Een aantal weken geleden werkte ineens mijn knipperlicht niet meer. Bij thuiskomst meteen Volvo Assistence gebeld, de ANWB monteur kon mij vertellen dat alle zekeringen goed zijn en zelf had ik al gecheckt of het relais wel tikte. Ook dit is het geval...
Zijn advies was: alarmlichtschakelaar vervangen, deze bevat een component dat de werking van het knipperlicht kan beinvloeden. Tevens: mocht het in de tussentijd nog eens voorkomen: druk dan een paar (10 á 15 keer) snel achter elkaar de alarmlichtschakelaar in totdat alles weer werkt.
Onlangs dus de alarmlichtschakelaar vervangen, maar het probleem blijft, het komt zelfs meer voor dan voorheen. Het lijkt mij dus zeker dat de alarmlichtschakelaar uit te sluiten is (Tenzij ik een kapotte nieuwe heb gekregen, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk). Ondertussen blijf ik op m'n alarmlichtschakelaar duwen zodra de knipperlichten weer eens niet werken.
Overigens werkt ook de gordelverklikker niet (tikt niet en knippert niet). Wat voor invloed zou dit kunnen hebben?
Waar zou het in kunnen zitten? Voordat ik mijn auto naar de dealer/een garage breng á tig euro per uur voor zoekwerk. Dank bij voorbaat!
Knipperlicht kapot
- hadico
- 5th Gear member
Mogelijk is toch je knipperlichtrelai om zeep deze reageert op de afgenomen spanning en is ook de knipper voor je gordel deze zit in de kast boven je motorkaphendel binnen ,heeft een witte isolatorvoet.
- Thuurc
- 4th Gear member
Hadico, dank voor je feedback! Inmiddels heb ik Volvo Assistance maar weer laten komen en de vriendelijke monteur heeft inderdaad geconstateerd dat het of aan het relais of aan de printplaat (waar het relais op zit) ligt.
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011