 12.02.2009 - 20:35
ben net even op onderzoek geweest met een goede lamp er bij in de motor ruimte.
ik heb direct de - pool los gehaald en ga de komende dagen de kabelboom controleren en repareren.
Denk dat er marters in de wagen hebben gewoond.
inderdaad zijn de draden van het relais op het linker binnen scherm niet zo fris meer, zeg maar aangevreten.
Kan ik meteen de werking ervan checken! (hopelijk aan de hand van een schema...
)
ik heb direct de - pool los gehaald en ga de komende dagen de kabelboom controleren en repareren.
Denk dat er marters in de wagen hebben gewoond.
inderdaad zijn de draden van het relais op het linker binnen scherm niet zo fris meer, zeg maar aangevreten.
Kan ik meteen de werking ervan checken! (hopelijk aan de hand van een schema...

Gelukkig word ik niet geteisterd door welke vorm van kennis dan ook. Hierdoor zijn al mijn uitspraken op eigen wijze te interpreteren, en is gebruik hiervan geheel voor eigen risico
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
De draadbomen van oudere 740's hebben sowieso al niet zo'n beste reputatie, dus er hoeven nog niet eens marters in het spel te zijn.
Succes!
Succes!
Volvo 940 SE
- sjopper
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 12.02.2009 - 20:35
Nou de keutels en de (volgens mij) vergane muizen liggen er bij ...
Morgen maar eens met de veger en de stofzuiger aan de gang om de boel eerst eens schoon te maken.
Daarna inventariseren wat ik nodig heb, en trachten de verschillende componenten te testen op werking.
Morgen maar eens met de veger en de stofzuiger aan de gang om de boel eerst eens schoon te maken.
Daarna inventariseren wat ik nodig heb, en trachten de verschillende componenten te testen op werking.
Gelukkig word ik niet geteisterd door welke vorm van kennis dan ook. Hierdoor zijn al mijn uitspraken op eigen wijze te interpreteren, en is gebruik hiervan geheel voor eigen risico
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21406
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Schema is onderweg!
Het is alleen 2,5 Mb groot ...
Het is alleen 2,5 Mb groot ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- sjopper
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 12.02.2009 - 20:35
SSSSSSSSSSSSSSSSpannend!
Kan ik mooi puzzelen wat wat is!
(hoe lang moet ik wachten voor ik weer op verzenden mag drukken?)
Kan ik mooi puzzelen wat wat is!
(hoe lang moet ik wachten voor ik weer op verzenden mag drukken?)
Gelukkig word ik niet geteisterd door welke vorm van kennis dan ook. Hierdoor zijn al mijn uitspraken op eigen wijze te interpreteren, en is gebruik hiervan geheel voor eigen risico
- sjopper
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 12.02.2009 - 20:35
Schema ontvangen! En OH wat is dat een mooi schema!
Volledige uitleg van het ontsteking systeem!
Nu nog uit zien te dokteren hoe de injectoren aangestuurd worden ...
Volledige uitleg van het ontsteking systeem!
Nu nog uit zien te dokteren hoe de injectoren aangestuurd worden ...
Gelukkig word ik niet geteisterd door welke vorm van kennis dan ook. Hierdoor zijn al mijn uitspraken op eigen wijze te interpreteren, en is gebruik hiervan geheel voor eigen risico
- sjopper
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 12.02.2009 - 20:35
Nu begrijp ik het schema! en K jetronic (dank zij het engelse forum).
Injectoren worden niet aangestuurd bij een B230E.
Inmiddels ook mn boek binnen, MET schema van model '86!
Injectoren worden niet aangestuurd bij een B230E.
Inmiddels ook mn boek binnen, MET schema van model '86!
Gelukkig word ik niet geteisterd door welke vorm van kennis dan ook. Hierdoor zijn al mijn uitspraken op eigen wijze te interpreteren, en is gebruik hiervan geheel voor eigen risico
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21406
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Nou, ik ben benieuwd hoe het afloopt.
Succes verder.
Succes verder.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- sjopper
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 12.02.2009 - 20:35
zie mijn andere topic; het is de drukpomp.
vandaag heb ik wat bedrading gerepareerd en vervangen.
tevens een uitbreiding op het LPG systeem gemaakt met een 2e relais om ook de opvoerpomp netjes uit te schakelen.
Verder alle loss tupperware weer netjes terig gebouwd en het rolgordijntje achter gerepareerd.
van het weekend het frame van de LPG tank aanpassen.
en na het weekend is mn nieuwe pomp en filter binnen!
groeten,
Aernout
vandaag heb ik wat bedrading gerepareerd en vervangen.
tevens een uitbreiding op het LPG systeem gemaakt met een 2e relais om ook de opvoerpomp netjes uit te schakelen.
Verder alle loss tupperware weer netjes terig gebouwd en het rolgordijntje achter gerepareerd.
van het weekend het frame van de LPG tank aanpassen.
en na het weekend is mn nieuwe pomp en filter binnen!
groeten,
Aernout
Gelukkig word ik niet geteisterd door welke vorm van kennis dan ook. Hierdoor zijn al mijn uitspraken op eigen wijze te interpreteren, en is gebruik hiervan geheel voor eigen risico