Sinds kort heb ik een volvo v40 bouwjaar 1998 met lpg (vaille).
De auto is altijd dealeronderhouden geweest.
Heb de auto nu net één week, maar ervaar nu opeens dat hij niet altijd gelijk start. Soms pas na de tweede of derde keer het contact omdraaien.
Ik zag dat de bezine net onder de 20 stond, dus heb daar maar wat bij gegooid. Ik hoorde dat mogelijk ook kon schelen?
'
Ik kan me voorstellen dat de auto nog een tijdje heeft stilgestaan alvorens verkocht te zijn aan mij. Zou dit aan de accu kunnen liggen of hoort dit bij op gas rijden?
Hoe is het te meten/testen of de accu nog goed is? Of wat zou het anders kunnen zijn?
Ik hoor het graag.
gr. Rens
volvo v40,1998, lpg (vaille) start niet goed??
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 22.02.2009 - 10:09
Hoi
Vanochtend bij het starten van de auto, merkte ik het weer.
Alleen bij het omdraaien van het contactsleutel, nog niet de motor gestart.
Deed ik de ruitenwisser aan omdat het regende.
Het viel me op dat de ruitenwisser erg langzaam heen en weer gingen.
Daarna motor gestart, ging niet helemaal vlot, maar hij ging aan.
En toen gingen de ruitenwisser wel harder?
Lijkt een stroomprobleem/accu te zijn?
Misschien morgen maar eens naar de garage gaan om de accu te laten testen of kun je dit op een andere manier testen?
gr. Rens
Vanochtend bij het starten van de auto, merkte ik het weer.
Alleen bij het omdraaien van het contactsleutel, nog niet de motor gestart.
Deed ik de ruitenwisser aan omdat het regende.
Het viel me op dat de ruitenwisser erg langzaam heen en weer gingen.
Daarna motor gestart, ging niet helemaal vlot, maar hij ging aan.
En toen gingen de ruitenwisser wel harder?
Lijkt een stroomprobleem/accu te zijn?
Misschien morgen maar eens naar de garage gaan om de accu te laten testen of kun je dit op een andere manier testen?
gr. Rens
- havym
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 03.05.2006 - 22:22
- Locatie: Enschede
Hoi Rens,
Ik ben geen gas LPG kenner maar het kan zo zijn dat de gasklep niet goed sluit waardoor er gas in de motor blijft. Als je dan wilt starten, start ie op benzine en krijgt ie net te veel brandstof (verzuipen). Ik kan me voorstellen dat ie dan moeilijker start.
Wat betreft de accu is het normaal dat als de motor niet loopt de ruitenwissers langzamer gaan. Wanneer de motor loopt neemt de Dynamo het over en heeft een hogere spanning en stroom.
Je kunt je accu altijd laten testen of zelf testen als je de apparatuur ervoor hebt.
Groet Marco.
Ik ben geen gas LPG kenner maar het kan zo zijn dat de gasklep niet goed sluit waardoor er gas in de motor blijft. Als je dan wilt starten, start ie op benzine en krijgt ie net te veel brandstof (verzuipen). Ik kan me voorstellen dat ie dan moeilijker start.
Wat betreft de accu is het normaal dat als de motor niet loopt de ruitenwissers langzamer gaan. Wanneer de motor loopt neemt de Dynamo het over en heeft een hogere spanning en stroom.
Je kunt je accu altijd laten testen of zelf testen als je de apparatuur ervoor hebt.
Groet Marco.

Volvo V40 T4 fase 2 met G3 installatie
- havym
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 03.05.2006 - 22:22
- Locatie: Enschede
Heb je het nu over de kleppen van de motor? Die hoef je volgens mij niet af te stellen. Als het goed is heb je hydrolische automatische kleppen. Voor de gasklep, die kun je volgens niet afstellen, dat moet je laten doen door je LPG installateur.

Volvo V40 T4 fase 2 met G3 installatie