Maar ik heb de tijd er voor! Nog zo'n 4-5 maanden, idee is om hem voor de zomervakantie te hebben!
En de zoektocht naar de perfecte S40 gaat verder!
- KCJ
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 10.08.2008 - 14:51
Haha, een beetje onduidelijk omschreven zie ik nu. Dat was een stukje in de auto van iemand anders...Geen proefrit of dergelijk!
Maar ik heb de tijd er voor! Nog zo'n 4-5 maanden, idee is om hem voor de zomervakantie te hebben!
Maar ik heb de tijd er voor! Nog zo'n 4-5 maanden, idee is om hem voor de zomervakantie te hebben!
- hans98
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
- Locatie: Leiderdorp
Die stinkerts rijden allemaal in een T5! Die lachen heel hartelijk om een 1.8. Die zijn voor sissies en Europeanen (not my words).bart simpson schreef:als het de ooit belastingvrije auto van een amerikaanse militair was[/i]
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33172
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Als je een amerikaanse nog zoekt
www.ebay.com item: 270345785105
www.ebay.com item: 270345785105
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- KCJ
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 10.08.2008 - 14:51
Niet echt meer aan het kijken naar auto's uit de VS. Was toendertijd een "leesfoutje", maar de prijzen blijven interessant! 'k Zie alleen erg op tegen de manier van betalen, vervoer etc. En dan nog een andere kilometerteller (miles), ook al is er in het klein de km/h af te lezen, maar dat wordt een record aan boetes rijden.
-
asta
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41
Je zou er ook nog een 2.4 aan toe kunnen voegen en voor een paar honderder euro een tunig op los kunen laten zodat deze geupgrade word naar een 2.4i (170 pk ipv 140).
Dit kan wellicht geld schelen.
Maar belangrijker is wat jouw exacte wensen zijn.
Wil je Geartronic of handbak?
Wil je leer/stoffen bekleding.
Xenon, High performance audi of ..............
E niet te vergeten, wat is je huidige budget
Dit kan wellicht geld schelen.
Maar belangrijker is wat jouw exacte wensen zijn.
Wil je Geartronic of handbak?
Wil je leer/stoffen bekleding.
Xenon, High performance audi of ..............
E niet te vergeten, wat is je huidige budget
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
-
Thamar
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
- Locatie: Kortrijk
- Contacteer:
'k Wil niet de moraalridder uithangen, absoluut niet hoor, maar euhm als je net je rijbewijs hebt, zou je dan niet beter eerst even wat ervaring opdoen met een lichtere motor?
Ik ben er zelf 26, dus 't is nog allemaal zo lang niet geleden, en als je jong bent en je hebt pk's dan gebruik je ze niet altijd op een verstandige wijze. Heb mijn rijstijl de afgelopen 2-3j veel merken veranderen...
En ook, wie gaat jou verzekeren als beginnend chauffeur met een T5? Tenzij je er niet mee inzit om je een breuk te betalen natuurlijk...
Ik ben er zelf 26, dus 't is nog allemaal zo lang niet geleden, en als je jong bent en je hebt pk's dan gebruik je ze niet altijd op een verstandige wijze. Heb mijn rijstijl de afgelopen 2-3j veel merken veranderen...
En ook, wie gaat jou verzekeren als beginnend chauffeur met een T5? Tenzij je er niet mee inzit om je een breuk te betalen natuurlijk...
- Christopher
- 3rd Gear member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 08.02.2009 - 20:34
- Locatie: Flevoland, Nederland
Bovenstaand advies is misschien verstandig om te volgen.
Ikzelf heb al bijna 5 jaar mijn rijbewijs, ben nu net 23 en heb net een s40 2.0d gekocht als eerste auto.
De 136 pk die ik nu ter beschikking heb zijn ruim voldoende. Ik zou op dit moment niet weten of het wel verstandig is om meer te hebben, vooral hier bij ons in Flevoland niet. Het is alleen handig als je 5 auto's tegelijk wilt inhalen... Maar dat is niet echt iets wat je kunt aanraden.
Over tuning zit ik zelf nog wel te denken, maar ben inmiddels al meer geneigd om de eco-versie hiervan te gaan doen ipv het tunen voor meer vermogen, omdat ik na 2 maanden erachter begin te komen dat het echt niet nodig is.
Ik heb geen slecht inkomen en woon nog thuis, maar zelfs ik schrik ook van de kosten die je hier elke maand voor moet ophoesten en verbaasde me erover dat bepaalde verzekeringen (waarvan OHRA er één is) je niet willen hebben voor de verzekering, de nieuwwaarde is te duur bij je leeftijd.
De S40 is wel een hele mooie auto om als eerste te kopen! Daar zou ik zeker niet aan twijfelen. 2.0d is voor mij genoeg. Mijn verbruik vind je vast niet interessant, maar das sindsdien gemiddeld 1 op 14.1 (op diesel).
Ikzelf heb al bijna 5 jaar mijn rijbewijs, ben nu net 23 en heb net een s40 2.0d gekocht als eerste auto.
De 136 pk die ik nu ter beschikking heb zijn ruim voldoende. Ik zou op dit moment niet weten of het wel verstandig is om meer te hebben, vooral hier bij ons in Flevoland niet. Het is alleen handig als je 5 auto's tegelijk wilt inhalen... Maar dat is niet echt iets wat je kunt aanraden.
Over tuning zit ik zelf nog wel te denken, maar ben inmiddels al meer geneigd om de eco-versie hiervan te gaan doen ipv het tunen voor meer vermogen, omdat ik na 2 maanden erachter begin te komen dat het echt niet nodig is.
Ik heb geen slecht inkomen en woon nog thuis, maar zelfs ik schrik ook van de kosten die je hier elke maand voor moet ophoesten en verbaasde me erover dat bepaalde verzekeringen (waarvan OHRA er één is) je niet willen hebben voor de verzekering, de nieuwwaarde is te duur bij je leeftijd.
De S40 is wel een hele mooie auto om als eerste te kopen! Daar zou ik zeker niet aan twijfelen. 2.0d is voor mij genoeg. Mijn verbruik vind je vast niet interessant, maar das sindsdien gemiddeld 1 op 14.1 (op diesel).
- EvolvE
- 5th Gear member
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
- Locatie: Limbabwe
Hier ben ik het na het doorlezen van dit topic ook wel een beetje mee eens.Thamar schreef:'k Wil niet de moraalridder uithangen, absoluut niet hoor, maar euhm als je net je rijbewijs hebt, zou je dan niet beter eerst even wat ervaring opdoen met een lichtere motor?
Ik ben er zelf 26, dus 't is nog allemaal zo lang niet geleden, en als je jong bent en je hebt pk's dan gebruik je ze niet altijd op een verstandige wijze. Heb mijn rijstijl de afgelopen 2-3j veel merken veranderen...
En ook, wie gaat jou verzekeren als beginnend chauffeur met een T5? Tenzij je er niet mee inzit om je een breuk te betalen natuurlijk...
Vooral de verzekeringspremie zal niet te versmaden zijn... Zeker bij een T5.
Tevens geef je aan je rijbewijs nog niet te hebben, hoe heb je dan kunnen
rijden in een S60 D5....
Veel suc6 echter met je zoektocht...
- KCJ
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 10.08.2008 - 14:51
Mijn eerste post in dit topic was van begin september 2008, inmiddels heb ik al een paar maanden mijn rijbewijs! Ik heb dus legaal in een S60 gereden! Ik rijd redelijk veel, inmiddels een anti-slipcursus gevolgd bij de ANWB! Niet dat dit opeens zegt dat ik 10 jaar ervaring heb, geen eens 5 jaar! Maar je leert meteen grenzen te kennen van een auto, wat vele bestuurder op de openbare weg opzoeken. Binnenkort ook van plan om een dagje te gaan (leren) rijden op circuit. Ben er druk mee bezig dus om mijn rijkwaliteiten te verbeteren!
Tja, een T5 is ook veel pk! Maar ik kwam een mooie S40 T5 tegen, terwijl ik zocht naar een 2.4i. Een 2.4 is een optie, maar ik heb twijfels over tuning. Het is ook geen turbo motor! Begrepen heb ik dat de 2.4 inzakt van 4000 toeren, en dat de 2.4i het allemaal wat langer volhoud! Zowel op het forum, als een familielid die ook tussen deze twee twijfelden.
Maar omdat ik een T5 tegenkwam voor een leuke prijs, was ik erg benieuwd (nog steeds eigenlijk) naar de onderhoudskosten in vergelijking met een 2.4i.
Verzekeren die ik als de andere 95% beginnende bestuurders, ouders dus. Mijn eisen:
- zwart of titanium grijs
- geartronic
- Dala T-tec of leer (zwarte bekleding, geen kleur combinaties)
- < 160.000-170.000 km en niet tegen een grote beurt aanlopend (of uitgesteld)
- Cruisecontrol en audiobediening op het stuur
En dat voor zo'n max. 12.500. Tenzij die erg mooi en compleet is, dan kan er nog iets verschoven worden!
Maar wat zijn nou de onderhoudskosten van de T5 in vergelijking met een 2.4i, eigenlijk?
Tja, een T5 is ook veel pk! Maar ik kwam een mooie S40 T5 tegen, terwijl ik zocht naar een 2.4i. Een 2.4 is een optie, maar ik heb twijfels over tuning. Het is ook geen turbo motor! Begrepen heb ik dat de 2.4 inzakt van 4000 toeren, en dat de 2.4i het allemaal wat langer volhoud! Zowel op het forum, als een familielid die ook tussen deze twee twijfelden.
Maar omdat ik een T5 tegenkwam voor een leuke prijs, was ik erg benieuwd (nog steeds eigenlijk) naar de onderhoudskosten in vergelijking met een 2.4i.
Verzekeren die ik als de andere 95% beginnende bestuurders, ouders dus. Mijn eisen:
- zwart of titanium grijs
- geartronic
- Dala T-tec of leer (zwarte bekleding, geen kleur combinaties)
- < 160.000-170.000 km en niet tegen een grote beurt aanlopend (of uitgesteld)
- Cruisecontrol en audiobediening op het stuur
En dat voor zo'n max. 12.500. Tenzij die erg mooi en compleet is, dan kan er nog iets verschoven worden!
Maar wat zijn nou de onderhoudskosten van de T5 in vergelijking met een 2.4i, eigenlijk?
-
Thamar
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
- Locatie: Kortrijk
- Contacteer:
Pas op met zo een auto onder de naam van je ouders te verzekeren.
In eerste instantie geen haan die ernaar kraait, MAAR als je een deftig ongeval hebt, bestaat de kans dat de verzekeringsmaatschappij wel eens een buurtonderzoek zou durven laten uitvoeren. Als er dan 1 van je buren zegt, maar het is KCJ die eigenlijk bijna altijd met die auto op schok is en niet zijn moeder, tja dan heb je het vlaggen.
Bij een klein polo'tje ofzo gaan ze er niet achter zoeken, maar zulke auto's dan beginnen alle toeters en bellen te branden.
En sorry, maar slipcursus geeft bij 99% van de mensen een vals gevoel van veiligheid...
In eerste instantie geen haan die ernaar kraait, MAAR als je een deftig ongeval hebt, bestaat de kans dat de verzekeringsmaatschappij wel eens een buurtonderzoek zou durven laten uitvoeren. Als er dan 1 van je buren zegt, maar het is KCJ die eigenlijk bijna altijd met die auto op schok is en niet zijn moeder, tja dan heb je het vlaggen.
Bij een klein polo'tje ofzo gaan ze er niet achter zoeken, maar zulke auto's dan beginnen alle toeters en bellen te branden.
En sorry, maar slipcursus geeft bij 99% van de mensen een vals gevoel van veiligheid...
- EvolvE
- 5th Gear member
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
- Locatie: Limbabwe
Onderhoudskosten zullen vergelijkbaar zijn.
Alleen de banden zullen wat sneller slijten (meer vermogen op de weg brengen)
en de remmen zullen iets duurder zijn en ook misschien iets sneller slijten.
De T5 zal qua onderhoud en rijden iets gevoeliger zijn, rustig warmrijden, dan
pas planken (olietemp/smering turbo) en even stationair na laten draaien als
je de motor uitzet... (turbo iets af laten koelen)
Een turbo motor is echt geweldig, heb al vaker in T5's gereden en het blijft
een feest. Bedenk echter wel dat als je ze verkeerd behandeld de kosten erg
hoog kunnen oplopen. Een nieuwe turbo zal ongeveer €1250,- kosten...
Over het verzekeren, als je je auto op naam van je ouders verzekert, en je rijdt schade
waarbij iemand komt te overlijden of invalide raakt, zal de verzekering een
onderzoek starten naar of er geen fraude is gepleegd. (buurt navragen wie er
in de auto rondrijdt, navraag bij tankstations) Indien ze hierachter komen, zullen ze het gehele
schadebedrag terug op jou (of je ouders, weet niet meer precies hoe het zat/zit).
Dus rijdt verstandig!
Alleen de banden zullen wat sneller slijten (meer vermogen op de weg brengen)
en de remmen zullen iets duurder zijn en ook misschien iets sneller slijten.
De T5 zal qua onderhoud en rijden iets gevoeliger zijn, rustig warmrijden, dan
pas planken (olietemp/smering turbo) en even stationair na laten draaien als
je de motor uitzet... (turbo iets af laten koelen)
Een turbo motor is echt geweldig, heb al vaker in T5's gereden en het blijft
een feest. Bedenk echter wel dat als je ze verkeerd behandeld de kosten erg
hoog kunnen oplopen. Een nieuwe turbo zal ongeveer €1250,- kosten...
Over het verzekeren, als je je auto op naam van je ouders verzekert, en je rijdt schade
waarbij iemand komt te overlijden of invalide raakt, zal de verzekering een
onderzoek starten naar of er geen fraude is gepleegd. (buurt navragen wie er
in de auto rondrijdt, navraag bij tankstations) Indien ze hierachter komen, zullen ze het gehele
schadebedrag terug op jou (of je ouders, weet niet meer precies hoe het zat/zit).
Dus rijdt verstandig!
- KCJ
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 10.08.2008 - 14:51
@ Thamar:
Klopt! Daarom zei ik ook zozeer dat het niet veel uitmaakt qua rijervaring. Maar scheelt weer wat! Toch op een dag een stuk meer gevoel gekregen bij bepaalde situaties!
Ik denk niet dat ik nu op elke rotonde een drift in kan zetten, anders zou ik kiezen voor een zwarte BMW en afplakfolie op de ramen!
Klopt! Daarom zei ik ook zozeer dat het niet veel uitmaakt qua rijervaring. Maar scheelt weer wat! Toch op een dag een stuk meer gevoel gekregen bij bepaalde situaties!
Ik denk niet dat ik nu op elke rotonde een drift in kan zetten, anders zou ik kiezen voor een zwarte BMW en afplakfolie op de ramen!
-
asta
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41
Ik gun je alle succes met een s40, maar stel jezelf 5 keer dezelfde vraag of je er zoveel geld voor overhebt om een s40 T5 te rijden.
Als je er al een vind, dan is het nog de vraag of deze voor jouw budget is gezien je wensen.
Ik ben wel iemand van als je gevoelens hebt voor een T5 koop dan geen 2.4i maar koop direct een T5, anders teek je onnodig geld in een auto waar je binnen korte tijd toch weer vanaf wil omdat je alsnog een T5 gaat kopen.
En anders hieronder wat extra puntjes:
- 140 pk versie (2.4) kan getuned worden naar de 170 pk versie (2.4i) hierbij zal je ook na de 4000 rpm power hebben.
- T5 zal om de 20.000 km voor een beurt moeten a +/- € 400,- per keer waarbij er geen andere onderdelen vervangen worden dan in de beurt behoren te gebeuren (filters, olie, bougies enz...., ruitenwisserbladen b.v. vallen hier niet onder).
- De km stand door jou genoemd 160-170 duizend zal bij 180.000 een distributieriem moeten krijgen, dus reken hier op extra kosten!!! naast de standaard beurt van € 400,-
Daarnaast behoor je met dit soort auto's geen gedachte te hebben om op een rotonde een drift in te willen zetten, uberhaupt hoor je dit niet te denken maar dat los hiervan.
Rijdt behouden en neem geen onnodige risico's, je hebt ruim voldoende power om even in te halen en ja ook een stoplicht sprintje is op zijn tijd misschien leuk, bedenk je alleen dat er grenzen zijn en ook andere merken auto's maken die veel sneller accelereren dan een T5!
Geniet gewoon van de auto want niet iedereen heeft het voorrecht om in zo'n auto te rijden, en laat dit goed in je achterhooft zitten!
Als je er al een vind, dan is het nog de vraag of deze voor jouw budget is gezien je wensen.
Ik ben wel iemand van als je gevoelens hebt voor een T5 koop dan geen 2.4i maar koop direct een T5, anders teek je onnodig geld in een auto waar je binnen korte tijd toch weer vanaf wil omdat je alsnog een T5 gaat kopen.
En anders hieronder wat extra puntjes:
- 140 pk versie (2.4) kan getuned worden naar de 170 pk versie (2.4i) hierbij zal je ook na de 4000 rpm power hebben.
- T5 zal om de 20.000 km voor een beurt moeten a +/- € 400,- per keer waarbij er geen andere onderdelen vervangen worden dan in de beurt behoren te gebeuren (filters, olie, bougies enz...., ruitenwisserbladen b.v. vallen hier niet onder).
- De km stand door jou genoemd 160-170 duizend zal bij 180.000 een distributieriem moeten krijgen, dus reken hier op extra kosten!!! naast de standaard beurt van € 400,-
Daarnaast behoor je met dit soort auto's geen gedachte te hebben om op een rotonde een drift in te willen zetten, uberhaupt hoor je dit niet te denken maar dat los hiervan.
Rijdt behouden en neem geen onnodige risico's, je hebt ruim voldoende power om even in te halen en ja ook een stoplicht sprintje is op zijn tijd misschien leuk, bedenk je alleen dat er grenzen zijn en ook andere merken auto's maken die veel sneller accelereren dan een T5!
Geniet gewoon van de auto want niet iedereen heeft het voorrecht om in zo'n auto te rijden, en laat dit goed in je achterhooft zitten!
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- KCJ
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 10.08.2008 - 14:51
Maar daarom zeg ik ook: Ik denk niet dat ik nu op elke rotonde een drift in kan zetten, anders zou ik kiezen voor een zwarte BMW en afplakfolie op de ramen!
Is ook niet mijn manier van rijden. Ik houd van doorrijden, maar wel beheerst. Zelf weet ik ook dat een T5 bij lange na niet de snelste auto is, daar gaat het ook niet om! Anders zou ik wel naar wat anders kijken dan Volvo. Ik heb een hekel aan jonge gepimpte BMW, Golf rijders etc met asociaal weggedrag. Als ik zou willen racen, doe ik dat in een geschikte auto op een circuit. Niet elk beginnend rijder ziet de openbare weg als parcour.
Ik was eigenlijk erg benieuwd vanwege de leuke prijs van een erg mooie S40.
Is ook niet mijn manier van rijden. Ik houd van doorrijden, maar wel beheerst. Zelf weet ik ook dat een T5 bij lange na niet de snelste auto is, daar gaat het ook niet om! Anders zou ik wel naar wat anders kijken dan Volvo. Ik heb een hekel aan jonge gepimpte BMW, Golf rijders etc met asociaal weggedrag. Als ik zou willen racen, doe ik dat in een geschikte auto op een circuit. Niet elk beginnend rijder ziet de openbare weg als parcour.
Ik was eigenlijk erg benieuwd vanwege de leuke prijs van een erg mooie S40.
-
V50 BRILLIANT BLEU
- 2nd Gear member
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 12.07.2006 - 21:19
- Locatie: Den Bosch
Ik ben nieuwsgierig wanneer KCJ iets koopt, er passeren zoveel optie's.
De keuze wordt zo wel heel lastig....
De keuze wordt zo wel heel lastig....
V50 1.6 D, Savile Grey Ed II RTI
Cacao Brown-interieur, Nordic Light Oak-inleg, Spartacus-velgen, roofrails
Maart 09
(voorheen V50 Brilliant Blue juni 06 t/m feb 09 :179000 km)
Cacao Brown-interieur, Nordic Light Oak-inleg, Spartacus-velgen, roofrails
Maart 09
(voorheen V50 Brilliant Blue juni 06 t/m feb 09 :179000 km)
- Grootje
- 3rd Gear member
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 16.12.2008 - 10:58
- Locatie: Groningen
grote beurt 570 euro tussen beurten 375 euro ongeveer. als je een volvo koopt zonder beurt en je kunt dat geld eraf praten dan zou ik hem gewoon bij de volvo dealer brengen. heb ik ook gedaan en zo wist dat ik meteen dat ik zonder problemen kon rijden. kreeg er ook nog Volvo assistentie bij! heb je ook geen ANWB meer nodig.















